Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Fikk sprinkelseng med madrass av søstern. Den har stått kaldt og kjølig i 5 år på loftet. Har kjøpt meg bag til vogna, med madrass i som er standard. Den har vært brukt 4 mnd av sist eier. Har kjøpt meg bedside crib med madrass. Den er brukt 6 mnd av sist eier. Kaster jeg madrasser og kjøper nytt?? Eller kan de vaskes og renses? Jeg hadde jo ikke planlagt flere barn så har kvittet meg med alt jeg hadde selv.. Er alenemor med snart 4 så nei, jeg har ikke god råd, og nei det var ikke planlagt med nummer 4 eller å bli alene.. Anonymkode: 51bd7...40d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 Nr 1 er 3 år, og jeg kommer ikke til å kjøpe ny madrass til nestemann. Bruker uansett slik tynn overmadrass som vil vaskes før bruk. Trekket på madrassen kan også vaskes på 60. Anonymkode: 06fcf...3b9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #3 Skrevet 12. juni 2018 Er mye hysteri rundt har jeg inntrykk av. Vask madrassen/trekkene så godt du kan. Legg evt et bomullsteppe under ungen hvis du er bekymret. I vogna bruker du vel uansett skinn/teppe/ pose under barnet, så det ville jeg ikke tenkt på engang at det var vits. Har selv brukt vogge og kurv til ungene som jeg selv og mine søsken har lagt i. Madrassene er ikke vasket engang, og jeg tenkte overhodet ikke på det da. Tenker litt på det nå, og kommer nok til å vaske det før et evt neste barn. Anonymkode: 5b6ab...0b5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #4 Skrevet 12. juni 2018 Jeg ville vasket det som kan vaskes og tørkes effektivt. Har du eventuelt en stor fryser som går ned til -18°? Så kan du putte det inn der et par dager og så lufte de godt etterpå? Anonymkode: 66b36...acb
Oktavia Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 Da jeg jeg tatt av det som kan taes av og vasket det. Skal legge alt i dypfryseren til min kusine et par dager. Det får duge. Hvordan teppe har dere under baby i vogna deres? Overmadrass til madrass i sprinkelseng - Ikea??
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 Men hva med når babyen sover sammen med foreldrene? Kan jo ikke kjøpe ny dobbeltseng... Anonymkode: b0843...cd8
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 1 hour ago, 3Diamanter said: Da jeg jeg tatt av det som kan taes av og vasket det. Skal legge alt i dypfryseren til min kusine et par dager. Det får duge. Hvordan teppe har dere under baby i vogna deres? Overmadrass til madrass i sprinkelseng - Ikea?? Min lå på saueskinn i vogna. Og en periode med vognlaken. Sånne tynne overmadrasser har de både på IKEA og jysk. Veldig kjekke for smålekkasjer. 58 minutes ago, Anonym bruker said: Men hva med når babyen sover sammen med foreldrene? Kan jo ikke kjøpe ny dobbeltseng... Anonymkode: b0843...cd8 Nei, nettopp. Mistenker at madrassprodusenter er veldig fornøyd med disse nye retningslinjene. Anonymkode: 06fcf...3b9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2018 #8 Skrevet 13. juni 2018 På 12.6.2018 den 9.31, Anonym bruker skrev: Fikk sprinkelseng med madrass av søstern. Den har stått kaldt og kjølig i 5 år på loftet. Har kjøpt meg bag til vogna, med madrass i som er standard. Den har vært brukt 4 mnd av sist eier. Har kjøpt meg bedside crib med madrass. Den er brukt 6 mnd av sist eier. Kaster jeg madrasser og kjøper nytt?? Eller kan de vaskes og renses? Jeg hadde jo ikke planlagt flere barn så har kvittet meg med alt jeg hadde selv.. Er alenemor med snart 4 så nei, jeg har ikke god råd, og nei det var ikke planlagt med nummer 4 eller å bli alene.. Anonymkode: 51bd7...40d Det sto grei info om dette på nettsiden til landsforeningen for uventet krybbedød. Så lenge madrassen ikke er for slitt eller blitt myk og har vaskbart trekk, så går det bra. Anonymkode: b0843...cd8
Oktavia Skrevet 13. juni 2018 #9 Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min lå på saueskinn i vogna. Og en periode med vognlaken. Sånne tynne overmadrasser har de både på IKEA og jysk. Veldig kjekke for smålekkasjer. Nei, nettopp. Mistenker at madrassprodusenter er veldig fornøyd med disse nye retningslinjene. Anonymkode: 06fcf...3b9 Jeg gjorde det sist da jeg leide bolig med seng og det hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå