Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom i natt. Masse!

Jeg er blakk og ble SÅ glad, men så kommmer spørsmålene. Jeg skal ha ferie hele juli. Får jeg da normal lønn i juli? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du lønn+feriepenger-ferie i juni? Da får du vanlig lønn resten av året. 

Anonymkode: 1db8d...e55

Skrevet

Det spørs om du fikk både feriepenger og lønn nå, eller om det kun var feriepenger. I såfall får du lønn som vanlig i juli. 

Sjekk lønnsslippen din du. 

Anonymkode: 32506...c7a

Skrevet

Feriepengene kommer til fast tid/mnd hvert år, og det spiller ingen rolle når du har ferie sånn sett, så du får nok lønn som vanlig i juli😊 Nå regner jeg med at du er vanlig arbeidstaker i en vanlig bedrift da😉

Anonymkode: 21093...c22

Skrevet

Det spørs om du har timelønn med etterskuddsbetaling eller fast månedslønn.

Hvis du har timelønn fikk du lønn for mai nå + alle feriepengene. Da får du lønn i juli for det du jobbet i juni, men ingenting i august da du tok fri i juli. Da må du sette av penger.

Hvis du har fast månedslønn så fikk du ikke lønn nå, men feriepenger uten skattetrekk med noe justering for 5 uker ferie. Det er mindre utbetalt enn med timelønn, men du får lønn hver måned, også i ferien.

Anonymkode: 86a6a...637

Skrevet

Hos oss trekkes ferien i juni uansett slik at feriepengene utbetales i stede for junilønn (utbetales tidligere enn normalt da vi har lønningsdag sent i mnd.). Heldigvis sluttet de å trekke oss for de fire dagene ekstra på juli-lønna slik at vi slipper å ta høyde for en lavere lønn neste mnd. Var en del av lønnsoppgjøret for noen år siden, tror lønningskontoret var lei av å få de samme spørsmålene hvert år om hvorfor juli-lønna var så lav  :biggrin: 

Anonymkode: e391c...552

Skrevet

Det kommer an på hva du fikk nå.

Fikk du vanlig lønn + feriepenger (altså går du på timelønn) vil du ikke få noen ting når du har fri/ferie

Men fikk du bare feriepenger nå (altså har fastlønn) vil du få lønn som vanlig de andre månedene i året, uansett når du tar ferie.

Anonymkode: 06158...5ee

Skrevet

Hvis du fikk MASSE så har du nok fått lønn og feriepenger og da blir du trukket i lønn når du har ferie 

Anonymkode: 28b05...a15

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du fikk MASSE så har du nok fått lønn og feriepenger og da blir du trukket i lønn når du har ferie 

Kommer jo an på hva MASSE er :) jeg fikk MASSE, men er trukket lønn for 5 uker likevel 😅

Anonymkode: 1db8d...e55

Skrevet

Her får mannen feriepenger, men ingen lønn de ukene han har ferie, så de må spares

Anonymkode: acad0...627

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk 60 000, hvilket for meg definitivt er MASSE, men jeg får jo lønn i juli likevel.

Anonymkode: 9b9f6...f7d

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her får mannen feriepenger, men ingen lønn de ukene han har ferie, så de må spares

Anonymkode: acad0...627

Samme her!

Anonymkode: a3ac4...153

Skrevet

På min lønsslipp står det årsinntekt... ferietrekk 30 dager, feriepenger... + tillegg for kveld og helg som også er trukket 30 dager for.

Fikk likevel utbetalt nesten det dobbelte av "normal" lønn.

Anonymkode: 6466b...fef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...