Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Jeg må flytte, og lurer på om jeg skal flytte til et nytt sted. Har aldri vært i Drøbak - så hvordan er det der? :) Anonymkode: d7e89...e54
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 Veldig dyrt men fint Anonymkode: a2649...258
runag Skrevet 12. juni 2018 #3 Skrevet 12. juni 2018 Drøbak er en nydelig liten by, men sosiokulturelt er det ikke helt mitt sted. Man skal selvsagt ikke skjære alle over én kam, men Drøbak har en del pengesterke folk (og en del folk som er opptatt av å virke som de er pengesterke). Det kan jo være ok, det kommer an på hva som passer for deg.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #4 Skrevet 12. juni 2018 Takk for svar Hm... jeg bor et sted det er dyrere nå (kikket på leiepriser i går kveld i Drøbak), og også et område med en del pengesterke folk - eller folk som later som om de er det Det er egentlig noe jeg vil bort fra, men synes byen virker koselig. Ikke helt enkelt å finne nytt sted å bo når man egentlig ikke føler man hører til noen plass. Jeg er åpen for andre forslag, om noen har Anonymkode: d7e89...e54
HeiteH Skrevet 12. juni 2018 #5 Skrevet 12. juni 2018 Hva skal du leve av da? Du bør jo tenke på arbeidsmarkedet. Og dersom du har barn bør du tenke på barnets beste. Dersom barnet har familie/venner andre steder er det ikke bare å flytte til en helt ukjent by.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #6 Skrevet 12. juni 2018 3 minutter siden, HeiteH skrev: Hva skal du leve av da? Du bør jo tenke på arbeidsmarkedet. Og dersom du har barn bør du tenke på barnets beste. Dersom barnet har familie/venner andre steder er det ikke bare å flytte til en helt ukjent by. Tror du ikke jeg ville tenkt på disse tingene om jeg hadde barn? Jeg har ikke barn og er for tiden for syk til å jobbe. Forhåpentligvis kan jeg begynne å jobbe igjen i fremtiden, og da er bosted mindre viktig, jeg kan utføre jobben min nesten hvor som helst. Det jeg trenger nå er et godt sted å bo. Anonymkode: d7e89...e54
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #7 Skrevet 12. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du ikke jeg ville tenkt på disse tingene om jeg hadde barn? Jeg har ikke barn og er for tiden for syk til å jobbe. Forhåpentligvis kan jeg begynne å jobbe igjen i fremtiden, og da er bosted mindre viktig, jeg kan utføre jobben min nesten hvor som helst. Det jeg trenger nå er et godt sted å bo. Anonymkode: d7e89...e54 Syns Drøbak er nydelig. Hva med Ås? Like ved og landlig og pent. Ville også valgt lite og jordnært sted fremfor penge-sted. Kanskje en liten sørlandsby? Anonymkode: 4c3ef...434
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #8 Skrevet 12. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns Drøbak er nydelig. Hva med Ås? Like ved og landlig og pent. Ville også valgt lite og jordnært sted fremfor penge-sted. Kanskje en liten sørlandsby? Anonymkode: 4c3ef...434 Ås høres fint ut, men jeg er litt redd for at det blir litt vanskeligere siden jeg ikke har bil? Har vært innom tanken på sørlandet, men tror det blir litt for langt unna mtp. der jeg kommer fra (foreldre). Men ja, jeg ønsker å bo et sted som er mer jordnært. Skulle gjerne bodt på landet, jeg, men det er litt upraktisk når jeg er syk og ikke har bil, da blir jeg for isolert til at det er godt for meg, tror jeg. Anonymkode: d7e89...e54
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #9 Skrevet 12. juni 2018 Hva med Son, Moss eller Råde? Toglinje som tar deg kjapt inn til Oslo som knutepunkt til resten av Østlandet. Vi har hytte utenfor Son så er ikke kjent som boende der men jeg liker sentrum kjempegodt. Gallerier, caféer, konserter mm. Anonymkode: 71c9e...a98
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #10 Skrevet 12. juni 2018 Hva med Fredrikstad, bor ikke der selv men har hørt mye positive. Og du sparer mye på å kunne handle i Sverige og ja, det går buss Anonymkode: b037e...445
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #11 Skrevet 12. juni 2018 Om du ikke har bil ville jeg bosatt meg et sted toget stopper, just saying.. Anonymkode: d43c7...d9a
accobra1 Skrevet 12. juni 2018 #12 Skrevet 12. juni 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror du ikke jeg ville tenkt på disse tingene om jeg hadde barn? Jeg har ikke barn og er for tiden for syk til å jobbe. Forhåpentligvis kan jeg begynne å jobbe igjen i fremtiden, og da er bosted mindre viktig, jeg kan utføre jobben min nesten hvor som helst. Det jeg trenger nå er et godt sted å bo. Anonymkode: d7e89...e54 Skal nevnes at jeg ikke har bodd i Drøbak selv, men har tilknytning til stedet via familien. Drøbak har et mer personlig miljø å by på enn stasjonsbyene langs Østfoldbanen, i hvert fall sammenlignet med Ski. Hvis du i fremtiden kommer til å jobbe i Oslo så er det greie bussforbindelser, man er ikke avhengig av tog. Ville også ha vurdert Son hvis du er ute etter den type sted. Halden er enda triveligere, så hvis du ikke må pendle til Oslo ville jeg gått for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå