Gå til innhold

Hva har dere av spill, leker, utstyr...på hytta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hytte nå og skal bruke den for første gang i sommer. Hva er lurt å ha for barn og tenåringer og voksne? Hytta har plen, så vi tenkte krokket, og badmington, for det synes vi er morsomt. Og så hører Monopol med på hyttetur. :) Og så ligger den ved et stort vann, vi kan bade rett nedenfor på egen tomt, hva er lurt å ha for at alle skal ha det morsomt og fint ved vannet på hytta, tro?

Anonymkode: 98502...6c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg så store barn som du har da men Alias er vel kanskje kjekt? Jeg går faktisk i vanlig videregående skole klasse nå faktisk å der spiller de veldig ofte Alias i friminuttene.

Monopol

Anonymkode: a77cc...192

Skrevet

kortspillet UNO

Anonymkode: a77cc...192

Skrevet

Takk😊 noen flere? 

Skrevet

Vi har monopol, ludo, litt ulike kortspill og endel brettspill som ungene har vokst ifra hjemme. På hytta er nemlig disse perfekte, barnslige spill er stor stas siden de leker store og små sammen. Lurer faktisk på om vi har super nintendo der også, eneste tv vi hadde det virka på var på hytta. Ungene fjernet denne etter kort tid, for de mente meg og min søster ikke kunne spille slikt med små barn i nærheten (joda, vi blir nok vel ivrige og vi slår muligens svoger i stygge ord når han ser på fotball) 

Badmington, croccet, bocca, ulike uteleker som går i stykker ved jevne mellomrom har vi også. Togbane har vi også, tok den med når ungene ikke lekte med den hjemme før og tenkte dette var perfekt å leke med tantebarn med. Nå skal det vel sies at jeg og min søster leker mest med denne sammen, men ungene bruker den masse. Det har nemlig blitt hytteleke og på regndager samles hele nabolaget ute under taket for å leke sammen. 

Vi har noen badeleker, men veldig varierende hva vi har fra år til år. 

Vi har også bordtennisbord, helt hvorfor vi har det aner jeg ikke men vi dro det frem i fjor for første gang siden jeg var barn. Det var mange som fikk trimma seg da og det blir nok tatt frem i år siden jeg har kjøpt nye rekkerter. Det syntes de ikke var brukt på 20 år 😂

Jeg vil anbefale dere å se litt ann hva dere vil ha før dere kjøper, og ikke minst ha noe litt annet enn hjemme. Gjerne ta med ting ungene ikke bruker hjemme mer. Vi er veldig mange som deler på hytta og er der veldig mye, så vi har nok litt mer enn gjennomsnittet. Vi har blitt flinke til å gi bort etterhvert, det merkes at det nå er siste sommer med barnehagebarn der og de eldste er tennåringer. (Men jeg vet 15åringen og kjæresten hadde funnet frem alle utelekene for noen helger sien når de var der og de hadde testet om alt fungerte. De hadde nemlig kastet det som ikke hadde overlevd vinteren, så de blir ikke for store selv om de later som det til tider)

Anonymkode: bdd4f...c80

Skrevet

Takk for langt og fint svar! Ja det blir jo hytte for mange og forskjellige aldersgrupper hos oss også, så alt dere foreslår er supert.

Jeg vil også ha meg hengekøye. Men den blir det kanskje bare slåsskamp om...

Hva heter det spillet vi spilte da jeg var barn, hvor man flytter klinkekuler rundt på et brett med hull i? Husker det var veldig morsomt den gangen, får man tak i det?

Forresten, hyttebok, har dere det?

hi

Skrevet

Ludo

Monopol

Hatt over hatt

Ugumbo (husker ikke helt)

Mastermind

Sjakk

Yatzy

Kortstokk

Gjett hvem

Millionær

Fantasi

Alias

Vi har dilla, så det er mange spill på hytta.

Ute har vi:

Badminton med nett (kjøpt på Jula)

Kubb

Krokket

Små håver til å fange rumpetroll.

Fiskeutstyr.

Skrevet

Å takk, masse gode spill der, og vannting, det var jo noe jeg helt hadde glemt - håv og bøtte og sånt! Takk Ziva!

Skrevet

Klubb. Zipline dersom det er et område som passer. 

Har hyttebok

Anonymkode: ddc1f...a68

Skrevet

Badeleker, som luftmadrass e.l. Nå i år selger de jo badeflamingoer overalt. Synes de ser så morsomme ut!

Anonymkode: e51e7...ac1

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for langt og fint svar! Ja det blir jo hytte for mange og forskjellige aldersgrupper hos oss også, så alt dere foreslår er supert.

Hva heter det spillet vi spilte da jeg var barn, hvor man flytter klinkekuler rundt på et brett med hull i? Husker det var veldig morsomt den gangen, får man tak i det?

hi

Kinasjakk? 

Og hyttebok må man ha. 

Vinspiller mye yatzi også☺️

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

hi

Kinasjakk. Vi har en liten robåt til ungene. Den elsker de. Så spiller vi Ticket to ride og Risk.

Skrevet
18 timer siden, Ziva skrev:

Ludo

Monopol

Hatt over hatt

Ugumbo (husker ikke helt)

Mastermind

Sjakk

Yatzy

Kortstokk

Gjett hvem

Millionær

Fantasi

Alias

Vi har dilla, så det er mange spill på hytta.

Ute har vi:

Badminton med nett (kjøpt på Jula)

Kubb

Krokket

Små håver til å fange rumpetroll.

Fiskeutstyr.

Ubongo!

Anonymkode: adf70...5d8

Skrevet

Ja vi har masse både brettspill, uteleker 

Anonymkode: 91299...50f

Skrevet
10 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Denne så utrolig morsom ut. Er den enkel å sette opp/ta ned? Vi har ingen hage, men park like ved, kan tenke meg at denne passer for mine to apekatter. 

Ja det er den😃 

Anonymkode: 413ea...c55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...