LadyJustice Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Jeg var på tidlig ul da jeg etter mine beregninger var 9+0. Dette hadde jeg funnet ut ved å se på kalkulatorer på nettet ved å legge inn siste mens og sykluslengde. Da jeg opplyste gynekologen om siste mens og sykluslengde før selve ultralyden regnet også han seg fram til at jeg var 9+0. Da ultralyden var i gang sa han at jeg var 9+3. Er det da dette som er riktig, og ikke 9+0? Kan man se så eksakt ut fra ul hvor langt man er på vei? noen som vet? 😊
Popelko Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 De fastsetter termin på OUL, så foreløpig kan du forholde deg til mensterminen du selv har regnet ut. Slik gjør det hvert fall her:)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 De forteller deg hvor langt du er på vei utfra størrelsen. Det vokser utrolig fort i starten derfor dette, men de kan også vokse i rykk og napp, er dermed ingenting som er sikkert. Det er i uke 15-18 at de fleste ligger på samme størrelse, bla derfor er ordinær ul da. Men du kan ha hatt el 3 dager tidligere enn beregningene ifølge terminkalkulator. Forhold deg til det jm eller lege sier. Tror sannsynligvis de tar utgangspunkt i menstermin, uten at dette er så veldig viktig i og med at det bare er noen dagers forskjell. Anonymkode: 006a2...501
LadyJustice Skrevet 11. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: De forteller deg hvor langt du er på vei utfra størrelsen. Det vokser utrolig fort i starten derfor dette, men de kan også vokse i rykk og napp, er dermed ingenting som er sikkert. Det er i uke 15-18 at de fleste ligger på samme størrelse, bla derfor er ordinær ul da. Men du kan ha hatt el 3 dager tidligere enn beregningene ifølge terminkalkulator. Forhold deg til det jm eller lege sier. Tror sannsynligvis de tar utgangspunkt i menstermin, uten at dette er så veldig viktig i og med at det bare er noen dagers forskjell. Anonymkode: 006a2...501 Det er ikke så viktig med 3 dager fra eller til, men litt morsomt å legge inn riktigi en sånn graviditetsapp jeg bruker 😊
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 15 minutter siden, LadyJustice skrev: Det er ikke så viktig med 3 dager fra eller til, men litt morsomt å legge inn riktigi en sånn graviditetsapp jeg bruker 😊 Da legger du inn menstermin. Så endrer du evt etter ordinær ul. Anonymkode: 006a2...501
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 Min termin ble fastsatt ved ul i uke 12. Er da nøyaktigheten er størst. Hvis du på ordinær ul blir satt veldig mye tilbake ville jeg slått i bordet med resultatet fra tidlig ul hvis du eksempel går overtid. Anonymkode: fcd51...f94
LadyJustice Skrevet 11. juni 2018 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min termin ble fastsatt ved ul i uke 12. Er da nøyaktigheten er størst. Hvis du på ordinær ul blir satt veldig mye tilbake ville jeg slått i bordet med resultatet fra tidlig ul hvis du eksempel går overtid. Anonymkode: fcd51...f94 Gjelder dette på så tidlig ul som 9+0 eller 9+3 også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå