sotosmor Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Den handler om den kurdiske jenta Frmesk, som er uønsket av sin far fordi hun er jente. Hun vokser opp hos besteforeldrene sine. Bestemoren, mormoren, er dødevasker, hun vasker døde jenter og kvinner som ingen vil vite av. Jenter offer for æresdrap. Det er en veldig sterk bok og et viktig bidrag til spørsmålet om kvinners grunnleggende mangel på rettigheter i deler av den muslimske verden.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 Jeg har lest den. Utrolig sterk, viktig og sinnssykt ubehagelig bok, jeg holdt nesten ikke ut å lese mye av det. Men når noen er tvunget til å leve sånn, må jeg jo kunne holde ut å lese om det... Forfatteren sier at hun er så fysisk og psykisk ødelagt at hun aldri vil kunne ha et normalt kjærlighetsforhold. Det er en ekstrem historie på alle måter. Anonymkode: 8fb9a...951
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 Ja, jeg har lest den, og jeg har også hørt et veldig sterkt foredrag av forfatteren selv. Hun er selv muslim, så jeg leser boken som en kritikk av de som misbruker religionen for å nå egne mål, og som en kritikk av samfunnet og sosiale strukturer. En vanvittig vanskelig bok å lese, men jeg anbefaler den sterkt. Vi må tåle og lese om dette og vite om det. Og for en vanvittig sterk person forfatteren er! Anonymkode: d5cd9...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå