Gå til innhold

Oppdaget hjertefeil på UL, uke 29


Sparklefart

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag var jeg på ultralyd, egentlig kun fordi jeg ville se den lille i magen. Etter å ha tittet på den lille en stund, skulle jordmor sjekke hjertet. Hun ble sittende lenge, uten å si noe. Til slutt fikk jeg beskjeden som jeg helst ikke ville høre ; hjertet så ikke ut som det skulle, og jeg måtte henvises til rikshospitalet med en gang.
Så etter å ha grått meg midlertidig ferdig, sitter jeg nå her med 1000 spørsmål som jeg lurer på... Jordmor forstod det slik at det kunne være VSD / double outlet right ventricle, men siden hun på ingen måte er ekspert når det kommer til små babyhjerter, så ville hun at jeg skulle vente til vi hadde fått vært på riksen og sjekket.

Vi har fått time allerede i morgen, så jeg er veldig takknemlig for at jeg slipper å gå rundt lenge og fundere på hva som skjer videre. Det jeg egentlig lurer på er ; hvordan er denne prosessen? Hva kommer de til å se etter/teste når jeg kommer i morgen? Og hvor bekymret burde jeg være? Kanskje du har opplevd noe lignende selv? Kommer jeg til å få gjevnlig oppfølging fremover?
☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si at de oppdaget at jeg hadde VSD noen dager etter fødselen (+ett par andre hjertefeil). Jeg har sluppet alt av operasjoner, og hadde god oppfølging av helsevesenet som barn. Ble erklært helt hjertefrisk når jeg var 12. Håper det kan være noen trøstende ord og det kan fort gå mye bedre enn man selvsagt frykter. Håper alt ordner seg og at du får betryggende svar. Klem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Korleis gjekk det med deg og babyen? Fekk du noko meir oppfølging? Håper alt gjekk strålande ❤

 

Vi har vore tre gonger til ekstra ultralyd for å sjekke hjertet, to gonger ved Haukeland. På første ultralyd fekk eg beskjed om å komme inn ein gong til, og då var eg i veke 20. Fekk ny time 4 veker etter, og då fekk eg beskjed om at eg måtte til Haukeland, for dette klarte dei ikkje finne ut av. Det var ei veldig tøff helg for å sei det sånn! Er no i veke 35+2, med ein baby som er litt større enn gjennomsnittet og superaktiv om natta 😊 Her blir det i alle fall ekstra kontrollar etter fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...