Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #1 Skrevet 11. juni 2018 Min datter og venninnen hennes er 15 år. Venninnen har en bror som er 14 og som sliter litt med venner. Søsteren er blitt pålagt av foreldrene å ha med seg broren sin på fritiden. Det være seg å ha han med på fritidsklubben, der han må gå sammen med dem hele tiden. Om jentegjengen skal på kino, så må han være med. Skal de ut og spise pizza, så er han med. Min datter har spurt om ikke hun kan be foreldrene om å slippe dette, siden de synes det er litt kjedelig å alltid ha han med. Men det kan hun ikke, for da blir de sinte. Prøver hun seg på det, så sier han det hjemme, og da får hun skjenn. Jeg har også en lillebror som hang etter oss jentene, men jeg ble aldri pålagt å ha han med meg. I alle fall ikke da vi var så gamle som 15. Hva tenker dere? Anonymkode: a826e...aa7
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #2 Skrevet 11. juni 2018 Inviter på jentekveld, og skriv til foreldrene at du vil ha noen jenter på besøk og lage en hyggelig jentekveld for dem. Jeg ville også skrevet noe sånn som at flere av jentene har uttrykket ønske om at lillebroren ikke er med på jentekvelden, så tar du litt på deg «byrden» fremfor at jentene skal spørre foreldrene. Synd at noen foreldre ikke skjønner sosiale koder. Anonymkode: d6bcd...c0e
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 Tenker at det der ikke er sunt for hverken broren eller søsteren. Noen ganger kan det være greit å ha han med, men ikke hele tiden. Han får ikke mulighet til å skaffe seg egne venner hvis han skal dilte etter søsteren hele tiden. Anonymkode: 4f420...d6e
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 Dette er virkelig ikke greit. Det kan jo fort ende med at denne jenta, får være mindre med venner og, da hunalltid må ha med lillebroren. Men hvordan man skal ta tak i det vet jeg ikke. Men noen ganger kan dere jo invitere til noe, hvor lillebroren ikke er invitert. Som jentekveld, overnatting osv. Anonymkode: 49738...dcd
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 Han har jo tydeligvis vært en del av denne gjengen ganske lenge. Hva er egentlig problemet. De er omtrent like gamle og har hengt sammen i årevis. Jeg synes ikke det er greit å ekskludere en person fra vennegjengen uten noen bedre grunn enn "feil kjønn". Anonymkode: 85774...a33
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har jo tydeligvis vært en del av denne gjengen ganske lenge. Hva er egentlig problemet. De er omtrent like gamle og har hengt sammen i årevis. Jeg synes ikke det er greit å ekskludere en person fra vennegjengen uten noen bedre grunn enn "feil kjønn". Anonymkode: 85774...a33 Han har måttet være med dem siden de begynte på skolen i høst. De har ikke hengt sammen i årevis nei. Anonymkode: a826e...aa7
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 Kanskje familien slipper selvmord tenker jeg. Liker broren å være med jentegjengen da ? Har en søster på 14. Der henger de sammen samme om det er gutter eller jenter. Hvis de to søskene syns det er hyggelig å være sammen, så skal de det. Jeg ble tvunget til å ha med min lillesøster.. Ikke gøy. Følte at hun " stjal " vennene mine. Endte med selvmordsforsøk. Men hvis det funker for dem, så er det bate fint Anonymkode: a4ea2...cea
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #8 Skrevet 11. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har jo tydeligvis vært en del av denne gjengen ganske lenge. Hva er egentlig problemet. De er omtrent like gamle og har hengt sammen i årevis. Jeg synes ikke det er greit å ekskludere en person fra vennegjengen uten noen bedre grunn enn "feil kjønn". Anonymkode: 85774...a33 Jeg tenker at det er ting 15år gamle jenter helst ikke vil diskutere forran en jevngammel gutt Anonymkode: db9e8...7d1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #9 Skrevet 11. juni 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at det er ting 15år gamle jenter helst ikke vil diskutere forran en jevngammel gutt Anonymkode: db9e8...7d1 Det er det sikkert, men det aller meste er det helt uproblematisk med. Anonymkode: 85774...a33
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #10 Skrevet 11. juni 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje familien slipper selvmord tenker jeg. Liker broren å være med jentegjengen da ? Har en søster på 14. Der henger de sammen samme om det er gutter eller jenter. Hvis de to søskene syns det er hyggelig å være sammen, så skal de det. Jeg ble tvunget til å ha med min lillesøster.. Ikke gøy. Følte at hun " stjal " vennene mine. Endte med selvmordsforsøk. Men hvis det funker for dem, så er det bate fint Anonymkode: a4ea2...cea Hvem forsøkte å ta livet sitt ? Anonymkode: ed318...bf7
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #11 Skrevet 11. juni 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje familien slipper selvmord tenker jeg. Liker broren å være med jentegjengen da ? Har en søster på 14. Der henger de sammen samme om det er gutter eller jenter. Hvis de to søskene syns det er hyggelig å være sammen, så skal de det. Jeg ble tvunget til å ha med min lillesøster.. Ikke gøy. Følte at hun " stjal " vennene mine. Endte med selvmordsforsøk. Men hvis det funker for dem, så er det bate fint Anonymkode: a4ea2...cea Er du alltid så dramatisk? Her er det ikke snakk om deg og din lillesøster, eller noen suicidal ungdom. Anonymkode: d6bcd...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #12 Skrevet 12. juni 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Han har jo tydeligvis vært en del av denne gjengen ganske lenge. Hva er egentlig problemet. De er omtrent like gamle og har hengt sammen i årevis. Jeg synes ikke det er greit å ekskludere en person fra vennegjengen uten noen bedre grunn enn "feil kjønn". Anonymkode: 85774...a33 Problemet er jo at søsteren blir tvunget til å ha med broren sin overalt. Hvis de andre jentene ikke liker dette, så ender det jo opp med at ikke hun får bli med i gjengen heller. Foreldrene bør heller jobbe for at han skal få egne venner, ikke være med som et 5. hjul på vogna. Anonymkode: b146b...b8d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #13 Skrevet 12. juni 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at det er ting 15år gamle jenter helst ikke vil diskutere forran en jevngammel gutt Anonymkode: db9e8...7d1 Spesielt når det i tillegg gjelder lillebroren til en av dem.. Anonymkode: e706e...2e1
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #14 Skrevet 12. juni 2018 Det er i hvertfall ikke noe hi bør blande seg i. De er 15, ikke 5 år gamle. Anonymkode: 85774...a33
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #15 Skrevet 12. juni 2018 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er i hvertfall ikke noe hi bør blande seg i. De er 15, ikke 5 år gamle. Anonymkode: 85774...a33 Er det bare ditt standardsvar på alt? Anonymkode: d6bcd...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #16 Skrevet 12. juni 2018 Høres veldig merkelig ut synes jeg.. Har selv en gutt på 14 år og det hadde vært helt uaktuelt å følge f.eks kusinen som er et år eldre på alle ting, han vil jo heller være hjemme alene enn å være sammen med en gjeng jenter på shopping e.l. Greit å være med av og til, men hele tiden? Anonymkode: e9410...9a4
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #17 Skrevet 12. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det bare ditt standardsvar på alt? Anonymkode: d6bcd...c0e Nei, hvorfor tror du det? Anonymkode: 85774...a33
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2018 #18 Skrevet 12. juni 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du alltid så dramatisk? Her er det ikke snakk om deg og din lillesøster, eller noen suicidal ungdom. Anonymkode: d6bcd...c0e Hvordan vet du at det ikke er snakk om suicidal ungdom? Ikke en dritt vet du om det Anonymkode: 35128...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå