Gå til innhold

Trekk av ferie under foreldrepermisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt perm siden juli-17 og skal nå gå rett ut i ulønnet permisjon til april-19. Likevel har jeg blitt trukket 5 uker i ferie? Jeg skal jo ikke ha ferie. Noen som vet hva reglene her er?  

Anonymkode: 77a62...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ikke reservere deg mot ferietrekk da? 

Anonymkode: 69ce9...edd

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt. Men, har sendt mail til lønningskontoret nå. Regnet ikke med å bli trukket for 5 uker ferie når jeg ikke har satt opp noe og skal ha ulønnet permisjon. Får evt forlenge permisjonen min med 5 uker ferie da, før jeg tar ulønnet. 

Skrevet

Er det arbeidsgiver som betaler lønna di? Isåfall må du avvikle ferie siden feriepengene er som de pleier i ordinært arbeid. Om feriepengene er mindre enn vanlig lønn kan du reservere deg. 

Anonymkode: e47c1...dfe

Skrevet

Ja, det er det. Ingen som har sagt til meg at jeg må avvikle ferie i mellom  foreldrepermisjon og ulønnet permisjon 😅

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det. Ingen som har sagt til meg at jeg må avvikle ferie i mellom  foreldrepermisjon og ulønnet permisjon 😅

Nei det var jo dumt av arbeidsgiver, men det må du :) 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei det var jo dumt av arbeidsgiver, men det må du :) 

Eller du må ikke ta det mellom den ene og den andre, men i løpet av permisjonen. Hadde du skulle tilbake på jobb i år kunne du bare tatt den i løpet av året 

Skrevet

Arbeidsgiver må påse at du tar lovpålagt ferie, så ferie må du ha. 

Du kan jo ta den når som helst i løpet av året, men du må ta den iløpet av 2018.

Anonymkode: e4120...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...