Gå til innhold

Det står mellom to navn, der begge har negative sider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alternativ 1: Dette navnet er oppkalling, pent men litt for vanlig og kanskje litt kjedelig. Men vi liker det. 

Alternativ 2: Dette navnet liker vi begge veldig godt, men det er litt for uvanlig og vi har allerede fått reaksjoner fra familie. Muligheten er også til stede for at uttalen blir rar her som vi bor. 

Alternativ 3: De to navnene passer veldig godt sammen og kan kombineres. MEN, da vil nok noen i én bestemt aldersgruppe tenke på en person fra TV, selv om det bare er helt tilfeldig fra vår side at det blir sånn. Det er mange år siden dette programmet gikk på TV. 

Hva hadde du gått for? 

Anonymkode: a4c59...b7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt det jeg likte best uavhengig av hva familie eller andre mener. De blir vant til det uansett.

Dette var grunnen til at jeg ikke sa noe til noen om navn før vi hadde bestemt oss. Ville ikke bli påvirket av andre.

Anonymkode: 9a544...80e

Skrevet

Med mindre det er et tøysenavn som Titten Tei, tenker jeg det ikke er så farlig om segmentet 30-40 år  eller noe slikt forbinder navnet med en TV-personlighet. 

Skrevet

Jeg ville valgt alternativ 1, med mindre dere har planer om å flytte. Vi droppet alle navn som kunne uttales "rart" der vi bodde. 😛

Anonymkode: 376d5...d04

Skrevet

Dette er grunnen til at vi ikke har delt navnet før fødsel, vi vil unngå folks meninger. Velg navnet dere liker!

Anonymkode: 05379...099

Skrevet

«Vi» hadde heller ikke tenkt til det, men så gjorde min mann det 😖 

hi

Anonymkode: a4c59...b7d

Skrevet

Blir alltid så nysgjerrig på hvilke navn det er snakk om🤣

Jeg ville valgt alternativ 3, så «vinner» alle. Dere får bruke navnet dere liker, dere kan fortsatt oppkalle, og hvis navn nr 2 er veldig spesielt, så har barnet mulighet for å velge det første navnet som «hovednavn» hvis ønskelig. 

Anonymkode: f54b5...47a

Skrevet

Er det Kristoffer Robin? 😂💪🏼 Det passet liksom til beskrivelsen. Kristoffer er ganske vanlig, og Robin kan uttales på 2 måter avhengig av hvor man bor. Hvis ja, velg begge navn! Superkoselig navn😁

Anonymkode: f54b5...47a

Skrevet

Så fremst alternativ 2 ikke er et katastrofalt rart navn eller at dere har funnet det på selv, så syns jeg dere skal gå for det navnet dere selv ønsker.

Når det er sagt ville jeg kanskje styrt unna TV-figur-kombinasjoner. Jeg har selv ei Olivia som titt og stadig blir minnet på Skipperen (av voksne). Vil tro man får høre det et irriterende antall ganger om man heter Kristoffer Robin eller Max Mekker.

Anonymkode: e0333...cdf

Skrevet

Jens August? Ta gjerne begge, om noen år er det ingen som husker serien uansett 😊

Ellers ta det dere liker best, folk blir vant til navn uansett 😊👍

Anonymkode: 8a007...33b

Skrevet

Nr en! 

Anonymkode: b43ea...56c

Skrevet

Ut fra den mangelfulle informasjonen du gir hadde jeg valgt alternativ nr. en!

Anonymkode: 5bb85...e06

Skrevet

Uten å vite noe sier jeg alternativ 1.

Det er nok av dem som velger spennende og spesielle navn, ikke kast dere på den bølgen. Det er som klassebildene fra 80-tallet. De som var aller mest trendy, ser bare helt smakløse ut.

Anonymkode: a413b...60f

Skrevet

Siden dette er anonymt ville jeg skrevet navnene om jeg var deg. Umulig for meg å mene noe med så lite informasjon.

Men velg det dere liker best og stå for valget :)

Anonymkode: 754c9...7e4

Skrevet
På 11. juni 2018 den 10.17, Anonym bruker skrev:

Så fremst alternativ 2 ikke er et katastrofalt rart navn eller at dere har funnet det på selv, så syns jeg dere skal gå for det navnet dere selv ønsker.

Når det er sagt ville jeg kanskje styrt unna TV-figur-kombinasjoner. Jeg har selv ei Olivia som titt og stadig blir minnet på Skipperen (av voksne). Vil tro man får høre det et irriterende antall ganger om man heter Kristoffer Robin eller Max Mekker.

Er det mange som går rundt og heter Max Mekker...?!?

Anonymkode: 11b73...ea9

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det mange som går rundt og heter Max Mekker...?!?

Anonymkode: 11b73...ea9

Akkurat det var et litt overdrevent eksempel, men man vet jo aldri hva slags navn HI hadde i bakhodet. Kjenner en som heter Kristoffer Robin Han fikk sannelig høre det opp igjennom barndommen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...