Gå til innhold

Reise med barn til varmere strøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drar alene for første gang med en 5åring, og er ute etter erfaringer fra drevne sydenfarere 😊Noen tips i forhold til pakking, reiseapotek, flytur, dagene, hotellopphold og så videre? Vi drar på typisk chartertur, med all inklusive. 

Blir glad for alle tips😊

Anonymkode: 64cc4...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyturen: Ha med litt tekniske dingser. iPad, DS eller hva han nå har. Tegnesaker, litt leker, spill ( for eks reiseludo), kanskje en liten overraskelse hvis han blir utålmodig, som du kan distrahere med? 

Selve turen: Smør godt, ta litt pauser fra solen innimellom. Ha med antibac, plaster, kjøp melkesyretabletter (de kan fåes i tyggetabletter) så magen holder seg rolig. 

Hvis dere blir solbrent, husk en aftersun med aleo vera. 

Men, siden dere reiser på charter, med all inclusive, på et typisk chartersted, så vil dere ikke havne i noen særlige problemer. Alt ligger tilrette for dere. Mat, underholdning, aktiviteter osv, det blir servert på sølvfat. 

Anonymkode: b61f3...6ef

Skrevet

Jeg anbefaler å ta med nettbrett og powerbank slik at dere får ladet nettbrettet på flyet, last ned serier offline på feks netflix eller viaplay før dere reiser! Ta med litt tegnesaker :) når dere ankommer: kjøp en flaske vann på flyet og stikk i vesken, UV drakt er en meget grei løsning om du ikke ønsker solbrent barn, det har vi bestandig med =) vi har aldri trengt tabletter av noe slag til barnet når vi har reist i 10 år til syden. Kan være veldig greit å ta med Xylocain salve mot mygg stikk (fås på apotek) tro meg du vil være evig takknemlig for det rådet om du eller barnet reagerer på syden mygg 😯😯😯 eurax skal du bare takke pent nei til om du spør etter noe som demper kløe..xylocain berger meg hvert eneste år..i fjor hadde jeg 48 myggstikk og alle klødde helt sykt..solfaktor 50 til barnet gjerne i spray variant da det er mye enklere. 1 pakke paracet, 1 pyricept for å rense eventuelle sår..og bomull for å rense med..og plaster så klart . Og aloevera gel kjøpt i norge. Ikke krem men gel =) tror det var det. God tur =)

Anonymkode: d3524...8e6

Skrevet

Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: 64cc4...366

Skrevet

Flytur: Matpakke og litt oppskåret frukt og kjeks. Et lite teppe og kosedyret. Et klesskift+våtservietter i sekken. Ipad/dvd/spill el film på tlf. En bok, blad, tegnesaker. 

Reiseapotek: Termometer+Paracet, pinsett, plaster og pyrisept til småskader, flis ol. Solkrem du vet at barnet tåler. Tar ikke med noe særlig mer hjemmefra da evt skader og andre sykdommer utenlands stort sett krever legebesøk. 

Ellers: Solbriller og en god solhatt og evt en uv-trøye. Lette klær og sandaler. Man får tak i det meste man trenger på turiststedene. 

Anonymkode: 4749f...974

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...