Gå til innhold

Får man antibiotika mot brannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser litt forskjellig på nettet. Bestilt akuttime hos legen til i morgen, og håper på antibiotika. Har tilsammen 5 sår nå, og det største er virkelig plagsomt. Kan ikke dra på jobb heller før sårene slutter å væske, da spesielt det ene er veldig vanskelig å dekke til skikkelig. 

Anonymkode: e65b0...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs koss gale det er og kor lenge du har hatt det. Ser nesten aldri at folk får antibiotika for brennkopper , bare beskjed om brulidine og kompresser. 

Anonymkode: 3b8dd...cf7

Skrevet

Vi ble først anbefalt en krem, usikker på om det var brulidine, men så ble det likevel mye verre til dagen etter og da fikk vi antibiotika. 

Anonymkode: 423c2...7ca

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi ble først anbefalt en krem, usikker på om det var brulidine, men så ble det likevel mye verre til dagen etter og da fikk vi antibiotika. 

Anonymkode: 423c2...7ca

Brulidine ja. Kjøpes reseptfritt på apoteket. Og vaske med klorhexidin 

Anonymkode: a1eb9...853

Skrevet

Når det ikke gir seg, vokser, væsker mye og er vanskelig å dekke til (mengde/størrelse) så får man AB ja. -Min sønn går på det nå. Jeg prøvde i tre uker med klorheksidin og salve, men når det plutselig spredde seg og ble bare fler dro vi til fastlegen. Selv om alt var tørt ble det en kur med Ery-Max, for som han sa så ville det nok dukke opp mer.

Anonymkode: 1ce99...8cb

Skrevet

Sønnen min fikk det 😊 Men da var det såpass mye at salve ikke var nok.

Anonymkode: 36a60...e72

Skrevet

Datteren min fikk. 14 år og store sår i ansiktet. Hun var helt knust. Vi ba ikke om det, men det var det legen sa hun skulle ha 

Anonymkode: c700c...914

Skrevet

Sønnen min fikk, men han hadde over 40 sår. 

Anonymkode: 2e295...b06

Skrevet

Fått pencilin og antibiotika alle gangene jeg har fått det. Bør behandles itvendig og innvendig fikk jeg beskjed om. 

Anonymkode: e4d6f...32b

Skrevet

Nei

Anonymkode: 17b60...390

Skrevet

Jeg fikk antibiotika. Takk for alle svar:)

Anonymkode: e65b0...0e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...