Anonym bruker Skrevet 10. juni 2018 #1 Skrevet 10. juni 2018 Vi vurderer å kjøpe båt. Vi er en familie på fem, to voksne og tre små på 3, 4 og 7 år. Mannen min har noe seilbåterfaring, selv har jeg lite. Noen her med seilbåt og små barn som vil fortelle litt om hvordan det er? Er det fine ferier? Er vedlikeholdet overkommelig? Dyrt? Føler dere at dere får brukt båten «nok?» Anonymkode: 18500...769
the amazing spidermamma Skrevet 10. juni 2018 #2 Skrevet 10. juni 2018 Umiddelbart tenker jeg at barna er for små. Man bør vel være to om å styre/dra i tau osv, og hvem skal da følge med på ungene? De kan selvsagt sitte stille og følge med, men...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #3 Skrevet 11. juni 2018 8 timer siden, the amazing spidermamma skrev: Umiddelbart tenker jeg at barna er for små. Man bør vel være to om å styre/dra i tau osv, og hvem skal da følge med på ungene? De kan selvsagt sitte stille og følge med, men... Ja, jo... Det er jo der bekymringen ligger for min del og. Er det gjennomførbart? Eller er det bare en vag drøm?🤔 HI Anonymkode: 18500...769
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #4 Skrevet 11. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jo... Det er jo der bekymringen ligger for min del og. Er det gjennomførbart? Eller er det bare en vag drøm?🤔 HI Anonymkode: 18500...769 Selvsagt er det gjennomførbart. Jeg har selv vært i båt siden jeg lå i dypvogn og samme har mine barn vært. Ungene dine er da ikke for små i det hele tatt. 7-åringen er gammel nok til å være god hjelp også. Fest line i vestene, så går alt helt fint, Anonymkode: 58dfe...c7f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #5 Skrevet 11. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er det gjennomførbart. Jeg har selv vært i båt siden jeg lå i dypvogn og samme har mine barn vært. Ungene dine er da ikke for små i det hele tatt. 7-åringen er gammel nok til å være god hjelp også. Fest line i vestene, så går alt helt fint, Anonymkode: 58dfe...c7f Det sier svigers også. De hadde også tre små i seilbåt, hvorav det ene barnet i tillegg hadde downs. Det var liner på de to yngste, mens eldste hjalp til med fendere, dra i tau, og senere seiling og navigering. De hadde aldri noen ulykker, og mannen min sier det var de fineste feriene et barn kan ønske seg. Likevel er jeg litt i tvil, både med tanke på det økonomiske, hvor mye vi får brukt båten, samt sikkerheten. Jeg tar gjerne imot erfaringer hvis det er noen her som vil dele. ☺️ HI Anonymkode: 18500...769
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #6 Skrevet 11. juni 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det sier svigers også. De hadde også tre små i seilbåt, hvorav det ene barnet i tillegg hadde downs. Det var liner på de to yngste, mens eldste hjalp til med fendere, dra i tau, og senere seiling og navigering. De hadde aldri noen ulykker, og mannen min sier det var de fineste feriene et barn kan ønske seg. Likevel er jeg litt i tvil, både med tanke på det økonomiske, hvor mye vi får brukt båten, samt sikkerheten. Jeg tar gjerne imot erfaringer hvis det er noen her som vil dele. ☺️ HI Anonymkode: 18500...769 Vil tro at begge foreldre båtvante, så jeg hadde ikke gjort det uten at begge foreldre hadde full kontroll! Anonymkode: b2f83...7f0
the amazing spidermamma Skrevet 11. juni 2018 #7 Skrevet 11. juni 2018 Man kan leie seilbåt ganske mange ganger for det det koster å kjøpe en båt. Da slipper man også alt av vedlikehold. Hvis dere da finner ut at dette virkelig er noe for dere, kan dere jo kjøpe senere?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2018 #8 Skrevet 11. juni 2018 7 timer siden, the amazing spidermamma skrev: Man kan leie seilbåt ganske mange ganger for det det koster å kjøpe en båt. Da slipper man også alt av vedlikehold. Hvis dere da finner ut at dette virkelig er noe for dere, kan dere jo kjøpe senere? Det er en mulighet, absolutt. Men er det noen med erfaring her da? HI Anonymkode: 18500...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå