Gå til innhold

Seilbåt og småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å kjøpe båt. Vi er en familie på fem, to voksne og tre små på 3, 4 og 7 år. Mannen min har noe seilbåterfaring, selv har jeg lite. Noen her med seilbåt og små barn som vil fortelle litt om hvordan det er? Er det fine ferier? Er vedlikeholdet overkommelig? Dyrt? Føler dere at dere får brukt båten «nok?»

Anonymkode: 18500...769

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umiddelbart tenker jeg at barna er for små. Man bør vel være to om å styre/dra i tau osv, og hvem skal da følge med på ungene? De kan selvsagt sitte stille og følge med, men... 

Skrevet
8 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Umiddelbart tenker jeg at barna er for små. Man bør vel være to om å styre/dra i tau osv, og hvem skal da følge med på ungene? De kan selvsagt sitte stille og følge med, men... 

Ja, jo... Det er jo der bekymringen ligger for min del og. Er det gjennomførbart? Eller er det bare en vag drøm?🤔 

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jo... Det er jo der bekymringen ligger for min del og. Er det gjennomførbart? Eller er det bare en vag drøm?🤔 

HI

Selvsagt er det gjennomførbart. Jeg har selv vært i båt siden jeg lå i dypvogn og samme har mine barn vært. Ungene dine er da ikke for små i det hele tatt. 7-åringen er gammel nok til å være god hjelp også. Fest line i vestene, så går alt helt fint,

Anonymkode: 58dfe...c7f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det gjennomførbart. Jeg har selv vært i båt siden jeg lå i dypvogn og samme har mine barn vært. Ungene dine er da ikke for små i det hele tatt. 7-åringen er gammel nok til å være god hjelp også. Fest line i vestene, så går alt helt fint,

Anonymkode: 58dfe...c7f

Det sier svigers også. De hadde også tre små i seilbåt, hvorav det ene barnet i tillegg hadde downs. Det var liner på de to yngste, mens eldste hjalp til med fendere, dra i tau, og senere seiling og navigering. De hadde aldri noen ulykker, og mannen min sier det var de fineste feriene et barn kan ønske seg. 

Likevel er jeg litt i tvil, både med tanke på det økonomiske, hvor mye vi får brukt båten, samt sikkerheten. Jeg tar gjerne imot erfaringer hvis det er noen her som vil dele. ☺️

HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det sier svigers også. De hadde også tre små i seilbåt, hvorav det ene barnet i tillegg hadde downs. Det var liner på de to yngste, mens eldste hjalp til med fendere, dra i tau, og senere seiling og navigering. De hadde aldri noen ulykker, og mannen min sier det var de fineste feriene et barn kan ønske seg. 

Likevel er jeg litt i tvil, både med tanke på det økonomiske, hvor mye vi får brukt båten, samt sikkerheten. Jeg tar gjerne imot erfaringer hvis det er noen her som vil dele. ☺️

HI

Vil tro at begge foreldre båtvante, så jeg hadde ikke gjort det uten at begge foreldre hadde full kontroll!

Anonymkode: b2f83...7f0

Skrevet

Man kan leie seilbåt ganske mange ganger for det det koster å kjøpe en båt. Da slipper man også alt av vedlikehold. 

Hvis dere da finner ut at dette virkelig er noe for dere, kan dere jo kjøpe senere?  

Skrevet
7 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Man kan leie seilbåt ganske mange ganger for det det koster å kjøpe en båt. Da slipper man også alt av vedlikehold. 

Hvis dere da finner ut at dette virkelig er noe for dere, kan dere jo kjøpe senere?  

Det er en mulighet, absolutt.

Men er det noen med erfaring her da?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...