Gå til innhold

Underlivet etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte for 9 mnd siden. Var ikke en spesielt komplisert fødsel, ble satt i gang, så var jo intenst. Revnet og fikk 4 pyntesting.

Men ett par mnd etter fødsel, så jeg nedentil, og det var noe virkelig rart der! Og siden har det bare blitt værre. Skvatt når jeg dusjet for en stund siden. Jeg har nesten en liten, ja aner ikke hva jeg skal kalle det, hengende ut av skjeden. Det ser ut som en liten penis, ut av skjeden. Den er ganske lang. Først ble jeg egentlig bare redd. Men nå har det begynt å gjøre veldig vondt, klarer ikke sitte etter samleie, å tørke seg på do er uaktuelt. Den blir liksom litt «irritert». Trodde først dette var kjønnsleppa mi som hang, ser nesten sånn ut. Noen som har opplevd lignende? Eller hørt om noe sånt?

Har bestilt legetime, ønsker bare å høre om noen andre har hørt om det. På forhånd, takk for svar!

Anonymkode: bf0a5...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også noe sånn. Det høres ut som min var endel mindre enn din. Sist jeg så den var vel rundt 1 år etter fødsel. Nå er det tre år siden og det ser normalt ut der nede. Er vid da, veldig vid. Orker ikke sex lengre

Anonymkode: be5fa...984

Skrevet

Anbefaler deg å gå til legen din og få henvisning til gynekolog. Du skal ikke ha det sånn som nå etter fødsel. Lykke til :)

Anonymkode: 035ba...bec

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde også noe sånn. Det høres ut som min var endel mindre enn din. Sist jeg så den var vel rundt 1 år etter fødsel. Nå er det tre år siden og det ser normalt ut der nede. Er vid da, veldig vid. Orker ikke sex lengre

Åh okei.. bra det gikk bort! Min er så lang at jeg ikke kan barbere meg i frykt av at jeg skal barbere den😐

Håper bare legen min tar meg alvorlig, leser om folk med underlivsplager etter fødsel, hvor de ikke får noe oppfølgning osv... 

Skrevet

Det er ikke uvanlig, og pleier å gå tilbake innen ett år etter fødsel. Men  be om henvisning til gynekolog hvis det plager deg.. 

Anonymkode: 93b92...602

Skrevet

Er veldig veldig sikker på at det er den ene indre kjønnsleppa det er snakk om. Kanskje det er vanlig. Men hvordan den skal sette seg sammen selv forstår jeg ikke helt.

ts

Skrevet

Kan det værel livmorhalsen/livmortappen du ser ? Den kommer ut i åpningen ?  Eller skjedeveggene ?

Anonymkode: adae6...92d

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg, sånn skal du ikke ha det! Kom deg til gynekolog få en henvisning. Kan være du har hatt en prolaps i skjedeveggen, uansett skal ikke sexlivet være ødelagt! 

Skrevet

Høres ut som fremfall/prolaps. Du må til gynekolog. Jeg har det slik og skal opereres nå om to uker. Her er det fremfall av bakre skjedevegg. Tarmen har falt inn i skjeden. 7 mnd siden fødsel.

Anonymkode: 0abd8...32d

Skrevet
8 timer siden, Optatium skrev:

Kjære deg, sånn skal du ikke ha det! Kom deg til gynekolog få en henvisning. Kan være du har hatt en prolaps i skjedeveggen, uansett skal ikke sexlivet være ødelagt! 

Har vært hos legen og de har kjent etter med fingrene. De mener det er helt normalt, men at jeg er "noe vid ved åpningen".  Følte meg som en mega idiot da jeg var der, for han sa gang på gang at jeg ikke kan forvente å være som før fødselen. Men det er jo ikke det jeg ønsker heller. Legen ønsker ikke å operere før jeg er ferdig å få barn, og siden jeg bare har et barn mente de at jeg måtte vente. Men slik som det er nå kan det umulig bli flere barn. Jeg holdt på med en mann en gang, og han klarte aldri å komme inni meg. For å ikke knuse selvtilliten min sa han at han ikke klarte å komme inni noen damee, men altså... Den kjøper jeg ikke. Jeg kjente jo ikke at han var inni meg en gang, ikke rart om han ikke kjente noe. Nå tør jeg ikke prøve å ha sex igjen 😑

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært hos legen og de har kjent etter med fingrene. De mener det er helt normalt, men at jeg er "noe vid ved åpningen".  Følte meg som en mega idiot da jeg var der, for han sa gang på gang at jeg ikke kan forvente å være som før fødselen. Men det er jo ikke det jeg ønsker heller. Legen ønsker ikke å operere før jeg er ferdig å få barn, og siden jeg bare har et barn mente de at jeg måtte vente. Men slik som det er nå kan det umulig bli flere barn. Jeg holdt på med en mann en gang, og han klarte aldri å komme inni meg. For å ikke knuse selvtilliten min sa han at han ikke klarte å komme inni noen damee, men altså... Den kjøper jeg ikke. Jeg kjente jo ikke at han var inni meg en gang, ikke rart om han ikke kjente noe. Nå tør jeg ikke prøve å ha sex igjen 😑

Da går du til en annen lege. En gynekolog eller en privatklinikk. Livet ditt skal ikke være sånn! Det er dessuten en kjent sak at mange leger ikke tar fødselsskader på alvor. 

Skrevet
16 minutter siden, Optatium skrev:

Da går du til en annen lege. En gynekolog eller en privatklinikk. Livet ditt skal ikke være sånn! Det er dessuten en kjent sak at mange leger ikke tar fødselsskader på alvor. 

Dette! Jeg har en svikt i skjedeveggen etter fødsel. Det buler liksom litt ut i kanten av vagina og har jeg avføring i tarmen kan man kjenne formen på det gjennom skjedeveggen. Dette gjør det litt vanskeligere å få til nr 2 for jeg må på en måte dytte denne bulen innover for å få ut "siste rest". På sykehuset kalte de det en liten svikt i skjedeveggen og kunne ikke skjønne at det skapte problemer for det var slik en liten skade 😑

Anonymkode: d9182...45d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...