Gå til innhold

Barn som reker langs vegen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

På veg hjem fra helsestudio må jeg først kjøre gjennom et lite tettsted, og deretter oppheves 50-sonen til vanlig landeveg. På denne vegen møter jeg nesten daglig en gjeng med barn som sykler på kryss og tvers så jeg må kjøre i sikksakk for ikke å treffe dem.

Hva slags foreldre er det som lærer opp ungene til å drive på slik? 😬

Anonymkode: 33749...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om 50-sonen oppheves betyr ikke det at du kan kjøre som du vil. Farten må avpasses forholdene.

desverre settes ikke fartsgrensene ifra om det bor barn i området eller ikke. Selv bor vi  i et såkalt spredt bebygd område. Er er det bare bolighus men ikke typisk boligfelt. Veiene her er fylkeskommunale. Fordi trafikken ikke er større enn den er og fordi det ikke er mer over x antall hus et fartsgrensen satt til 80 - uavhengig av om veistandarden tilsier det eller ikke og uavhenging av om 50 barn bruker vrien som skolevei hver dag! 

Selvfølgelig skal ikke barn sykle på kryss og tvers eller midt i veien - hverken i boligfelt eller andre steder. Men fartsgrensen på veien indikerer altså ikke hvor fort det er forsvarlig å kjøre. 

Anonymkode: 822af...258

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

På veg hjem fra helsestudio må jeg først kjøre gjennom et lite tettsted, og deretter oppheves 50-sonen til vanlig landeveg. På denne vegen møter jeg nesten daglig en gjeng med barn som sykler på kryss og tvers så jeg må kjøre i sikksakk for ikke å treffe dem.

Hva slags foreldre er det som lærer opp ungene til å drive på slik? 😬

Anonymkode: 33749...5f2

Du tror virkelig det er foreldrene som har lært dem det?

Anonymkode: b57e6...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...