Gå til innhold

Hva kan hun ha på seg i dåp, når hun nekter kjole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 12.6.2018 den 7.42, Anonym bruker skrev:

Å alle de er lesbiske..

Anonymkode: fd49c...e8e

Selvfølgelig ikke! Hvor dum klarer prøver du å fremstå som??

Anonymkode: 915c4...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er det forventet at jenter har kjole på, utenfor Smiths venner? Jeg har bunad, ellers ingen kjoler. Jeg pynter meg likevel når jeg skal ting som krever penklær.

Og det du sier mtp at foreldrene må velge sine kamper er jo akkurat det de fleste påpeker i tråden. Jeg får i hvert fall inntrykk av at hi synes det er greit at jenta ikke vil ha på kjole, og søker råd om et alternativ. 

Anonymkode: 5a0b3...65d

Ikke Smiths venner forventer det engang lenger

Anonymkode: 068da...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2018 den 20.15, ulenissen skrev:

Er ganske tydelig at du har liten kunnskap om barn! Hi virker overhode ikke som en tafat mamma, men en reflektert god mamma som respekterer barnet sitt sin den hun er.

TREåringen min får bestemme hva hun skal ha på seg. Det er ikke sånn at hun får gå i joggebukse i dåp, for det er en selvfølge at man pynter seg i selskaper, men vil hun ikke gå i kjole finner vi noe annet som er pent og det har faktisk hendt. For meg handler det ikke om å være tafatt, men om å kunne bestemme over sin egen kropp og identitet. Min er ikke en kjolejente og det vil jeg aldri tvinge henne til å være. I forrige dåp gikk hun i en pen jumpsuit. Hun var pen nok for selskapet og følte seg superflott i antrekket sitt. 

Vi har to regler: vi kler oss etter vær og vi kler oss etter anledning. Utover det får hun finne sin egen stil, og den er jammen meg original av og til og hun elsker det! 

Anonymkode: 756b1...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

TREåringen min får bestemme hva hun skal ha på seg. Det er ikke sånn at hun får gå i joggebukse i dåp, for det er en selvfølge at man pynter seg i selskaper, men vil hun ikke gå i kjole finner vi noe annet som er pent og det har faktisk hendt. For meg handler det ikke om å være tafatt, men om å kunne bestemme over sin egen kropp og identitet. Min er ikke en kjolejente og det vil jeg aldri tvinge henne til å være. I forrige dåp gikk hun i en pen jumpsuit. Hun var pen nok for selskapet og følte seg superflott i antrekket sitt. 

Vi har to regler: vi kler oss etter vær og vi kler oss etter anledning. Utover det får hun finne sin egen stil, og den er jammen meg original av og til og hun elsker det! 

Anonymkode: 756b1...904

ja hurra for en mamma som lar 3 åringen kle seg som en klovn,bare for å unngå konflikt.

Anonymkode: fd49c...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja hurra for en mamma som lar 3 åringen kle seg som en klovn,bare for å unngå konflikt.

Anonymkode: fd49c...e8e

Jumpsuit = klovn? Du virker ikke helt i vater.

Anonymkode: 685a4...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jumpsuit = klovn? Du virker ikke helt i vater.

Anonymkode: 685a4...153

nei jumpsuit er greit,men hun sa at 3 åringen kler seg orginalt å da kan du tenke deg hvor forferdelig det ser ut.

Anonymkode: fd49c...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

nei jumpsuit er greit,men hun sa at 3 åringen kler seg orginalt å da kan du tenke deg hvor forferdelig det ser ut.

Anonymkode: fd49c...e8e

Nei, jeg kan ikke det. Treåringen kan ha en original stil uten å se ut som en klovn? Hun kan jo bare velge mellom klærne hun eier, det begrenser det jo.

Anonymkode: 685a4...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nei jumpsuit er greit,men hun sa at 3 åringen kler seg orginalt å da kan du tenke deg hvor forferdelig det ser ut.

Anonymkode: fd49c...e8e

Har ikke du noe annet å gjøre enn å henge her inne og surmule, og slenge drittkommentarer

Anonymkode: 068da...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

nei jumpsuit er greit,men hun sa at 3 åringen kler seg orginalt å da kan du tenke deg hvor forferdelig det ser ut.

Anonymkode: fd49c...e8e

Nei, det kan jeg faktisk ikke tenke meg. Kanskje du vil forklare?

Anonymkode: 5a0b3...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

ja hurra for en mamma som lar 3 åringen kle seg som en klovn,bare for å unngå konflikt.

Anonymkode: fd49c...e8e

Det er jo absolutt ikke for å unngå konflikt, det er for at hun skal få lov til å være seg selv helt ut. Med en treåring blir det uenigheter mange ganger i løpet av dagen. Klesvalg er ikke en uenighet jeg ønsker å legge noe energi i nettopp fordi at det er totalt unødvendig. Om noen ser treåringen min å tenker at hun ser ut som en klovn er det deres problem, ikke mitt eller hennes. Hun er tre år og trenger ikke bry seg om hva som ser PENT ut. Jeg oppdrar ikke en levende pyntedukke, men ei jente med sterke meninger som lærer at hennes mening betyr noe. Det kommer fort nok en dag når de vil kle seg som alle andre. Jeg for min del håper den dagen aldri kommer og at hun fortsatt tør å kle seg annerledes i tenårene, men hvis ikke, så har det hele tiden vært hennes eget valg. 

Og hun ser ikke ut som men klovn, nei, selv om farger og mønster sjelden matcher. 

Anonymkode: 756b1...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...