Gå til innhold

After/herpes hos små barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen råd her? 

For ett år siden fikk hun after inni munnen og utenpå. Begynte først med blemmer inni munnen. 

Nå har det kommet et herpes lignende munnsår på leppen og ovenfor leppen. 

Er dette også after, at d vil spre seg ? 

Husker m skrekk og gru når hun var 1.5 og det blødde og utbruddet varte i over to uker. Gikk sånn ned i vekt.

Anonymkode: 3b5f4...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hun har ovenfor leppen er hvitt, mens det på leppen er sånn gul rødt.

Skrevet

Det utbruddet hun hadde sist, var nok 1. Gangsutbruddet og de er mye verre enn de som kommer senere. Jeg vet ikke hva man kan gi små barn, men en tur til legen er nok greit. Det finnes tabletter som roer det hele ganske fort, men det er kanskje bare for voksne. 

Anonymkode: 266ae...d57

Skrevet

Det ene barnet mitt var plaget med after når hun var liten. Fikk noe fra legen for å smøre på blemmene som skulle «bedøve» litt så det ikke gjorde så vondt å spise/drikke, men ellers sa han at det ikke var mye å gjøre å at dette var noe som kunne komme å gå og at hun kunne vokse det av seg. Hun fikk det første gang når hun var 1 år og fikk utbrudd innimellom frem til hun ble 10 år. Hun har ikke herpes. After er blemmer som kommer på tunge, innsiden av kinn/lepper.  Spiste lite i disse periodene, men ga henne det hun hadde lyst på å unngikk mat/drikke som kunne få det til å svi. 

Mitt andre barn har herpes. Blemmer på utsiden av munnen, men har også i perioder fått utbrudd inni munnen. Dette er ikke blemmer, men hun blir helt rød i tannkjøtt og innsiden av kinnene, tannkjøttet blir veldig hovent og det blør lett. Beskjed fra tannlege og lege er å unngå mat/drikke som kan svi og unngå tannpuss i noen dager til tannkjøttet får roet seg. 

Anonymkode: 66720...397

Skrevet

Okei, da er det vel herpes hun har fått nå siden det ligner. Får se hvordan d utarter ser denne gange👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...