Gå til innhold

Hadde dere gitt 100% på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du hadde jobbet i en barnehage der det hadde vært mye sykdom over flere år og du var den eneste som alltid jobbet over og stilte ekstra opp når det ikke ble satt inn vikar og nå ble plutselig ikke arbeidserfaringen din tatt med for å regulere lønnen din? Når du har jobbet i bhg i over ti år og stillingen blir satt til det laveste lønnstrinnet isteden for å bli flyttet opp pga trang økonomi i bhg (privat bhg) Kjenner jeg mister all motivasjon forsvinne..

Anonymkode: ac5df...68d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg godt. Jeg hadde nok fortsatt å jobbe like mye og være like positiv - og så hadde jeg søkt andre jobber til krampa tok meg ... Og jeg hadde fortsatt å gjøre samme gode jobben kun for å få en god attest/referanse!

Jeg hadde også kunnet funnet på å søke helt andre jobber med noenlunde samme lønn, for du har jo ikke noe særlig å tape på det slik de styrer lønn der.

Ellers synes jeg du skal kontakte fagorganisasjon og sjekke om det bhg. gjør er lovlig.

Anonymkode: a1ce8...529

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår deg godt. Jeg hadde nok fortsatt å jobbe like mye og være like positiv - og så hadde jeg søkt andre jobber til krampa tok meg ... Og jeg hadde fortsatt å gjøre samme gode jobben kun for å få en god attest/referanse!

Jeg hadde også kunnet funnet på å søke helt andre jobber med noenlunde samme lønn, for du har jo ikke noe særlig å tape på det slik de styrer lønn der.

Ellers synes jeg du skal kontakte fagorganisasjon og sjekke om det bhg. gjør er lovlig.

Anonymkode: a1ce8...529

Veldig enig!

Skrevet

Usikker på om det de gjør er lovlig. Regner med du er organisert?

Ellers ville jeg nok begynt å se meg om etter ny jobb. Utakk er verdens lønn :(

Anonymkode: 03b43...b6a

Skrevet

Hadde fortsatt å gjøre en god innsats. Men hadde droppet å gjøre noe ekstra. Ville sjekket med fagforening om det de gjør med lønnen er lov. 

Hadde søkt andre jobber ved siden av.

Anonymkode: fbc40...84c

Skrevet

Er det i det hele tatt lov? Du har vel tatt det opp med tillitsvalgt?

Anonymkode: 33cf2...565

Skrevet

Men jeg lurer på hvordan stillingen din kan settes til laveste lønnstrinn? Hva mener du egentlig med det?

Skrevet

Ville fortsatt å gjøre en god jobb for ungenes skyld - de har ikke gjort noe galt - og søkt nye jobber.

Anonymkode: e4b4f...5a0

Skrevet

Hadde ikke stått på ekstra. Selvsagt gjort jobben min 100% og tatt vare på ungene slik jeg skal. Utover dette hadde jeg ille dekket for sykdom osv. Jeg mener at ekstrainnsats skal belønnes. Og når man heller straffes så er det slutt. 

Jeg hadde også sagt i fra om dette til arbeidsgiver. Ærlig talt, de skjønner dette. 

Anonymkode: 0cc62...b7b

Skrevet

De må følge tariff. 

Anonymkode: 7b6ab...e03

Skrevet

De må følge tariff, noe annet er ikke lov. Også hadde jeg jobbet på på sammen måten, men sett meg etter andre jobber. Dette selvfølgelig etter jeg hade lagt det frem for ledelsen, har du sagt til demhcavfu tenker rundt lønn?

Anonymkode: a6107...2da

Skrevet

Takk for mange svar. Jeg må høre med tillitsvalgt om de har lov å gjøre dette. Grunnen til at det ble slik er at flere av stillingene i bedriften gjøres om. En assistent skal bli bua, en bua skal jobbe som pedleder og jeg som da er nederst på rangstigen ble satt ned i lønn for å få kabalen i lønnssystemet til å gå opp.  Hi

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De må følge tariff. 

Anonymkode: 7b6ab...e03

Ikke de private.

Anonymkode: 6cdec...f55

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke de private.

Anonymkode: 6cdec...f55

Hvis de er medlem av PBL, så må de det. Men å sette noen ned i lønn er vel ikke lov, offentlig eller privat.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke stått på ekstra. Selvsagt gjort jobben min 100% og tatt vare på ungene slik jeg skal. Utover dette hadde jeg ille dekket for sykdom osv. Jeg mener at ekstrainnsats skal belønnes. Og når man heller straffes så er det slutt. 

Jeg hadde også sagt i fra om dette til arbeidsgiver. Ærlig talt, de skjønner dette. 

Anonymkode: 0cc62...b7b

Samme her. Hadde sagt nei til hver eneste ekstravakt.

Anonymkode: f6475...453

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for mange svar. Jeg må høre med tillitsvalgt om de har lov å gjøre dette. Grunnen til at det ble slik er at flere av stillingene i bedriften gjøres om. En assistent skal bli bua, en bua skal jobbe som pedleder og jeg som da er nederst på rangstigen ble satt ned i lønn for å få kabalen i lønnssystemet til å gå opp.  Hi

Det KAN ikke være lov. Det som skjer er jo at noen andre får dine lønnsmidler! 

Anonymkode: f6475...453

Skrevet

Man bør jo ha en viss yrkesstolthet. Barna har vel ikke gjort noe galt? Det handler om yrkesetikk. Hvis ikke du klarer å gjøre en.god jobb for barna, må du.finne på noe annet.

Anonymkode: 0846d...42d

Skrevet

Sjekk om det er lov, samtidig som du ser deg om etter en ny jobb. Ville gitt 100%, men ikke noe ekstra. Dette fordi du jobber med barn og ikke å stable varer hos Kiwi.

Anonymkode: ba6ef...11c

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de er medlem av PBL, så må de det. Men å sette noen ned i lønn er vel ikke lov, offentlig eller privat.

Jo, det er det, men bare hvis den ansatte selv går med på det. Virker jo ikke som om det er tilfelle her, så ville absolutt ha hørt med fagforeningen, HI. 

Ble du spurt i det hele tatt da de satte deg med i lønn, HI? Og hva svarte du i så fall? 

Anonymkode: 72dfc...d35

Skrevet

Jeg ville gjort mitt beste, men samtidig søkt andre jobber. Det er tydelig at den innsatsen du har lagt ned ikke har blitt lagt merke til, og i alle fall ikke satt pris på. Slike arbeidsgivere er det ikke verdt å strekke seg ekstra for.

Anonymkode: 8825b...e74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...