Gå til innhold

Forholdet er over. Men ingen av oss tar steget til seperasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bare venter og venter. Pga barna og økonomi. Jeg er på AAP og arbeidsavklaring pga sykdom. Barna har noen helseutfordringer. Men hjelper nav meg med leilighet og husleie?

Anonymkode: 5e083...ffd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på nav hjelper deg med leilighet,  husleie hjelper de i hvertfall ikke med, men de kan nok gi deg husleiegaranti. Så kan du søke kommunen/husbanken om bostøtte

Anonymkode: 53960...08f

Skrevet

Hva med å jobbe litt med forholdet? Hvis det går greit å bo sammen, så er det jo noe der?

Anonymkode: 92860...7af

Skrevet

Det er vel bedre å bo sammen, enn å leve på NAV og et minimum? Hvis han ikke er voldelig e.l. Er det ikke bra for barna å bo sammen med far?

Anonymkode: 857cf...445

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel bedre å bo sammen, enn å leve på NAV og et minimum? Hvis han ikke er voldelig e.l. Er det ikke bra for barna å bo sammen med far?

Joda. Men vi har levd slik veldig lenge. Tror det ville vært sunt for oss å ha eget liv og fortsette vennskapet på den måten. Slik det er nå, blir man midt imellom ingenting. Klart det er praktisk og greit, men det er også alt. Det er egentlig også energikrevende. Hva gjør andre i samme situasjon? 

HI

Skrevet

Du kan søke NAV om økonomisk stønad, altså sosialhjelp. Kommunen kan hjelpe deg med bolig.

Anonymkode: a2232...218

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan søke NAV om økonomisk stønad, altså sosialhjelp. Kommunen kan hjelpe deg med bolig.

Anonymkode: a2232...218

Får ikke sosialstønad når man får AAP

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bare venter og venter. Pga barna og økonomi. Jeg er på AAP og arbeidsavklaring pga sykdom. Barna har noen helseutfordringer. Men hjelper nav meg med leilighet og husleie?

Du kan få litt i bostøtte, redusert pris i bhg og Sfo, hvis du benytter deg av det. Jeg har undersøkt litt selv, da jeg også er på Aap. Men fant ut at det vil bli ekstremt trangt. Har vært på kanten til å gå i fra hverandre her og. Men økonomien er en av flere grunner til at jeg ønsker å prøve å få det til å fungere. 

Anonymkode: 6f2d7...6f2

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, kan få suplerende livsopphold.

Anonymkode: 47c75...513

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det kan man få. Slutt å svar på ting du ikke har greie på.

HI - ta et møte med NAV - de kan hjelpe deg endel på vei. Men der også kan inkompetansen og manglende vilje til å gi deg opplysninger om alt du kan ha rett på være stor. 

Jeg ville lagd en ny tråd her inne hvor du spurte skilte mødre/fedre om hvilke stønader de har/har hatt. Det kan være mye der ute. Som å dekke reise til og fra jobb/skole, overgangssstønad etc. og så får du se hva som kan passe for deg.

Anonymkode: ed88f...e05

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI - ta et møte med NAV - de kan hjelpe deg endel på vei. Men der også kan inkompetansen og manglende vilje til å gi deg opplysninger om alt du kan ha rett på være stor. 

Jeg ville lagd en ny tråd her inne hvor du spurte skilte mødre/fedre om hvilke stønader de har/har hatt. Det kan være mye der ute. Som å dekke reise til og fra jobb/skole, overgangssstønad etc. og så får du se hva som kan passe for deg.

Det får man ikke her jeg bor i hvert fall

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får man ikke her jeg bor i hvert fall

Joda, det er like regler overalt

Holder ikke aap til å overleve kan du få supplerende stønad i tillegg. 

Men det kan jo være andre grunner til at du har fått avslag, at du har partner, at du får for mye i aap, at du bor for dyrt e.l.

Anonymkode: 26da7...ec1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den er grei. Takk, ja det er mye usikkerhet rundt dette. Lite info å få før man står i det vil jeg tro.

HI

Skrevet

Men skal virkelig det offentlige betale alt for deg når du godt kan bo sammen med barnas far?

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men skal virkelig det offentlige betale alt for deg når du godt kan bo sammen med barnas far?

Jeg er ikke ute etter å diskutere livet mitt med andre 😊 Det var bare et praktisk spørsmål, hvis vi tar ut separasjon. Hvis noen her har vært i samme situasjon så er det tryggere å vite litt.

HI

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda. Men vi har levd slik veldig lenge. Tror det ville vært sunt for oss å ha eget liv og fortsette vennskapet på den måten. Slik det er nå, blir man midt imellom ingenting. Klart det er praktisk og greit, men det er også alt. Det er egentlig også energikrevende. Hva gjør andre i samme situasjon? 

HI

Sunt for dere? Det er praktisk og greit men du vil at det skal være romamtisk? Det er fokuset ditt? Kom deg ut av eventyrverdenen. Ditt ansvar er å kunne sørge for dine barns behov. Det er ditt og din manns ansvar. Ikke NAVs eller noe annet organ ansvar  bare fordi du vil ha en forandring. Voks opp. 

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Sunt for dere? Det er praktisk og greit men du vil at det skal være romamtisk? Det er fokuset ditt? Kom deg ut av eventyrverdenen. Ditt ansvar er å kunne sørge for dine barns behov. Det er ditt og din manns ansvar. Ikke NAVs eller noe annet organ ansvar  bare fordi du vil ha en forandring. Voks opp. 

👆🏻Så enig👍🏻

Anonymkode: 5c9b8...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...