Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Kan dette skyldes allergener fra hund eller katt? Vi har begge deler 😯 vi bruker ikke ull til babyen og jeg vasker klærne med blenda sensitive uten parfyme..ikke er det noe særlig pollen ute nå..kan det skyldes dyra og kan dette utvikle seg og bli allergi mot dem? Kan eksemen bli værre om det viser seg at det er dyra eller? Er jo ingen vits å ta allergitester før barnet er over 3 år har jeg hørt..fordi det veldig ofte kan vise falskt negativt resultat 😯 noen som har erfaringer med dyr og atopisk eksem/baby? Anonymkode: b24b1...0f8
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Jeg har atopisk eksem, og tre av mine fire barn har det, men ingen av oss er allergiske mot dyr..... Anonymkode: b36f7...99d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har atopisk eksem, og tre av mine fire barn har det, men ingen av oss er allergiske mot dyr..... Anonymkode: b36f7...99d Hm..... Anonymkode: b24b1...0f8
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 Min datter har det, hun tåler heller ikke melk. Har nesten blitt kvitt utslettet etter at vi tok hun helt bort fra melk. Anonymkode: da5f2...0d2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min datter har det, hun tåler heller ikke melk. Har nesten blitt kvitt utslettet etter at vi tok hun helt bort fra melk. Anonymkode: da5f2...0d2 Aha ok, min drikker morsmelk og jeg drikker ikke melk selv, så kan ikke være melk hun reagerer på da :/ men takk for svar Anonymkode: b24b1...0f8
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 For all del kom deg til legen og få henvisning til barnespessialist og få utført allergitester. Min har atopisk og fikk påvist dette som baby. Fikk også påvist flere allergier hvor vi fant ut at to av dem faktisk trigget eksemen. Hver gang barnet fikk i seg noen av allergimatvarene som trigget så blusset eksemet kraftig opp. Det er nesten ikke eksisterende så lenge vi holder barnet unna de spesifikke allergenene. Anonymkode: b2555...fe9
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: For all del kom deg til legen og få henvisning til barnespessialist og få utført allergitester. Min har atopisk og fikk påvist dette som baby. Fikk også påvist flere allergier hvor vi fant ut at to av dem faktisk trigget eksemen. Hver gang barnet fikk i seg noen av allergimatvarene som trigget så blusset eksemet kraftig opp. Det er nesten ikke eksisterende så lenge vi holder barnet unna de spesifikke allergenene. Anonymkode: b2555...fe9 Ok 😯 jeg skal få bestillt time, var helsesøster som sa at det var atopisk eksem men det var vanskelig å vite hva det kom av når dem er så små 😯 mer kunne hun ikke si om det Anonymkode: b24b1...0f8
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok 😯 jeg skal få bestillt time, var helsesøster som sa at det var atopisk eksem men det var vanskelig å vite hva det kom av når dem er så små 😯 mer kunne hun ikke si om det Anonymkode: b24b1...0f8 Så jeg begynner jo nå å lure på hva det kan være som er årsaken 😯 har googlet litt men blir ikke klok på det, derfor jeg ønsker erfaringer fra andre med baby som har denne eksemen og som har eller har hatt husdyr, vil ikke kvitte meg med dyrene så håper og ønsker at det ikke er det som er årsaken! Anonymkode: b24b1...0f8
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 Jeg fikk beskjed om at det ikke er noe «årsak» til eksemen, av spesialisten. Noen har det, noen har det ikke. Men at enkelte ting kan trigge. Slik som ull og to matvarer for mitt barn. Når du får påvist atopisk eksem hos lege og satt diagnose har barnet rett på salver og kremer på blå resept. Da får du reseptbelagte kremer uten å betale for det og det sparer deg MYE i tillegg til at de fungerer UTROLIG mye bedre enn reseptfrie. Anonymkode: b2555...fe9
Mamma_til_2 Skrevet 8. juni 2018 #10 Skrevet 8. juni 2018 (endret) Dra til legen og få kremer på resept (blå) min reagerer på alle såper untatt natusan og hun reagerer fort på hendene om hun blir kald (mest på vinteren) men også om hun driver i sølevann etc og er klam,  Hun reagerer på klor og noen ullprodukter. Atopisk eksem kan komme av mye så du må prøve med forskjellige produkter (såpe, ulltøy, vaskemiddel, annet tøy, etc) Nå har min jente astma og allergi men det trenger ikke din og ha.   Endret 8. juni 2018 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #11 Skrevet 8. juni 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aha ok, min drikker morsmelk og jeg drikker ikke melk selv, så kan ikke være melk hun reagerer på da 😕 men takk for svar Anonymkode: b24b1...0f8 Glemte å si at vi har hund også 🙈 og at det var ikke det hun reagerte på. Anonymkode: da5f2...0d2
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #12 Skrevet 8. juni 2018 Mange babyer reagerer med atopisk eksem på mais. Om du ammer fremdeles, kutt ut alt med mais fra din kost, Hi. Det er mais i utrolig mye, så du må lese innholdsfortegnelser! Kutt vekk mais i to uker, er det det som er årsaken vil du se bedring på den tiden. (men det krever selvfølgelig at du er 100 % konsekvent) Anonymkode: f8eaf...89d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #13 Skrevet 8. juni 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mange babyer reagerer med atopisk eksem på mais. Om du ammer fremdeles, kutt ut alt med mais fra din kost, Hi. Det er mais i utrolig mye, så du må lese innholdsfortegnelser! Kutt vekk mais i to uker, er det det som er årsaken vil du se bedring på den tiden. (men det krever selvfølgelig at du er 100 % konsekvent) Anonymkode: f8eaf...89d Og dette har du sikkert en kilde på siden du er så bastant? Anonymkode: 226ae...554
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #14 Skrevet 8. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og dette har du sikkert en kilde på siden du er så bastant? Anonymkode: 226ae...554 Husker ikke kilde i farten, men har sett ganske mange bli bra av det når mais ble helt borte fra barnets kosthold, eller mors så lenge hun ammer. Det er jo helt ufarlig å teste ut, så det er jo ingen problemer å gjøre kutte det ut et par uker. Er det det som trigger eksemen så ser man ofte reaksjonen raskt (men må som sagt være 100 % konsekvent, noen barn reagerer på minimalt små mengder). Og om eksemet forsvinner så kan man jo reintrodusere mais og se om det kommer tilbake, det vet jeg flere som har gjort og sett tydelig forskjell. De jeg vet om har stort sett vokst det av seg, men har vært avhengig av å unngå mais helt i noen år. Anonymkode: f8eaf...89d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #15 Skrevet 8. juni 2018 Smør med fete kremer og ha på like klær ute (Hvis du bor i den delen av landet som ikke har snø, men varme). Litt sol i tillegg til kremer, er det beste mot atopisk eksem. Anonymkode: d198a...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå