Gå til innhold

Ang skole, 2 klasse


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt i 2. Klasse. 

Har i det siste hatt en del utfordringer med å være rolig på skolen. Han prater mye og tuller i timen. 

Sier selv at han blir så oppspilt av alt han lærer og at det er det som får han til å være urolig og at han ikke kan sitte stille. Han er veldig skoleflink, og forteller masse om det han har lært, alt fra norsk gramatikk, religion og masse om dyr osv...

Jeg blir så lei meg for jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe han. 

Er det noen som kjenner seg igjen med egne barn eller lærere med elever ? 

Anonymkode: 5611c...989

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som min. Veldig glad i å lære, men mye «makk i rumpa». Det kommer med tiden. Altså vi minner ham daglig på, at han skal sitte stille og høre etter på hva lærerne sier. Uansett hvor ivrig han blir, så skal han lære å sitte stille. Jeg setter det ned som et direkte krav. Vi roser lærevilligheten, men gjør det klart at han SKAL bli bedre til å tenke seg om. Og tulling i timen er ikke akseptert. Jeg møter ikke problemet med «Stakkars lille venn». Jeg har best erfaring med å tydeliggjøre hva vi forventer av ham, og hva som er greit og ikke greit.

Anonymkode: 95195...bcf

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme med min, jeg er ikke en som støtter at han bråker, får klar beskjed at det ikke skal skje. Og han har aldri fortalt meg så direkte hvordan han har det. Det var kun idag. 

Han vet også at dette er noe som ødelegger for hele klassen og ikke bare han. 

Anonymkode: 5611c...989

Skrevet

Kjeder han seg og trenger nye, og større, utfordringer? 

Anonymkode: 199b8...003

Skrevet

Ellers så har du sånne som min, som var ganske lik... og jeg prøvde alt for å få han til å skjønne hva som forventes osv, og fikk masse pes fra skolen pga det. Så kom ADHD diagnosen.... 

Anonymkode: 72cb9...c58

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kjeder han seg og trenger nye, og større, utfordringer? 

Anonymkode: 199b8...003

Det tenkte jeg også, at han kanskje er såpass oppvakt at han trenger større utfordringer.

 

Anonymkode: d3601...21d

Skrevet

Han har ikke ADHD, han konsentrerer seg greit når han må jobbe alene, er sjelden i konflikter med andre barn, og er en populær lekekamerat. Jeg får ikke mye pes fra skolen sånn sett, bare på foreldresamtalen, og det er mest når de skal lære nye ting. Han blir veldig gir, og husker små detaljer av det han lærer. Når de har repetisjon så er han en av få som husker det de har lært før. 

Anonymkode: 5611c...989

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...