Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Jeg har en gutt i 2. Klasse. Har i det siste hatt en del utfordringer med å være rolig på skolen. Han prater mye og tuller i timen. Sier selv at han blir så oppspilt av alt han lærer og at det er det som får han til å være urolig og at han ikke kan sitte stille. Han er veldig skoleflink, og forteller masse om det han har lært, alt fra norsk gramatikk, religion og masse om dyr osv... Jeg blir så lei meg for jeg vet ikke hvordan jeg kan hjelpe han. Er det noen som kjenner seg igjen med egne barn eller lærere med elever ? Anonymkode: 5611c...989
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Høres ut som min. Veldig glad i å lære, men mye «makk i rumpa». Det kommer med tiden. Altså vi minner ham daglig på, at han skal sitte stille og høre etter på hva lærerne sier. Uansett hvor ivrig han blir, så skal han lære å sitte stille. Jeg setter det ned som et direkte krav. Vi roser lærevilligheten, men gjør det klart at han SKAL bli bedre til å tenke seg om. Og tulling i timen er ikke akseptert. Jeg møter ikke problemet med «Stakkars lille venn». Jeg har best erfaring med å tydeliggjøre hva vi forventer av ham, og hva som er greit og ikke greit. Anonymkode: 95195...bcf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Jeg gjør akkurat det samme med min, jeg er ikke en som støtter at han bråker, får klar beskjed at det ikke skal skje. Og han har aldri fortalt meg så direkte hvordan han har det. Det var kun idag. Han vet også at dette er noe som ødelegger for hele klassen og ikke bare han. Anonymkode: 5611c...989
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 Kjeder han seg og trenger nye, og større, utfordringer? Anonymkode: 199b8...003
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 Ellers så har du sånne som min, som var ganske lik... og jeg prøvde alt for å få han til å skjønne hva som forventes osv, og fikk masse pes fra skolen pga det. Så kom ADHD diagnosen.... Anonymkode: 72cb9...c58
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kjeder han seg og trenger nye, og større, utfordringer? Anonymkode: 199b8...003 Det tenkte jeg også, at han kanskje er såpass oppvakt at han trenger større utfordringer. Anonymkode: d3601...21d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 Han har ikke ADHD, han konsentrerer seg greit når han må jobbe alene, er sjelden i konflikter med andre barn, og er en populær lekekamerat. Jeg får ikke mye pes fra skolen sånn sett, bare på foreldresamtalen, og det er mest når de skal lære nye ting. Han blir veldig gir, og husker små detaljer av det han lærer. Når de har repetisjon så er han en av få som husker det de har lært før. Anonymkode: 5611c...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå