Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. juni 2018 #1 Skrevet 8. juni 2018 Jeg har fått 2 måkeunger utenfor huset mitt og nå er det 4 veldig aggressive måker som flyr rundt her for å passe på de. Med en gang jeg går ut på verandaen så angriper de meg. Er også flere i nabolaget som har blitt angrepet av disse måkene. Hvor kan jeg henvende meg for å bli kvitt de?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #2 Skrevet 8. juni 2018 Ring Mattilsynet? Håper du får bukt med problemet. Vi hadde det slik der jeg bodde før. Hele nabolaget ble terrorisert. Måtte bruke paraply hver gang vi skulle ut, og beinfløy avgårde når vi måtte gå. Måkene fikk vi ikke gjøre noe med, de måtte få være i fred. Anonymkode: cd915...128
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Måker er freda...så spørs om du får noe hjelp.. Anonymkode: ec233...c03
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 Sånn hadde vi det på arbeidsplassen min. Var sjansespill å gå over parkeringsplassen for å komme inn. Når måkeungene er der, så er de ikke mye å gjøre, tror jeg. Da må de bare vokse og lære seg å fly (tar ca en måned). Anonymkode: caefd...19d
Himmel og hav Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 (endret) Måker er freda, ihvertfall i hekketida, så prøv å bli venner med dem. Gi de mat og håp at de etterhvert gjenkjenner deg som "hun greie som serverer lunsj" . Ellers er det vel bare å holde ut til ungene kan fly. Til neste sesong kan dere vært obs og passe på å være mye ute i nærheten av der måkene har reir for de legger egg. Da vil de velge et annet sted. Endret 8. juni 2018 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 Tror ikke du får noe hjelp, for de er fredet.... Du må leve med dem til de blir litt mer mobile. Anonymkode: 903eb...3fb
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 Jeg puttet de i en pappeske og GIKK ned til stranda som er 10 min å gå. Måkene angrep konstant, mannen hadde en diger paraply. Slapp de på stranda. Om det er lov vet jeg ikke. Så til de en ukes tid og de hadde det fint der. Anonymkode: e988c...8fd
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg puttet de i en pappeske og GIKK ned til stranda som er 10 min å gå. Måkene angrep konstant, mannen hadde en diger paraply. Slapp de på stranda. Om det er lov vet jeg ikke. Så til de en ukes tid og de hadde det fint der. Anonymkode: e988c...8fd Det er absolutt ikke lov, nei. Anonymkode: d858d...913
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 http://www.miljodirektoratet.no/no/Tema/Arter-og-naturtyper/Sjofugl/Konflikter-med-maker/ Anonymkode: cd915...128
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #10 Skrevet 8. juni 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er absolutt ikke lov, nei. Anonymkode: d858d...913 Sjekket opp etter jeg skrev. Det er anledning å flytte de varsomt så lenge foreldrene følger med. Anonymkode: e988c...8fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå