Gå til innhold

Linseproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fant ikke den ene linsen nå i kveld. Hun har leitet og leitet og dette går førttil et veldig irritert øye.  Det er litt rødt også.

Vi klarer ikke å finne det. Har skylt både med vann og sterilt saltvann

Er linsen gått ut av seg selv? Er det farlig å legge seg til å sove nå?

Hun er redd for at det skal gro fast, er det noen fare for det?

Anonymkode: ad292...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare la det være, men dra til optiker i morgen. Den tror ikke fast, og er sånn passe steril så den kan ligge der en natt 

Anonymkode: 905c8...b63

Skrevet

Vent til i morgen, når hun har plukket mye vil det uansett kjennes ut som det er noe der. Det er ingen fare å la det være til i morgen, men hvis det fortatt kjennes ut som det er noe der da, bør hun ta kontakt med optikeren sin å få hjelp. En annen gang bør hun ikke plukke så mye før hun gir seg og dere bør kun skylte med sterilt saltvann, aldri vanlig vann. 

Anonymkode: 79745...d0e

Skrevet

Vet ikke om det er farlig, men har opplevd det samme selv, 2 ganger. Den kom ut dagen etterpå. Regner med det er endagslinser hun har?

Anonymkode: 59c12...9ce

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om det er farlig, men har opplevd det samme selv, 2 ganger. Den kom ut dagen etterpå. Regner med det er endagslinser hun har?

Anonymkode: 59c12...9ce

Engangs linser ja...

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vent til i morgen, når hun har plukket mye vil det uansett kjennes ut som det er noe der. Det er ingen fare å la det være til i morgen, men hvis det fortatt kjennes ut som det er noe der da, bør hun ta kontakt med optikeren sin å få hjelp. En annen gang bør hun ikke plukke så mye før hun gir seg og dere bør kun skylte med sterilt saltvann, aldri vanlig vann. 

Ja. Jeg sa til henne at hun må gi beskjed til meg med en gang, ikke vente til det er gått for langt.

Vi skylte først med vann, deretter saltvann. Såg absolutt ingen linse..

Jeg skal uansett ringe optiker i morgen

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare la det være, men dra til optiker i morgen. Den tror ikke fast, og er sånn passe steril så den kan ligge der en natt 

Anonymkode: 905c8...b63

Godt å høre 😊😊

Skrevet

Men merker hun ikke om linsen er på eller av når hun ser? Siden hun bruker linser så har hun vel nedsatt syn og hun klarer vel å se forskjell om linsen er på eller av?

og nei, det er ikke farlig å sove med endagslinser. Jeg har sovnet med mine flere ganger. Eneste jeg merker er at de klistrer seg til øyet når jeg våkner så ikke prøv å fjern de før øyet er blitt godt fuktet.

En venninne av meg bruker endagslinsene i 2-3 dager i strekk(sover med de også) De gror ikke fast

Anonymkode: c534a...436

Skrevet

Det går helt fint. Enten har den falt ut, eller så ligger den i en krøll oppunder øyelokket. Da får dere den ut i morgen. 

Jeg bruker linser døgnet rundt, og skifter bare en gang hver sjuende dag. Det anbefales sterkt!

Anonymkode: f3f49...609

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det går helt fint. Enten har den falt ut, eller så ligger den i en krøll oppunder øyelokket. Da får dere den ut i morgen. 

Jeg bruker linser døgnet rundt, og skifter bare en gang hver sjuende dag. Det anbefales sterkt!

Anonymkode: f3f49...609

Det er mye høyere risiko for infeksjonen når man sovet med linser og det bør i alle fall ikke brukes av barn. Håper ingen optikere tilpasser det!

Skrevet

Null stress, den er oppi/bakom eller falt ut. Jeg bruker endagslinser flere dager stadig vekk, og har brukt linser i 35 år uten problemer. Da er det enten fordi jeg glemmer det, fordi jeg er i ferd med å gå tom for linser, eller - nå for tiden - fordi de nyeste linsene mine er noe helsikes møkk som er nær umulig å få ut (i tillegg til mye dyrere enn de gamle og påstått "mye mer behagelige", hvilket overhodet ikke stemmer) og det er grenser for hvor lenge jeg er interessert i å grave meg i øyet. Hvis hun merker noe ubehag så sjekk hos optiker, eller hvis dere er engstelige.

Skrevet

Hvis dere piller og piller og ikke finner den, har den nok falt ut. Når hevelsen gir seg, vil hun også kunne kjenne at den ikke er der. 

Anonymkode: cc55b...42c

Skrevet

Tusen takk for svar alle 💜💜

Vi klarte ikke å finne den i dag heller. Den må være ute.

Hun sier at hun ikke ser så godt uten briller, og når hun tar på briller så ser hun litt dobbelt .. (??)

Jeg skal ringe til optiker når de åpner bare for å høre 😊😊

Hi

Skrevet

Dette har skjedd med mannen noen ganger . Da løfter jeg på øyelokket hans, og peller ut linsen som ligger baki der. 

Anonymkode: 6136c...cb2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette har skjedd med mannen noen ganger . Da løfter jeg på øyelokket hans, og peller ut linsen som ligger baki der. 

Anonymkode: 6136c...cb2

Den var ikke der heller.

Vi har vært hos optiker i dag. Linsen er rett og slett borte. Heldigvis ingen skader på øyet 😊😊

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne tråden fikk meg til å tenke på hun som hadde 27 linser i øyet.

https://www.tv2.no/a/9246729/

Anonymkode: f7e05...1d6

Oh my gud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...