Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #1 Skrevet 7. juni 2018 Hei, jeg hadde en ubehagelig ultralyd hvor legen lente vekten sin over meg og ristet hardt og lenge på magen min med full kraft for å få babyen til å endre posisjon, da jeg ville finne ut av kjønnet. Babyen så ut til å bli helt hysterisk og overaktiv da legen ristet og trykket på magen. Det virket ikke som at legen hadde noe strategi, da hun fortsatte å riste hardt til tross for at vi kunne se mellom bena på babyen. Jeg måtte til slutt avslutte ultralyden, og sa at jeg ikke ønsket å finne ut av kjønnet likevel. Er dette vanlig? Jeg vet at barnet er godt beskyttet i magen, men jeg tviler sterkt på at ultralyd skal være slik. Jeg hadde vondt hvor legen ristet (hardt!) i ca 1 time etter ultralyden. Anonymkode: 746ac...e18
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #2 Skrevet 7. juni 2018 Hæææ? Hva i alle dager? Anonymkode: e195d...12c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #3 Skrevet 8. juni 2018 Det kan ofte føles litt ubehagelig når de trykker og «rister» i magen. Men det er ikke farlig, og helt ærlig høres det ut som om du overdriver veldig. Første barn? Anonymkode: 5b550...b32
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #4 Skrevet 8. juni 2018 Det var du selv som ville vite kjønnet. Du har fått en gratis medisinsk undersøkelse som skal si om du har et friskt foster i magen, men du ville vite hvilken farge du skal kjøpe på barnevogna. Du har deg selv å takke! Anonymkode: e3f89...38c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #5 Skrevet 8. juni 2018 Jeg opplevde også at gyn tok noe voldsomt i da jeg var på første ultralyd for mange år siden. Sa au, og fikk bare krast tilbake at dette gjorde ikke vondt. Jeg ba ikke om å få vite kjønnet. Var undervektig så ikke sånn at hun måtte grave i magen for å finne noe heller. Var bare rett og slett uhyggelig. Ikke alle som er like flinke med pasientene. Anonymkode: e872c...ca6
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #6 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det var du selv som ville vite kjønnet. Du har fått en gratis medisinsk undersøkelse som skal si om du har et friskt foster i magen, men du ville vite hvilken farge du skal kjøpe på barnevogna. Du har deg selv å takke! Anonymkode: e3f89...38c Dummeste jeg har hørt! Det er mange som ønsker å vite kjønnet, og det må vel være lov å spørre om det er noen som har opplevd at utralyd gjør vondt! Anonymkode: 44c17...cec
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #7 Skrevet 8. juni 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dummeste jeg har hørt! Det er mange som ønsker å vite kjønnet, og det må vel være lov å spørre om det er noen som har opplevd at utralyd gjør vondt! Anonymkode: 44c17...cec Herregud. Ikke gidd å svare en person som helt åpenbart kun ønsker å såre og provosere. Anonymkode: f9b64...e57
Rabbenreka Skrevet 8. juni 2018 #8 Skrevet 8. juni 2018 Det her er urettferdige svar mot hi. En ultralyd kan gjøre vondt enten de sjekker etter kjønn eller hjertet. Mine erfaringer er at de må de riste ganske voldsomt i håp om at fosteret flytter på seg. Ja det kan gjøre vondt, men det er ikke farlig for babyen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #9 Skrevet 8. juni 2018 Ikke farlig nei..... mye som er ganske røft under svangerskap og div kontroller. Vent til fødsel du Tenker dette er første barnet ditt jeg.... slapp av. Anonymkode: ea55c...311
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #10 Skrevet 8. juni 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dummeste jeg har hørt! Det er mange som ønsker å vite kjønnet, og det må vel være lov å spørre om det er noen som har opplevd at utralyd gjør vondt! Anonymkode: 44c17...cec At mange ønsker å vite kjønnet gjør det ikke til en nødvendig medisinsk prosedyre. Anonymkode: e3f89...38c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #11 Skrevet 8. juni 2018 På 7.6.2018 den 20.54, Anonym bruker skrev: Hei, jeg hadde en ubehagelig ultralyd hvor legen lente vekten sin over meg og ristet hardt og lenge på magen min med full kraft for å få babyen til å endre posisjon, da jeg ville finne ut av kjønnet. Babyen så ut til å bli helt hysterisk og overaktiv da legen ristet og trykket på magen. Det virket ikke som at legen hadde noe strategi, da hun fortsatte å riste hardt til tross for at vi kunne se mellom bena på babyen. Jeg måtte til slutt avslutte ultralyden, og sa at jeg ikke ønsket å finne ut av kjønnet likevel. Er dette vanlig? Jeg vet at barnet er godt beskyttet i magen, men jeg tviler sterkt på at ultralyd skal være slik. Jeg hadde vondt hvor legen ristet (hardt!) i ca 1 time etter ultralyden. Anonymkode: 746ac...e18 Dette er selvsagt ikke korrekt. Du opplevde sikkert at det var ubehagelig og at legen var hardhendt, men jeg garanterer deg at det ikke var uten strategi, med full vekt og av all kraft. Anonymkode: f9b64...e57
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2018 #12 Skrevet 8. juni 2018 Helt vanlig og helt ufarlig. 😊 Anonymkode: 8ef19...421
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2018 #13 Skrevet 9. juni 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke farlig nei..... mye som er ganske røft under svangerskap og div kontroller. Vent til fødsel du Tenker dette er første barnet ditt jeg.... slapp av. Anonymkode: ea55c...311 Herregud, alt førstegangsfødende skal få høre av andre mødre. Jeg var undervektig ved min ordinære ultralyd og de klemte og dyttet på magen min at jeg hadde gangsperr i flere dager. Føltes nesten som ingenting den dagen ungen var ute på 3 kvarter og ikke en rift. Anonymkode: 05f54...c0c
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2018 #14 Skrevet 9. juni 2018 Huff da! Det hørtes ubehagelig og vondt ut jeg har hatt flere ultralyder både i mitt første svangerkap og i mitt nåværende som nærmer seg slutten (er 38 uker!). Har ALDRI oppleved at det har vært vondt eller ubehagelig! Ingen som har vært hardhendt mot meg eller ristet på magen min! Da hadde jeg nok reagert sånn som deg HI. Og sagt at jeg ikke hadde villet vite kjønnet. Det eneste jeg synes var vondt sånnsett er når jordmor skulle kjenne om baby hadde lagt seg med hodet ned. Da måtte hun trykke veldig hardt rundt omrking på magen. Men det var jo noe som var viktig å finne ut av med tanke på fødselen (fordi baby lå i tverrleie svært lenge ble det vurdert keisersnitt nemlig). Da tåler man mer. Anonymkode: 06014...581
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå