Gå til innhold

Huset forfaller når vi er hjemme samtidig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er ganske ryddig av seg, det samme er jeg. Nå er jeg sykemeldt og han har ferie og det samme skjer nå som ellers; vi får ikke ryddet og huset forfaller. Oppvask blir stående på benken og vi støvsuger aldri. Når en av oss er på butikken tar den andre tak. Er det flere som er sånne dårlige team? Tips til å endre det?

Anonymkode: a39cb...04c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva driver dere med etter at middagen er ferdig feks? Selv om man har ferie, så stopper vel ikke livet opp? 

Anonymkode: a4d35...9b7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva driver dere med etter at middagen er ferdig feks? Selv om man har ferie, så stopper vel ikke livet opp? 

Anonymkode: a4d35...9b7

Ikke en dritt åpenbart, ser på TV, spiller litt, henger med barna. Det er helt tragisk hvor dårlige vi blir til husarbeid av oppholde oss hjemme samtidig. Blir heller ingen dårlig stemning av det, men er helt utrolig hvor mye det hjelper at en av oss drar ut en tur.  

Er jo mange timer vi har på å rydde så jeg forstår ikke dette. Samme skjer i vanlige helger, INGENTING gjøres. Er flaut. 

Ingen av oss er late heller. Igår begynte jeg å rydde litt kl 2330, og da slang han seg på og ryddet litt han og, men det blir liksom ikke gjort så mye. Nå er han på trening og jeg har shinet huset. Heldigvis er det hverdag igjen snart 

Skrevet

Har det litt på samme måte, det vil si, jeg får ikke gjort noe når mannen er hjemme, men han rydder og vasker gjerne når jeg er hjemme. Jeg jobber turnus, og han er 50% sykemeldt, så vi har mange dager hvor vi begge er hjemme. Jeg jobber best når jeg har formiddagsfri.

Mannen gjør gjerne husarbeid før jeg står opp om morgenen også, har hendt flere ganger at jeg har stått opp kl 09.00, og nesten hele huset er vasket. Han står opp i 7 tiden, og får ungene klar, og ut av døra (de er så store at de kommer seg selv til skolen)

Anonymkode: 97375...661

Skrevet

Det skjer med oss når vi går hjemme sammen også! Det er fordi når vi begge er hjemme er som regel barna hjemme også - og da blir det brukt mange glass, flere kopper, flere tallerkner, barna drar leker utover stua osv osv. 

Vi prøver å ta i et tak på kvelden når ungene har lagt seg, men på dagtid bare gir jeg opp. 

Anonymkode: 1c220...804

Skrevet

Rart, sånn er det her også!😅Når begge er hjemme gjør vi lite, men når en er ute, blir det plutselig gjort ting🤔

Anonymkode: 3641d...767

Skrevet

Puh!! Da er det ikke bare oss!😅

Vi rydder jo opp og setter i oppvasken på kvelden, men det går langt mellom shiningen gitt! Jeg klarer liksom ikke gjøre noe når han er her, og han klarer ikke å gjøre noe foran meg uten at det er noen grunn til dette. 

Det positive oppi det hele er jo at bare en av oss er alene blir det ryddet og da legger den som kommer hjem merke til det og skryter av den andre😹

Skrevet

Huset vårt er aldri så reint som når han er på jobbtur som skjer 1 gang i året 😂 Jeg klarer ikke å gjøre ting når folk er rundt meg og han gjør ikke ting godt nok 😂 Men når jeg er borte så er huset så fint. Så samme greia her visstnok 😂

Skrevet

Det betyr kanskje bare at dere koser dere i hverandres selskap? Ikke at de som klarer å holde det ryddig når man er hjemme sammen ikke koser seg, men du skjønner hva jeg mener 😛

Mannen og jeg er også sånn! Hver for oss holder vi det strøkent begge to, men når vi er hjemme samtidig er det akkurat som om vi bare vil være sammen og kose oss. Vi har det veldig fint sånn, da. Vi reiser mye i jobb begge to, han mer enn meg, men det er ikke så ofte vi har mange dager/hele helger sammen, så da blir det sånn. Fra mai-september reiser vi ikke med jobben, og da blir lite gjort 😅

Så lenge det ikke plager noen av dere ville jeg ikke ofret det en eneste tanke igjen ;)

Anonymkode: c74b2...a48

Skrevet

Haha, kanskje det er noe i det. Vi bruker jo tiden vår sammen så... 🤣

Vi greier jo å hyperrydde når vi får besøk 😛 

Skrevet

Greier du rydde noe særlig når du er sykemeldt da?

Anonymkode: 3079c...65c

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lol, hva skulle jeg gjort om jeg var alene da? Dødd? Jeg er sykemeldt pga kreft og har gode dager som alle andre:-)

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Så alle som er sm er ute av stand til å holde huset i orden? Jeg er sm på 10mnd og jeg gjør mye forskjellig, går turer, er sosial, trener litt, og tar hus, blant annet. Skulle ikke jeg gjort alt det mener du?🤔

Anonymkode: 3641d...767

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skam deg!

Anonymkode: bd5e3...f56

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alle er vel ikke sykemeldt fordi de har vondt- så vondt at de ikke klarer å bevege seg, men noen er sykemeldt pga psykiske plager, eller plager som ikke er forenelig med den jobben de har, kan også være jobben har prøvd å tilrettelegge uten at det har blitt lettere å være på jobb, eller at jobben ikke er mulig å tilrettelegge i forhold til de plager vedkommende har. Min mann har en fysisk krevende jobb, og er sykemeldt pga smerter. Han er likevel en energibunt som ikke klarer å sitte i ro, og sier selv at han ikke kan sitte i ro fordi han da får mer vondt, og stivner i kroppen. Han koser seg med rydding og husarbeid, og sykler seg gjerne lange turer.

Anonymkode: 97375...661

Skrevet

Ja, vi har det også slik. Men det er i hovedsak fordi samboeren er så fryktelig lat. Og tror at han bruker tiden på en god/bedre måte når barna hans er her. Altså med dem. Men det gjør han jo ofte ikke. Derfor synes jeg det er desidert lettest å gjøre ting når ikke han er hjemme. Men jeg synes ikke det fungerer. Jeg synes det er forferdelig at han er så lar når det kommer til å gjøre ting i huset. 

Anonymkode: 17e70...e0b

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, vi har det også slik. Men det er i hovedsak fordi samboeren er så fryktelig lat. Og tror at han bruker tiden på en god/bedre måte når barna hans er her. Altså med dem. Men det gjør han jo ofte ikke. Derfor synes jeg det er desidert lettest å gjøre ting når ikke han er hjemme. Men jeg synes ikke det fungerer. Jeg synes det er forferdelig at han er så lar når det kommer til å gjøre ting i huset. 

Anonymkode: 17e70...e0b

Uff, det er ikke noe kult. Eksen min bare gamet hele tiden, men da klarte jeg merkelig nok å rydde selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...