Gå til innhold

Noen som har peiling på urin når gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor, hun sa at alt var bra. Men da jeg kom hjem såg jeg på helsekortet at : urin: 1+ ket 

Noen som vet hva dette kan være? Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: acb6d...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er påvist litt ketoner i urinen din. Det finnes forklaring på alt i helsekortet ditt på feks babyverden, så vet du det :)

http://nevro.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/urin/ketoner-i-urin/

Anonymkode: 6752c...44f

Takk for link. Men jeg lurer fremdeles på om det er farlig.. og hva jeg skal gjøre? Hvorfor sa ikke jordmor noe?

Hva vil ketoner si?

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for link. Men jeg lurer fremdeles på om det er farlig.. og hva jeg skal gjøre? Hvorfor sa ikke jordmor noe?

Hva vil ketoner si?

Hvis du leser linken så forstår du hva det er. Les deg opp så ser du om det er farlig eller ikke. 

Hva skal du gjøre? 🤷🏻‍♀️ Skulle du gjort noe så hadde Jm sagt det. 

Jm sa ikke noe fordi det ikke er noe å si på det. (Igjen, les på babyverden eller noe) 

Anonymkode: 6752c...44f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva vil ketoner si?

Jordmor sa ikke noe fordi det ikke er noe å si noe på. 

Skrevet
2 timer siden, Optatium skrev:

Jordmor sa ikke noe fordi det ikke er noe å si noe på. 

Hvorfor tester de for det egentlig da? Hvis det ikke gjør noe og det ikke er noe jeg kan gjøre?

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tester de for det egentlig da? Hvis det ikke gjør noe og det ikke er noe jeg kan gjøre?

De tester for og passe på at du ikke utvikler blant annet svangerskapsdiabetes. Målingen dun var fin derfor sa ikke jm noe. 

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal de ellers vite om det kan utvikle seg til noe som gjøres noe med?

Anonymkode: 354f7...6f7

Skrevet
1 time siden, Mamma_til_2 skrev:

De tester for og passe på at du ikke utvikler blant annet svangerskapsdiabetes. Målingen dun var fin derfor sa ikke jm noe. 

Jeg har svangerskaps diabetes 

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal de ellers vite om det kan utvikle seg til noe som gjøres noe med?

Dere sier jo at det ikke er noe å bry seg med jo.... 😧😧

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen som må ha det inn med teskje? De tester på hver kontroll for å se om den gravide er i ferd med å utvikle svangerskapsdiabetes. Når jordmor ikke sier noe, så er alt ok. Neste måned sjekker hun igjen for se om alt fremdeles er ok osv.

Anonymkode: d31fd...cfe

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet. Det er jo som når man tar blodprøver hos legen. Man kan jo ikke vite om prøvene er bra før man tar de

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet. Det er jo som når man tar blodprøver hos legen. Man kan jo ikke vite om prøvene er bra før man tar de

Okei. Men det var jo utslag....

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vær så snill å si at du troller?

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et utslag blir alltid sett i sammenheng med andre faktorer. Blodtrykk, hevelser, andre symptomer. En ting er ikke avgjørende. 

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som de selvfølgelig følger med på, men det lille utslaget uten andre symptomer er problemfritt.

Blir det et større utslag til neste gang, sammen med andre symptomer, så vil de følge det opp. Mest sannsynlig vil det ikke utvikle seg videre, de fleste har et eller annet utslag i løpet av et svangerskap...

Anonymkode: 34f50...9a4

Skrevet

Mest sannsynlig er det bare at du har spist for lite den dagen. Ikke noe å bekymre seg for hvis alt annet var fint. 

Er du veldig bekymret er det bare å ringe fastlege kontoret eller helsestasjonen i morgen 😊

Anonymkode: 68c71...a50

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig er det bare at du har spist for lite den dagen. Ikke noe å bekymre seg for hvis alt annet var fint. 

Er du veldig bekymret er det bare å ringe fastlege kontoret eller helsestasjonen i morgen 😊

Anonymkode: 68c71...a50

Tusen takk for koselig svar 💜

Jeg ringte jordmor etter timen og hun skulle ringe meg litt senere, det gjorde hun ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...