Gå til innhold

Fant en lapp i penalet til datteren min i 3 klasse


Paxom

Anbefalte innlegg

Hei. 

Nytt for meg med forumer og sånn, men ønsker innspill her. 

Vet heller ikke helt om dette var for foreldre som kan diskutere barn, eller om det er for barn. 

Takker for alle svar uansett. 

I dag fant jeg en lapp i pennalet til datteren min som går i 3. 

Har gjort dette før, men har ikke lest på de. Nå leste jeg den og ble litt trist av hva jeg leste. 

Det sto "Føler du deg alene Ada? Det gjør jeg. Vi er like vi to" 

Kan se ut på skriften som at det er Ada som har svart " vi er like vi to" (navnet er bare ett random navn jeg tok med. 

Jeg tolker det som at de føler seg alene. 

Jeg prøvde ta opp dette med datteren min i dag. Hun prøvde først og si at det var noen andre som har skrevet lappen, men forstod at det var hun. Hun ville ikke prate om dette. Jeg er usikker på om dette kan være noe forbigående på denne alderen, eller hvor mye jeg skal mase på hun om dette. 

Virker litt rart for meg, siden hun som oftest leker med noen på sfo og andre ting når jeg skal hente hun, Hun like og dra på skolen for å leke med venner. De fleste jente løper og klemmer på hun når hun kommer og skal dra, og sier at det er trist hun skal dra så tidlig. 

Læreren sier hun har ett stor nettverk og er godt likt på skolen. 

Hun får mye oppmerksomhet og omsorg hjemme. Jeg vet at jeg som far har vært altfor lite tilstede. pga jobb som er utrolig tidskrevende osv.

vet dette er feil av meg, og dette har hun uttrykt ved flere anledninger. 

 

Kan jeg være årsaken? Kan det være noe på skolen? Skal jeg tvinge ut av hun hva som er galt? 

Jeg blir så usikker når det gjelder min egen lille engel, og blir så utrolig trist. Jeg vil hjelpe hun om det er noe hun trenger, men jeg får ikke vite hva. 

Jeg kjenner meg veldig igjen i hun, jeg var selv utrolig flink til å late som at alt var bra når jeg ble spurt som liten, selv om ikke alt var det. 

Er redd hun gjør det samme. 

Ble langt dette, men ønsker innspill på hva andre tenker  om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tving henne til noe. Men observer henne og vær der for henne :-)

minn henne på at om hun ønsker og prate så er du der, og hun kan snakke med alt om deg uten at du blir sinna ;-)

det hjelper på ungen her i hus :-)

masse lykke til :-)

Anonymkode: 889ea...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...