Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Jeg har nå vert gift med samme mann i snart 10 år, han har vert i livet til meg og min sønn siden sønnen var 3, han har ei datter på 14, så hun var 4 når vi møtes. De er nå 13 og 14 år Vi har fått 3 sammen også, de er 7,5 og 2 , de 2 elsde har ikke kontakt med sin far og mor, vi begge var alene når vi traff hverandre, så min sier pappa til mannen og hun sier mamma til meg. Til saken : Nå har det seg sånn at disse 2 tenåringene har forelsket seg i hverandre, hun skal opp i 9 og han begynner i 8, både jeg og faren synes dette er merkelig, samtidlig som vi må jo godta det,men det jeg lurer på nå er : hvordan skal vi gjøre det på rom fordelingen? far mener de forsatt kan dele rom da elsde lillebroren er på samme rom, jeg mener ikke det , overreagerer jeg her ? Min løsning hadde vert og flytte 13 ,7 og 5 åringen sammen, de er gutter og hun på 14 og 2 åring siden de er jenter, vi ser oss etter større hus,men ikke funnet ennå, så da tenkte vi 5 soverom, 1 til de 3 elsde, så deler 5 og 2 åring og et til oss, men forløpig har vi ikke funnet noe. Hva tenker dere her ? Anonymkode: 1a9fe...74f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 For et latterlig trolleforsøk, Blair Waldorf/Februarprins Anonymkode: a4b53...5c1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Forstår jeg det rett når stesøsken på 13 og 14 år, som er av forskjellig kjønn, deler rom? Det hadde jeg jo ikke synes var greit siden de kom i puberteten, og ihvertfall ikke nå som de er såpass store. De sier de er forelsket, jeg synes også det er rart, men om de skal være både stesøsken og et par må de oppføre seg og behandlet som 13-14 åringer flest, og de hadde IKKE fått sove på samme rom nei. Jeg har barn på 14 og 17 år selv, og er ikke prippen, men man legger ikke tilrette for sex før de er gamle nok. Jeg vet min eldste hadde sex før han var 16, men kjæresten han hadde i 10.klasse fikk ikke overnatte før han var 16 år. Anonymkode: dcff2...cfd
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Helt klart ditt forslag som er det riktige! Mannen din er helt på jordet! Man plasserer ikke en 13- og en 14-åring på samme rom hver natt når de er forelsket i hverandre! Da kan dere like gjerne si til dem at det er helt ok at de har sex. Like viktig er det jo at selv om disse to er forelskede nå så er det mest sannsynlig at de ikke alltid vil være det. Er dere veldig heldige går det bare over av seg selv, men ofte er det jo slik at den ene blir ulykkelig en periode - da bør de bo på forskjellige rom! Jeg tror det er veldig viktig at dere med tenåringene om dette, at selv om de er veldig forelsket i hverandre nå, så kan det komme en dag hvor de ikke lenger er det, og at en eller begge da kan komme til å være veldig ulykkelige en periode - og minne dem på at dere uansett skal fungere som en familie, enten de er sammen eller ikke, enten de er lykkelig forelsket eller om de gjør det slutt og en eller begge er ulykkelige med det. Minne dem på å kommunisere med hverandre og alltid behandle hverandre med respekt, selv hvis de to ikke lenger er forelsket i hverandre. Og for all del - minn dem også på at den seksuelle lavalder er 16 år, og at de begge to er laaaangt unna det! Jeg misunner dere virkelig ikke denne problemstillingen, for jeg ser for meg at fremtiden deres er ganske minelagt med tanke på ulike problemstillinger som kan og trolig vil dukke opp. Det er nesten så jeg tror jeg hadde bedt om litt hjelp fra familievernkontoret i tiden fremover, spesielt siden du og mannen har ulike meninger om hva som er riktig her. Du og mannen MÅ stå sammen og være enige i denne situasjonen, ellers kan dette bli svært vanskelig også for deg og mannens forhold. Lykke til! Anonymkode: 0fb3c...712
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Jeg mener at ingen barn i den alderen, som har forskjellig kjønn, skal dele rom, uansett om de er forelsket i hverandre eller ei Anonymkode: 82552...70c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå