Gå til innhold

Hvor lenge lekte barna deres med Lego?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 11 år, som elsker å leke med Lego, og ønsker seg det hele tiden. Men nå starter kompisene hans å si at Lego er teit, og vil heller spille hele tiden. Synes jo det er flott at min sønn fortsatt leker, han har og gått på animasjonsfilm på kulturskolen, så han lager og mye film med Lego. Men er vel og litt bekymret for at min sønn blir den barnslige med mye Lego.

Så hvor lenge lekte deres med Lego, og de som lekte lenge med det, hva syntes vennene deres om det?

Anonymkode: 94e63...d51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner 14 åringer som bygger Lego, litt mer avanserte figurer og sånn, og min kollega på 40 bygger også Lego, hun har sitt eget legorom som hun låser 😉

Anonymkode: c1b7c...bdb

Skrevet

Min nevø på 17 bygger fremdeles med lego, og elsker det. Blir lego noen gang barnslig egentlig?

Anonymkode: 3f478...4b4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en gutt på 11 år, som elsker å leke med Lego, og ønsker seg det hele tiden. Men nå starter kompisene hans å si at Lego er teit, og vil heller spille hele tiden. Synes jo det er flott at min sønn fortsatt leker, han har og gått på animasjonsfilm på kulturskolen, så han lager og mye film med Lego. Men er vel og litt bekymret for at min sønn blir den barnslige med mye Lego.

Så hvor lenge lekte deres med Lego, og de som lekte lenge med det, hva syntes vennene deres om det?

Min eldste er 19 og bruker legoen sin fortsatt. Noen ganger er kompisene også med på det.

Anonymkode: 75283...794

Skrevet

Litt på siden kanskje, siden min gutt har en av disse usynlige diagnosene. Likevel, han levde i 16 år uten diagnose og uten at folk visste hvorfor han var som han var.

Han bygger fremdeles lego. De første årene som lek, etter hvert utviklet det seg til bygging av kulisser for å lage film. Han har vært veldig heldig med vennegjengen. De godtar han som han er og bryr seg ikke om at han er annerledes enn andre. Sånn har det alltid vært, også før diagnosen ble satt.

Anonymkode: e4758...a2b

Skrevet

TS her. Sønnen min har og en diagnose, og da ikke ADHD. Foreløpig så ser det ut som kompisene aksepterer han for den han er. Er bare bekymret som mor, da hans diagnose, også gjør han svært følsom og sår, blir lett lei seg, og livredd for å gjøre noe galt. Så har vel alltid vært litt ekstra redd, for at han skal bli mobbet. Men så langt har det gått bra. Men nå har skolen meldt bekymring om endring i klassen, mye styggere språk, at de snakker mye stygt om hverandre, mobbing på nett osv. 

Og jeg synes jo det er flott, at han leker med Lego, er kreativ og lager filmer. Håper jo han gjør det i flere år framover.

Skrevet

min sluttet når han var 10

Anonymkode: 4811b...152

Skrevet

Jenta på 15år har pakket den bort, ble pakket ned når vi flyttet. Hun vurderer sterkt å hente den på loftet hos mormor. Jeg vet hun og mine tantebarn har vært og lekt på loftet når de har vært der. Jeg vet alle fem ungene fortsatt leker med duploen som jeg satte der når mine unger gikk fra duplo til vanlig lego. Hos mormor er det ingen som kikker rart på de når de leker. 15åringen kan godt leke alene med den også. Hun syns slik er gøy, det gjør jeg også. Vi har togbane på hytta, kun pga at jeg og min søster syms det er gøy å leke. Vi får ikke leke sammen med ungene, det har vi fått streng beskjed om å bare glemme. Så,eg og min søstr leker alene. 36 og 40 år. 

Anonymkode: 77d51...a82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...