Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #1 Skrevet 6. juni 2018 Og jeg føler ikke jeg kan ta det opp med henne. Hun er alenemor, og har tatt seg vann over hode. Vet at skolen har ringt henne mange ganger ifht sønnen, men hun har to små tvillinger hjemme som krever mye av henne, og det virker ikke som hun klarer å ta tak i noe. Barnefar er inne i bilde noe. Den eldste går i 4 klasse, og har alltid hatt en ekstremt krevende personlighet. Vi har lagt godviljen til, og tenkt litt «stakkars», så vi har hatt med gutten en del og sønnene mine har tatt litt hånd om han. Men, de er 3 og 5 år eldre og absolutt ikke på verken samme nivå eller like personlighetsmessig. Nå orker de ikke mer, forståelig nok. Han ringer guttene på tlf kl 08 i helgene og ofte kan de ha 20 ubesvarte innen kl 09.00. Og 09.15 står han og ringer på døren her. Jeg lukker opp og sier at guttene sover, og da begynner spørsmålene å hagle: -Hvorfor det? -Kan jeg vekke dem? -Kan jeg sitte hos dere å vente? -Kan jeg gå på do inne hos dere? -Kan jeg sove hos dere? Det er nesten umulig å bli kvitt han. Noenganger kan han plutselig bare stå inne på kjøkkenet her og be om mat med en kamerat på slep. Guttene mine er så lei han og jeg har forklart både til moren og ham at de er store og ikke leker på samme måte lenger, men det synker ikke inn. What to do? Anonymkode: 4e880...b66
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #2 Skrevet 6. juni 2018 Jeg tenker at du bør foreslå avlastning til han for venninna di. Om du/dere kan tenke dere å være avlastningshjem og få noen kroner for det, så er jo det supert siden han tydligvis har en relasjon til dere. Dette er selvfølgelig noe du må diskutere med guttene, eller kanskje en av dem har mulighet å være støttekontakt for han? Han trenger tydelig mer omsorg og oppmerksomhet enn denne moren har mulighet å gi han. Eller kanskje foreslå at han bør flytte til far for en periode? evt være mer hos far Anonymkode: fb9cd...d70
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #3 Skrevet 6. juni 2018 Hva sier moren om at ha ringer på tlf og ringer på så tidlig? Barna dine kan blokkere han på tlf, så slipper de det. Du må også gi streng beskjed direkte til gutten neste gang han ringer på tidlig, at dette ikke er greit. Anonymkode: e7c4c...c93
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. juni 2018 #4 Skrevet 6. juni 2018 Jeg ville rett og slett vært ærlig her, overfor mor. Si at dere har nådd en tålegrense nå. At dine barn ikke er interessert i å være med han og at hun må lære sønnen sin å styre seg litt. Du må være mer direkte. Kan jo hende hun blir snurt, men det får da være grenser for graden av støttekontakter dere alle tre skal være. For det er jo det dere egentlig er. Skjønner veldig godt tanken din om å være snill, og at det var derfor du tok deg litt av ham. Men når det har utviklet seg til å bli på dette viset, så må du si tydelig ifra. Til gutten må du også være litt mer direkte. Si at det ikke passer, og at dere har andre planer for eksempel
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #5 Skrevet 6. juni 2018 Dette er jo et barnevernskasus. Han er understimulert og trenger både støttekontakt og avlastningsfamilie. Anonymkode: b5167...26a
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #6 Skrevet 6. juni 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo et barnevernskasus. Han er understimulert og trenger både støttekontakt og avlastningsfamilie. Anonymkode: b5167...26a Samme tenker jeg! Dette bør du melde fra videre om, HI! Din venninne greier ikke å gi barna god nok oppfølging, i hvert fall ikke eldste. Du er ingen god venninne om du lar være å melde fra for å "skåne" mor. Når mor ikke takler barna selv, da må en endring til for at barna skal ha det bra. Vil tro din venninne trenger både veiledning og avlastning. Anonymkode: 330e5...ac4
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #7 Skrevet 6. juni 2018 synes ikke dette er din sak i hele tatt Anonymkode: ebb9a...b76
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2018 #8 Skrevet 7. juni 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: synes ikke dette er din sak i hele tatt Anonymkode: ebb9a...b76 "Ikke hennes sak"? Når han ringer 20 ganger før hanegal og står på HIs dør så snart det gryr av dag, da blir det faktisk hennes sak, selv om hun helst ville ønske at hun slapp! Anonymkode: b5167...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå