Gå til innhold

IVF, Rikshospitalet, endometriose & adenomyose. Den magiske blandingen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Dette er min første post her, så jeg håper på å få noe hjelp. Grunnen til at jeg skriver mitt spørsmål her er fordi legene på Rikshospitalet (der jeg akkurat har vært til 2. forsøk), faktisk svarer "jeg vet ikke" på absolutt alle spørsmål jeg har hatt.

Jeg har både endometriose og adenomyose, og har satt inn mitt siste egg i går. Smertene fra endometriose og adenomyose er fortsatt svært aktuelle og jeg får ikke beveget meg noe særlig. Er dette normalt, at det gjør vondt selv med innsatt egg?

Min familie har en sterk predisposisjon mot spontanabort. Er det noe jeg burde gjøre mens jeg venter på å ta blodprøven i to uker? 

 

På forhånd, takk.

Anonymkode: 30812...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg kan svare på det siste kanskje. Du har vel fått en progesteronstøtte i forbindelse med innsett? Lutinus, crinone eller slikt? Det er det man får i første omgang dersom man har økt risiko for spontanabort, og det er automatisk prosedyre ved ivf. 

Ta kontakt med endometrioswforeningen, kanskje de kan svare bedre på det andre du lurer på. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kan egentlig ikke svare på spm, men vil gjerne tipse deg om denne bloggen. Hun har selv kraftig endometriose og har mange erfaringer å dele. Hun har også en egen gruppe på fb du finner i et av innleggene. 

http://minalunde.blogg.no

God klem til deg og lykke til :)

Anonymkode: f14a4...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...