Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Jeg har tre barn og oppdaget barnemark på 4 åringen i slutten av april. Tok vermox etter anvisning og kokvasket alle tekstiler som sengetøy og håndklær. Var nøye med håndhygiene og renhold generelt. I går oppdaget jeg nye mark, denne gangen på 2 åringen. Jeg gikk på apoteket for å kjøpe ny kur, men fikk beskjed om å kontakte fastlege da de ikke ville selge meg Vermox fordi de var redde for resistens. Jeg nekter å la ungen gå rundt med mark så kjøpte kuren på et annet apotek. Fastlegen er ingen lett mann å få tak i på telefon så om jeg skal snakke med han må jeg nok bestille time. Har noen opplevd å bli smittet på nytt etter så kort tid, og tok dere da en ny kur, eller er legebesøk virkelig nødvendig? Vil tro at jeg ikke har klart å bli kvitt alle eggene i første runde, men skjønner ikke helt hva jeg kunne gjort annerledes. Anonymkode: 3dcd7...f07
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Jeg vil heller tro ungen har blitt smittet i barnehagen, det er alltid noen som har barnemark... Ta en ny kur, hele familien må ta og du må ta alt av tekstiler til vask, husk å klippe neglene på ungene. Når du tar rundte nr to med medisiner (er det etter 9 dager eller noe sånt) vasker du igjen alt av håndklær, sengetøy osv. Anonymkode: ef071...dce
Blondzilla Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Dette barnet går ikke i barnehage så smitten kan ikke komme derfra. Derfor jeg tenkte at jeg ikke hadde blitt kvitt eggene. Ellers har jeg gjort som du skisserer i første runde, men da må jeg jo bare gjøre det på nytt. Noen som har tatt to kurer vermox så tett? Får ikke tak på legen.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 De anbefaler at hele familien tar kuren, selv om kun 1 er smittet. Nettopp fordi det er stor sjanse for at noen andre får det. Da barnet vårt fikk det, måtte hele familien på kur. Anonymkode: 930fc...fce
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Barnemark er supervanlig. 2åringen har nok blitt smittet av 4åringen igjen hvis minsten ikke går i barnehage. Evt smittet ved levering av 4åringen i barnehagen, eller på butikken eller på lekeplassen osv. https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075 Anonymkode: 20033...385
Mamma_til_2 Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 Mark kan komme av mange ting, umulig og si eksakt hvor smitten kommer fra. Ta kur og vær nøye med hygienen til 2åringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå