Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #1 Skrevet 5. juni 2018 Jeg trodde det for en tid tilbake kom en «regel» som gjorde det litt vanskelig å være 100% sykemeldt i mer enn 8 uker. På fredag fikk jeg brev fra nav hvor de skriver at jeg ikke har overholdt aktivitetsplikten min og at de må vurderere å stanse sykepengene mine fra da og da. Det står at det kan gjøres ved å jobbe litt eller delta i annen arbeidsrelatert aktivitet... Jeg har vært sykemeldt fra mars. Først 2 uker med 50% sykemelding, så 2 uker med 100% og så 60% sykemelding frem til forrige uke. Nå er jeg 100% sykemeldt igjen. Så ringer jeg nav som sier at dette er noe alle får, uavhengig av grad på sykemeldingen? Når jeg har jobba redusert så har jeg jo overholdt aktivitetsplikten min? Jeg må jo kunne være sykemeldt 100% i litt mer enn 4 dager før de sender meg et sånt brev? Er det noen som vet hva som stemmer? Anonymkode: d9bde...31a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #2 Skrevet 5. juni 2018 Det spiller ingen rolle hvor stor grad du er sykemeldt, du må levere planer for hvordan jobben tilrettelegges, hva som kan gjøres og gjøres av deg selv og av arbeidsgiver for å få deg tilbake i jobb osv. Dette må gjøres uansett om du er 20% eller 100% sykemeldt. Du må ha møter med arbeidgiver om dette og du må etterhvert ha møter med nav om dette. Anonymkode: d4392...ba5
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det spiller ingen rolle hvor stor grad du er sykemeldt, du må levere planer for hvordan jobben tilrettelegges, hva som kan gjøres og gjøres av deg selv og av arbeidsgiver for å få deg tilbake i jobb osv. Dette må gjøres uansett om du er 20% eller 100% sykemeldt. Du må ha møter med arbeidgiver om dette og du må etterhvert ha møter med nav om dette. Anonymkode: d4392...ba5 Ok, da misforsto jeg. Jeg trodde det var 8 uker i 100% som gjaldt. Men det er greit, oppfølgingsplan er levert og jeg har hatt opptil flere møter med arbeidsgiver. Har bestilt time til legen for at han skal sende utfyllende informasjon til nav Anonymkode: d9bde...31a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, da misforsto jeg. Jeg trodde det var 8 uker i 100% som gjaldt. Men det er greit, oppfølgingsplan er levert og jeg har hatt opptil flere møter med arbeidsgiver. Har bestilt time til legen for at han skal sende utfyllende informasjon til nav Anonymkode: d9bde...31a Kan hende arb.giver ikke har meldt inn hva dere har gjort av møter og tilrettelegging. Anonymkode: a6d4e...5cf
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan hende arb.giver ikke har meldt inn hva dere har gjort av møter og tilrettelegging. Anonymkode: a6d4e...5cf Joda, men vi har ikke hatt noe nå etter siste sykemelding som endte i 100%, forrige uke. Den nav har inneholder all mulig tilrettelegging, så er nok den de har gått ut fra Anonymkode: d9bde...31a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Jeg ville ha både skrevet til saksbehandler på Nav.no OG levert legeerklæringen direkte på Nav-kontoret selv OG bedt om å få en kopi hvor de bekrefter å ha mottatt erklæringen. Jeg har nemlig opplevd at de "mistet" alle slike erklæringer som var sendt inn fra meg eller legen min eller bare levert på Nav-kontoret uten å få bekreftet kopi. Pussig nok forsvant aldri (!) noen når jeg fikk en kopi hvor de stemplet "mottatt + dato" + underskrift. Gjør du det slik kan du bevise at du har levert inn ting. Men hos deg vil jeg tro det ordner seg enkelt, for du har jo overholdt det du skal gjøre. Lurt å sikre seg selv litt likevel. Anonymkode: fee5f...71a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå