Gå til innhold

PMS eller gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Først av alt så ammer jeg fremdeles etter over 1 år med amming og har alltid hatt veldig veldig sjeldent mens. Den kom da tilbake 10 april og varte helt til 27 april. Tar noen el-tester i ny og ne for å sjekke ståa slik at vi ikke kræsjer med en eggløsning. Var da hvite tester før vi hadde samleie 23 mai (ubeskyttet). Jeg blir ikke naturlig gravid uten medisiner lenger så det har ikke vært en bekymring.

For 2 dager siden begynte jeg å bli litt kvalm og kroppen blåste seg opp (skjer nesten ikke når jeg har mensen- i alle fall ikke synlig som slik). Temperaturen bikker mellom 36.8&37 (normalt 36,1-2-3), men er litt forkjøla. Har kun hatt vondt i magen en eneste gang under mensen og det var som ungdom. Nå har det stukket sporadisk et par ganger om dagen (ikke konsentrert nederst i magen, men litt overalt). Anklene mine ser helt forferdelige ut (som i forrige svangerskap). Magen har blåst seg opp, har tidvis intens hodepine (som forrige gang). Begynte med noen små blødninger i går (mini) og litt mer i dag, men ikke skikkelig mens. Dette er symptomer som både kan være for PMS og for graviditet. Svettetokter kommer også tidvis her.

Tok en graviditetstest for 2 dager siden men den var blank. Tenkte å ikke kaste bort en til så tok en el-test nå og den viste snodig nok ganske sterkt for å være i en del av syklusen uten eggløsning.

Noen som har vært borti det samme?

Er dette bare PMS symptomer? I så fall har jeg skikkelig craving for lakris, brekker meg av tanken på makrell i tomat og oppkastlyder og har synes ikle sjokolade smaker spesielt godt lenger. Snodig likt som i forrige svangerskap, men kan kroppen tulle så fælt under mensen?

Eggløsningstesten tatt nå nettopp. Resultat etter 2 min og 2 timer siden siste toalettbesøk.

2cfrxaa.jpg

Anonymkode: 11508...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns eggløsningstester var svak, jeg. 

 

Ingen her som kan fortell deg om du er gravid eller ikke, det kan bare en test. Lykke til. 

Anonymkode: 0d363...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser jo mange EL-tester ut når de er negative :) Du må bare ta en test og finne ut av det. Vi klarer ikke tippe oss til graviditeter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...