Oktavia Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 (endret) Jeg er kun i uke 35 +2. Men i går kveld hadde jeg 4 timer med kynnere og det kom hele tiden. I dag har jeg hatt skikkelig "mensen mage" med ømhet og vært skikkelig på æsjern 3 ganger.. Ungen var så stille så stille i magen i går. Noe bevegelse ja, men ikke rare greiene. Jeg var og tok min aller første modnings akupunktur i dag. Skallebank ut av et vilt helvete.. Har mer foster bevegelse i dag ja. Vet han ligger med hodet ned mot bekkenet og der lå han også for 4 uker siden. Er dette tegn på at noe kan skje? Jeg har aldri hatt en fødsel som har startet av seg selv og dette er barn nummer 4. Endret 4. juni 2018 av 3Diamanter
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Nr 1. Startet med rolige rier som tok seg opp fort å gikk over i styrtrier. Nr 2. Startet med hyppige masrier. Hadde hatt masrier i 4 døgn når jeg ble lagt inn på føden å jm tok vannet. Nr 3. Startet med styrtrier. Anonymkode: 97f6b...0fe
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #3 Skrevet 5. juni 2018 Nr 1 startet med rier. Måtte ta vannet. Født ca 1 døgn etter første ri. 2 uker før termin. Nr 2. Startet med rier. Husker ikke om de tok vannet eller om det kom selv. Født 8-10 timer etter første ri. På termindato. Anonymkode: e1a7e...cae
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #4 Skrevet 5. juni 2018 Begge fødslene mine startet med murring i magen som utviklet seg til rier. Med første fikk jeg og blødninger. Første barn ble født 12 timer etter første murring. Andre gang gikk det fort, baby født tre timer etter første svake tegn til fødsel. Anonymkode: 84db1...a52
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #5 Skrevet 5. juni 2018 Første startet med at jeg følte meg uggen, kvalm og trøtt så jeg la meg tildig. Våknet i ett-tiden av kynnere og fikk ikke sove. Lå og dormet litt av og på, kynnere (trodde jeg, men det var kanskje rier) kom og gikk. Vannet gikk i firetiden på natta og riene ble regelmessig etter det. Andre startet med rier, ble tettere og tettere, vondere og vondere. Vannet gikk ikke før på 8-9 cm på føden. Hadde ingen forvarsel før riene kom Tredje ble satt igang pga lite bevegelse og stille barn. Med henne gikk jeg med maserier i en uke først, var regelsessig i et par timer for så å gi seg. Da de satte meg igang hadde jeg allerede 2-3 cm åpning og var helt moden og avflatet, så maseriene hadde helt klart hatt effekt. Fjerde startet ved at vannet gikk med et smell, helt uten forvarsel. Fikk rier med en gang etterpå. Anonymkode: 1ea33...904
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #6 Skrevet 5. juni 2018 Første startet med langvarig vannavgang på morgenen (1 dag) riene startet på kvelden, ungen var ute dagen etter. andre startet med at jeg våknet med murringer, tok seg opp utover morgenen og ungen var ute iløpet av ettermiddagen. Tredje startet med rier som egentlig aldri tok seg opp før på kvelden. Da var vi på føden og plutselig satt de igang med et smell og de kom haglende, ungen var ute et par timer senere. Anonymkode: 32589...ef5
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #7 Skrevet 5. juni 2018 Nr 1: et par vonde rier på formiddagen også gikk vannet i 16 tiden, ungen var ute 8,5 timer etter vannavgang . nr 2: mensen murringer fra tidlig morgen. Vannet gikk i 14.30 tiden.. umagen var ute 6,5 timer senere. Blir spennende å se hvordan Nr 3 velger å komme Anonymkode: b0619...817
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #8 Skrevet 5. juni 2018 At man tømmer magen kan være et tegn, men man vet aldri. Begge mine fødsler startet med spontan vannavgang hjemme for så å bygge seg relativt rolig opp. Barna ble født innen hhv. 16 og 12 timer etter at vannet gikk. Anonymkode: d0f59...4d5
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #9 Skrevet 5. juni 2018 Murringer i et døgn før det ble ordentlige rier. Tok tok tolv timer, vannet gikk rundt 7 cm. Anonymkode: 45160...68e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #10 Skrevet 5. juni 2018 Første gang gikk vannet, nesten ti timer etter startet riene. Jeg skjønte ikke fødselen var i gang, for i mitt hodet var de rare greiene i magen ikke rier siden det ikke var vondt. Jeg var 8cm når jeg klaget til jordmor at jeg ikke fikk sove siden det boblet så i magen. Bobling var rier. Fortsatte slik til full åpning og da kom smertene alle snakket om. Andre gang startet det med bobling, denne gangen skjønte jeg hva det var. Litt vondere enn første gang, men ikke vondt. Jeg hadde gått i over en mnd og trodd fødselen skulle starte hver dag. Jeg fikk noe jeg trodde var rier, kunne telle minutter mellom, men etter en times tid ble jeg løs i magen og måtte på do, da stoppet det. Så på termin dagen jeg absolutt ikke mente det skulle bli noen fødsel startet den. Anonymkode: e21e2...895
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #11 Skrevet 5. juni 2018 Første fødsel startet med vannavgang. Fødte i uke 38+2. Hadde hatt endel kynnere og maserier i forkant. Andre fødsel startet rett på med kraftig rie da jeg sov. Jeg hadde i forkant av denne fødselen hatt 4-5 uker med hyppige kynnere, masse stikking ned i skjeden og maserier. Trodde egentlig jeg skulle gå i fødsel hver dag siste tre ukene før hun kom. Men det startet alikevell ikke før 3 dager over termin, men da sa det bare pang også var riene i gang. 😊 Anonymkode: 4e43d...d31
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 Nr 1: plutselig vannavgang på stuegulvet. Splæsj. 3 uker før termin. 2: starter med rier en hel natt- så forsvant de igjen. Fikk de tilbake to dager etter og fødte da to dager før termin. Anonymkode: 0e0bf...95d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 Startet med tegneblødning på natta, og svake rier. Bygde seg opp iløpet av dagen. Fødte natten etter; 2 dager over termin. Anonymkode: 20a7f...eb7
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 Rier. Begge gangene.. Men i uke 40/41 Anonymkode: f64a7...e02
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 Nr1. Rier som startet kl.4 om morgenen. Nr.2 vannet gikk. Anonymkode: e3942...a9a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 Nr1. Uke 35, vannet gikk. Nr2. Uke 40, startet med rier Anonymkode: 887a7...680
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2018 #17 Skrevet 6. juni 2018 rier i 3 døgn, så begynte fødselen, 10 dager over tid Anonymkode: 5cd1d...9b5
Oktavia Skrevet 7. juni 2018 Forfatter #18 Skrevet 7. juni 2018 Ja det har ikke skjedd noe mer etter at jeg tømte magen og hadde kraftige kynnere på kvelden. Har mye stikkende smerter i underlivet. Kjennes ut som om det snart kommer en fot ut...det skjer jo ikke siden han ligger med hodet ned. Må vel bare håpe på at det skjer naturlig denne gangen. Takk for alle svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå