Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Vi har ei 6 år gammel jente som har totalt forandret seg etter at hun begynnte på skolen. Hun har alltid vert sta og blir fort sint hvis hun ikke får viljen sin, men nå tar det helt av. Kjenner at det tærer slikt på og hun og storesøster krangler konstant hver dag. jeg blir snart galen! Alt vi sier hun skal gjør eller ikke for lov til så klikker det totalt for henne. Selv om vi setter oss ned og forteller henne hvorfor det er slikt og sier at vi fårstår at du blir sint og lei deg.. Vi har mangen naboer og er så flaut når hun skriker og gråter slikt slik at de kan høre det.. 

Er dette 6 årstrass? vi har kontakt og har hatt første møte med BUP, men ting tar jo litt tid. Er vi som tok kontakt med dem. 

Anonymkode: af373...a23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første skoleåret, og en god del av det andre, var rett og slett grisetungt å holde ut! Jenta hadde så mye raseri, lekser var håpløst og hun var mye trist. Vanskelig å innstille seg fra barnehage til skole. Går i tredje nå og hun er fortsatt litt hissig, men det er personligheten hennes. Mye roligere enn hun var iallefall og lekser blir gjort i en fei og hun har lette for å komme til å fortelle om opplevelser og snakke ut om ting istedenfor å bare komme hjem og gå løs på alt og alle og forvente at vi skal forstå hva som gikk galt

Anonymkode: aed60...564

Skrevet

Vi hadde en veldig overgang til skolestart for eldste her. Var egentlig først i 4 at ting roet seg, han skjønte at leksene måtte gjøres og var litt mer moden. Men min gutt er født sent på året og kunne nok kanskje ha ventet et år på å starte i 1.

Anonymkode: 1001d...ed0

Skrevet

Å kalle det for trass er helt ut. Barnet prøver å finne seg selv. 

Merker jeg er veldig spent på vår 6 åring som begynner til høsten. Hun fikk helt panikkanfall da jeg fortalte om at vi skal på skolen en dag, og at hun skal være sammen med de andre barna uten foreldre i en time. Hun gleder seg til skolestart, men det blir en stor forandring.

Anonymkode: 0c93c...29a

Skrevet

føler det er bare meg som har det slikt. Føler at hun burde ha ventet ett år.. ser hun ikke er helt der de andre er.

Vi hadde kontakt med ppt ett halvt år før hun skulle begynne for å kartlegge henne litt for føler at hun ikke fårstår når vi snakker til henne.. føler mye av problemet ligger der og det merket barnehagen og skolen også. Men de sa at hun lå greit ann, og lå ett halvt år etter i forhold til alder og at vi ikke trengte noe utsettelse av skolen. Er så redd for at hun ikke skal klare å ta igjen de andre og at hun henger bare mer og mer etter...

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

føler det er bare meg som har det slikt. Føler at hun burde ha ventet ett år.. ser hun ikke er helt der de andre er.

Vi hadde kontakt med ppt ett halvt år før hun skulle begynne for å kartlegge henne litt for føler at hun ikke fårstår når vi snakker til henne.. føler mye av problemet ligger der og det merket barnehagen og skolen også. Men de sa at hun lå greit ann, og lå ett halvt år etter i forhold til alder og at vi ikke trengte noe utsettelse av skolen. Er så redd for at hun ikke skal klare å ta igjen de andre og at hun henger bare mer og mer etter...

Kan godt hende hun innhenter de andre, men pr nå er det vel hardt fordi overgangen fra bhg til skole var stor? Ikke alle barn trives på skolen, dessverre.

Anonymkode: 8379d...683

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan godt hende hun innhenter de andre, men pr nå er det vel hardt fordi overgangen fra bhg til skole var stor? Ikke alle barn trives på skolen, dessverre.

Hun ble mobbet på skolen en liten stund, men det er som noen skrudder på en bryter på henne når hun begynnte..hun følte seg så store og trudde at nå kunne hun gjør det hun ville. Hun kan krangle veldig med vennene sine også. Hun får sånn skrike anfall hvis hun ikke får viljen sin og hele verden raser sammen.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var på infomøte i går. Jenta vår skal begynne i første klasse. 

Rektor sa :" Slapp helt av. Barn er forskjellige. Det kan være 4 år forskjell når det gjelder modenhet, men det jenker seg til etter hvert. Alle barn er forskjellige. " 

Dette hjalp meg til å slapp3 av. 

Anonymkode: 0c93c...29a

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun ble mobbet på skolen en liten stund, men det er som noen skrudder på en bryter på henne når hun begynnte..hun følte seg så store og trudde at nå kunne hun gjør det hun ville. Hun kan krangle veldig med vennene sine også. Hun får sånn skrike anfall hvis hun ikke får viljen sin og hele verden raser sammen.

Stakkar lita. Hun er nok kjempefrustrert. Og den emosjonelle modningen hennes følger ikke helt med i de forventninger og annet som kommer med alderen. Tenk så mye følelser hun går med! 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakkar lita. Hun er nok kjempefrustrert. Og den emosjonelle modningen hennes følger ikke helt med i de forventninger og annet som kommer med alderen. Tenk så mye følelser hun går med! 

Ja ikke sant. vi har snakket med henne mye, vi har vert på skolen og snakket med alle foreldrene og elever, så det har blitt slutt på nå.. Men hun er ikke lett å komme i kontakt med, hun ser bare rart på meg, akkuratt som hun ikke forstår nå vi snakker til henne, som gjør igjen det vanskeligere å få henne til å fårstå ting osv.. Håper dette roer seg betrakteligt snart. Hun og eldste krangler og som fy..er så slitsomt..hver dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...