Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Dette er mest sannsynelig feil tråd til å diskutere dette, men jeg tar det opp på tross. Det er en jente i klassen min (universitet) som er svært søt og vi flørter litt. Jeg fikk nylig vite at hun var en del av et samfunn kalt 'smiths venner'. Ikke nok med det, hun er datteren til en av menighetstoppene! Jeg er ateist og har ikke noe sans for slike sekter, men jeg liker virkelig godt denne jenten. Kan hun og jeg bli sammen? Hvilke kvaliteter ser smiths venner eliten etter i en kjæreste? Hvilket politisk ståsted har smiths venner eliten, da jeg leste at en av toppene er rik og mest sannsynlig hørevendt? Anonymkode: e3299...a1a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Som ateist vil du få problemer, med mindre hun melder seg ut eller du melder deg inn. Å bli med i en hjernevasket familie, er ikke særlig kult i mine øyne, men det avhenger mye av hennes ståsted og meninger. Hvis hun er fanatisk troende, kommer det til å gå i dass uansett. Hvis hun evner å stille kritiske spørsmål, så kan det være håp. Men datter av menighetstroppen lover ikke særlig godt Anonymkode: 3ea9f...e2f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Hei og takk for svar. Jeg har ikke fått et tydelig inntrykk av hennes religiøse standpunk da hun er svært mateerialistisk. Hun har en fantastisk sans av humor og stil og har aldri vært kritisk til andre troer. Jeg vet ikke hav jeg skal tenke, da det ikke virker som hun er svært åpen om dette temaet. Jeg fikk først nå vite at hun var med i smiths venner gjennom en venn gjennom en venn gjennom en venn, etc. Anonymkode: e3299...a1a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 hvis du er ei jente selv, kan hun bli utstøtt ;( tragisk,men sant Anonymkode: 5e788...149
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: hvis du er ei jente selv, kan hun bli utstøtt ;( tragisk,men sant Anonymkode: 5e788...149 Blir vel ikke utstøtt av Smiths Venner vel, eller? Anonymkode: b9684...ac1
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 Er ikke smiths venner de som lever litt "gammeldags"? Jentene må ha langt hår og helst gå i skjørt/kjole, ikke prevensjon osv? Anonymkode: 34c31...dc9
API31415 Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke smiths venner de som lever litt "gammeldags"? Jentene må ha langt hår og helst gå i skjørt/kjole, ikke prevensjon osv? Anonymkode: 34c31...dc9 Det var det jeg også trodde, men hun lever alt fra tradisjonelt. De bor i et vanvittig fint hus og styrtrike. Jeg er ikke en jente btw.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 Run, Forrest, run! Anonymkode: 280e2...f2a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 1 minutt siden, API31415 skrev: Det var det jeg også trodde, men hun lever alt fra tradisjonelt. De bor i et vanvittig fint hus og styrtrike. Jeg er ikke en jente btw. De ser vel på seg selv som moderne, kan velge sin livspartner selv, planlegge familien selv osv, men de har visse "regler" å følge likevel Anonymkode: 34c31...dc9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke smiths venner de som lever litt "gammeldags"? Jentene må ha langt hår og helst gå i skjørt/kjole, ikke prevensjon osv? Anonymkode: 34c31...dc9 De må ikke det. Her vi bor er det 5-6 Smiths familier som bor og ingen av de går lengre i skjørt med flette. Tror det er litt avleggs. Når det kommer til prevensjon, så er det riktig at de føder til det ikke er mer å føde på, så pga alder , så har vel alle familiene her en eller to unger hver med en eller annen diagnose alla down syndrom Anonymkode: 9a2d1...e5c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei og takk for svar. Jeg har ikke fått et tydelig inntrykk av hennes religiøse standpunk da hun er svært mateerialistisk. Hun har en fantastisk sans av humor og stil og har aldri vært kritisk til andre troer. Jeg vet ikke hav jeg skal tenke, da det ikke virker som hun er svært åpen om dette temaet. Jeg fikk først nå vite at hun var med i smiths venner gjennom en venn gjennom en venn gjennom en venn, etc. Anonymkode: e3299...a1a At du ikke visste det før nå, sier vel kanskje at hun ikke er av den ekstreme typen, Smiths Venner har vel uansett blitt endel mer liberale med årene. Jeg gikk i klassen med ei for mange år siden, og det var tydelig at hun var smiths venner, gikk alltid med skjørt, hadde håret alltid i lang flette, måtte ta "jenteutdanning" som hun kalte det og hadde veldig snever tankegang ang gutter og jenter. Men så jobbet jeg emd ei for noen år siden, jeg ante ikke at hun var smiths venner før det var gått noen år. Hun hadde ingen av de typiske smiths venner tegnene utseendemessig som de fleste tenker de har. det var ingenting ved henne eller hennes synspunkter som jeg reagerte på i det hele tatt. Anonymkode: b9684...ac1
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #12 Skrevet 5. juni 2018 Smiths venner, Jehovas vitner ville vært en deal-breaker for meg. Å be om bråk.. Og hvordan er svigers her egentlig.. Anonymkode: b32d2...fd5
Blondzilla Skrevet 5. juni 2018 #13 Skrevet 5. juni 2018 Med mindre du selv blir medlem av menigheten er det helt uanktuelt at dere kan bli sammen. Og Smiths venner driver absolutt med utstøting.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #14 Skrevet 5. juni 2018 Har utelukkende dårlig erfaring med Smiths venner, ville holdt meg langt unna! De er mobbere. Dobbeltmoralske. Og lærer utrolig mye både farlig og dumt på de leirene de må på. Jeg vokste opp i "hjertet" av Smiths venner, et sted det er veldig mange av dem, og har tilnærmet utelukkende negativt å si om dem. Det er en av de verste og sykeste sektene i Norge. Anonymkode: 4140e...04f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2018 #15 Skrevet 5. juni 2018 2 minutter siden, Blondzilla skrev: Med mindre du selv blir medlem av menigheten er det helt uanktuelt at dere kan bli sammen. Og Smiths venner driver absolutt med utstøting. Det er ikke lenge siden de drev et av medlemmene til selvmord. Anonymkode: 4140e...04f
the amazing spidermamma Skrevet 5. juni 2018 #16 Skrevet 5. juni 2018 https://www.dagsavisen.no/innenriks/frp-topp-det-er-biologiske-forskjeller-som-gjor-at-kvinner-vil-jobbe-mindre-enn-menn-1.1147959 Så veldig moderne er de likevel ikke i synspunktene sine... (Helgheim har vokst opp i Smiths venner).
the amazing spidermamma Skrevet 5. juni 2018 #17 Skrevet 5. juni 2018 Men strengt tatt tror jeg ikke du kan si noe generelt om troende, enten de har bakgrunn fra det ene eller andre. Noen er kanskje veldig konservative, andre ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå