Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Vi venter vårt 2 barn, og har fått vite at det blir ei jente. Vi har en gutt fra før. Farfaren klarte å si da vi avslørte det i helgen at han håpte det var feil og at det kom en gutt ut. Det stakk skikkelig:( Er det liksom mer stas å få gutt? Er det slik det er? Ønsker de fleste seg gutt? Jeg fikk vondt inni meg. Anonymkode: 91284...4a7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 Det er sikkert mer stas for en bestefar å ha guttebarnebarn, men ikke heng deg opp i det da, vær glad på dine egne vegne, og vær glad for at dere venter et friskt barn. Kjønn er jo ikke viktig. Dere har sikkert andre i omgangskretsen som synes det er mest stas med jente, eller at dere får 1 av hver. Anonymkode: 5c9bd...5b7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 Gammeldagse holdninger hos din svigerfar, vil jeg tro. Skulle ikke forundre meg om lillejenta blir gullungen til bestefar Jeg er eldste barn av eldste barn i min familie, og jeg "burde" vært gutt. På sitt dødsleie, da jeg var 10 år, ba min bestefar om å få snakke med meg alene og han fortalte meg da at han hadde vært en idiot som hadde ønsket seg og sagt at jeg burde vært gutt, at jeg var mer enn bra nok som jente og at jeg var langt bedre enn han trodde noen gutt kunne vært. Så sa han at jeg alltid skal gå med hevet hode og vite at jeg er elsket. Min bestefar var en mann som ikke lett viste følelser. Anonymkode: bee2b...6ba
Gjest Darwinia:-) Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gammeldagse holdninger hos din svigerfar, vil jeg tro. Skulle ikke forundre meg om lillejenta blir gullungen til bestefar Jeg er eldste barn av eldste barn i min familie, og jeg "burde" vært gutt. På sitt dødsleie, da jeg var 10 år, ba min bestefar om å få snakke med meg alene og han fortalte meg da at han hadde vært en idiot som hadde ønsket seg og sagt at jeg burde vært gutt, at jeg var mer enn bra nok som jente og at jeg var langt bedre enn han trodde noen gutt kunne vært. Så sa han at jeg alltid skal gå med hevet hode og vite at jeg er elsket. Min bestefar var en mann som ikke lett viste følelser. Anonymkode: bee2b...6ba Åhhh😍
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 6 minutter siden, Darwinia:-) skrev: Åhhh😍 Ja, det var flott gjort av ham. Jeg vet ikke om han da forstod hvor viktig det var for meg å høre det, men jeg husker ofte på det han sa :) Anonymkode: bee2b...6ba
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 Min far synes det var kjempe stas at første barnebarnet var gutt,men han er like stolt farfar til 2 jenter snart han elsker og være bestefar. Anonymkode: d2837...97d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 "en esel kan forandre seg også! " sa min far fordi han ønsket seg gutt nr 2 da mora var gravid med meg. Det må sies at jeg var det mest bortskjemte barnet i omgangskretsen,gjennom hele oppveksten. Anonymkode: a2156...471
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 Min far venta på gutten i alle år. Han har 5 døtre, og 7 jentebarnebarn. Spurte han for litt siden om han fremdeles venta på en gutt, han så bare spørrende på meg og mente han aldri har ønsket seg noen gutt. Etter å ha tenkt seg om lenge kom han på at hanen gang i tiden hadde dette ønsket. Han hadde faktisk glemt det. Anonymkode: 06150...dc9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #9 Skrevet 4. juni 2018 Er vel ikke noe mer galt i det enn alle de damene som går i kjelleren så det synger når de får vite at de venter gutt? Har inntrykk av at det er flere av dem enn menn som absolutt vil ha gutter. Anonymkode: b1f67...b84
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er vel ikke noe mer galt i det enn alle de damene som går i kjelleren så det synger når de får vite at de venter gutt? Har inntrykk av at det er flere av dem enn menn som absolutt vil ha gutter. Anonymkode: b1f67...b84 Det tror jeg også! Anonymkode: 5636f...ea7
Nyttårs barn Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 Tror dette er litt gammeldags måte og tenke på, kanskje han mener at storebror ville kose seg med en lillebror gjennom oppveksten. Min pappa ble veldig glad og stolt når jeg fikk mitt første barn, en gutt. Jeg er enebarn og det var nok stas med en liten gutt i familien. Han ble akkurat like fornøyd da jeg noen år senere fikk en liten pike, og slik tenker jeg det blir hos dere også
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2018 #12 Skrevet 10. juni 2018 Jeg trodde, tvert imot, det var mer stas å få jenter enn gutter i Norge ... Er selv en av de som måtte dra til utlandet for å bestemme kjønn på barn nr 3. Vi ønsket oss en liten gutt etter 2 flotte jenter, for familiebalansering. Jeg opprettet en mail adresse etter at vi kom tilbake mtp hjelpe de andre som også var i vår situasjon. Får mange epost fra folk som ønsker å bestemme kjønn på sitt barn. Kun en gang det var en som ønsket seg en gutt, og ville høre om den prosessen vi var gjennom i utlandet. ALLE som sender meg mail skriver at de gjerne vil ha en jentebaby, og dra til utlandet pga det ... Anonymkode: 56d64...f11
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2018 #13 Skrevet 10. juni 2018 På 4. juni 2018 den 21.47, Anonym bruker skrev: Er vel ikke noe mer galt i det enn alle de damene som går i kjelleren så det synger når de får vite at de venter gutt? Har inntrykk av at det er flere av dem enn menn som absolutt vil ha gutter. Anonymkode: b1f67...b84 Det inntrykket har ikke jeg. Da jeg var gravid med gutt nr. 3, fikk jeg høre "åja, en førstepremie!" Gadd ikke engang å si at når man har to fra før, går ikke nødvendigvis og krysser fingrene for den tredje. Jeg bare jatta med. Regner med at de gammeldagse "odelsgutt"-holdningene forsvinner etter hver. Anonymkode: e4527...c60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå