Gå til innhold

Hvorfor legger jeg på meg selv om jeg spiser mindre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser mindre enn før, matlysten har rett og slett endret seg, men allikevel går jeg opp?!?🤔Og alt legger seg på mage, hofte og lår? Jeg er lav og har alltid hatt en bmi på 18-20 ca, nå er jeg over 25😖

Det gir ingen mening i det hele tatt og jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre..Spiser noenlunde sunt, trener mindre, men ikke slik at jeg plutselig skal legge på meg?

Så finnes det andre teorier jeg kan tenke på?

Anonymkode: 29976...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du spiser kan ofte være langt viktigere enn hvor mye. Det å spise "noenlunde sunt" sier egentlig ikke noe heller. Det som er sunt for én kan være helt feil for en annen.

Hvordan/hva spiser du?

Anonymkode: d2aca...e7a

Skrevet

Alder. Forbrenningen går ned med alderen (35+)

Stoffskiftesykdom. 

Lavere aktivitetsnivå.

Anonymkode: 43394...6aa

Skrevet

Få deg en fullverdisjekk hos legen. Kanskje du mangler noe, kanskje du har stoffskifteproblemer ?

Jeg har alltid vært tynn, trent og spist sunt. Plutselig gikk jeg bare opp i vekt, viste seg at jeg hadde lavt stoffskifte. Hadde aldri hatt noen sykdommer før, men altså midt i 30 årene så var stoffskifte plutselig et problem og årsaken til vektoppgang. Når det kom under kontroll, så ordnet alt seg :) 

Anonymkode: 0c8a0...a7e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Få deg en fullverdisjekk hos legen. Kanskje du mangler noe, kanskje du har stoffskifteproblemer ?

Jeg har alltid vært tynn, trent og spist sunt. Plutselig gikk jeg bare opp i vekt, viste seg at jeg hadde lavt stoffskifte. Hadde aldri hatt noen sykdommer før, men altså midt i 30 årene så var stoffskifte plutselig et problem og årsaken til vektoppgang. Når det kom under kontroll, så ordnet alt seg :) 

Anonymkode: 0c8a0...a7e

Så heldig du er. Jeg har og lavt stoffkifte og raste opp i vekt, men medisiner gir desverre ingen bedring på vekta her :(

Hvordan er du ellers i form da hi, føler du at deter noe som ikke henger helt på greip lenger med kroppen (utenom økt vekt) Jeg tenker som de andre at du kan ha problemer med stoffskifte, men da merker man som regel at et eller annet ikke stemmer

Anonymkode: 4ce69...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...