Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #1 Skrevet 4. juni 2018 Spiser lite fisk og drikker lite melk, men har tatt tilskudd i godt over et halvt år. Har også vært ute i solen flere timer daglig de siste 4 ukene og blitt ordentlig brun. Smøres med solkrem etter ca 20 minutter i solen for å først få produsert vitamin D. Norsk, lys hud, men med italienske aner. Verdiene var akkurat på grensen mellom mangel og normal. Burde ikke vitamin D- lagrene være proppfulle nå? Og hva kan lave verdier som ikke blir så mye bedre skyldes? Anonymkode: c1d27...42b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #2 Skrevet 4. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiser lite fisk og drikker lite melk, men har tatt tilskudd i godt over et halvt år. Har også vært ute i solen flere timer daglig de siste 4 ukene og blitt ordentlig brun. Smøres med solkrem etter ca 20 minutter i solen for å først få produsert vitamin D. Norsk, lys hud, men med italienske aner. Verdiene var akkurat på grensen mellom mangel og normal. Burde ikke vitamin D- lagrene være proppfulle nå? Og hva kan lave verdier som ikke blir så mye bedre skyldes? Anonymkode: c1d27...42b Vi har også hatt 4 dager på stranden, og kostholdet er variert med mye grønnsaker. Anonymkode: c1d27...42b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #3 Skrevet 4. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har også hatt 4 dager på stranden, og kostholdet er variert med mye grønnsaker. Anonymkode: c1d27...42b Tar tid å bygge opp lagrene. Ta tilskudd fortsatt. Anonymkode: 26231...071
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #4 Skrevet 4. juni 2018 Jeg lurer egentlig på det samme, men for egen del. Jeg kan være veldig mye ute på sommeren, ta tilskudd med D-vit. og spise mye fet fisk og likevel ligge på grensen til en mangel. Anonymkode: 4a2ea...51d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #5 Skrevet 4. juni 2018 Når måler dere, da? På våren er det naturlig at lagrene er lavere, fordi kroppen har tæret på drm gjennom vinteren... Anonymkode: 46197...bc6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #6 Skrevet 4. juni 2018 Spis mer fisk, ost og yoghurt. Med det sagt, noen ligger bare lavt. Meg selv bl.a. Er i solen, spiser rett og tar tilskudd. I flere år nå. Likevel er nivåene veldig lav. Anonymkode: 39082...2f7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #7 Skrevet 4. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når måler dere, da? På våren er det naturlig at lagrene er lavere, fordi kroppen har tæret på drm gjennom vinteren... Anonymkode: 46197...bc6 Jeg svarte rett over her. Jeg har målt ulike tider på året. Har målt meg f.eks. 1. september etter tidenes sommer, tilskudd og mye fisk og likevel ligget helt på grensen til mangel. Anonymkode: 4a2ea...51d
Love my kidz Skrevet 4. juni 2018 #8 Skrevet 4. juni 2018 D-vitamin må taes sammen med noe fett. Lurt å ta den til middagen f eks som gjerne er det måltidet med mest fett om dagen. Alternativt kjøp d-pearls, de er i kapsler med olje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå