Gå til innhold

Forsinket leie for 3.gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier til en ung jente som får dekket leien, vi har fått leien fra kommunen (står det på nettbanken hvertfall). Det har gått knirkefritt i 1 år. Helt til nå de siste 3 mnd. Første gang var den bare 1 uke forsinket. Forrige måned purret jeg etter 1 uke, etter enda 1 uke måtte hun betale selv siden pengene aldri kom og saksbehandleren var ny. Nå skulle de vært inne på fredag, men har ikke kommet enda. Blir så matt. Jenta er skikkelig ryddig og renslig, så tror det er saksbehandleren som klusser dette til, noe som gjør det enda vanskeligere å gi beskjed. Hva gjør vi? Purrer nå eller venter til fredag?

Anonymkode: 2eb9e...491

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det er hun som må klage til kommunen så jeg ville sagt ifra med en gang så hun fikk gått videre med klagen. 

Anonymkode: a6a47...eba

Skrevet

er da virkelig ikke hennes feil

Anonymkode: 742cd...dc5

Skrevet

Da purrer du nå, til den som er ansvarlig. Jeg synes at siden dette er 3 gang de roter, så skal du klage direkte til de som er ansvarlige i kommunen

Anonymkode: 3f658...e26

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

er da virkelig ikke hennes feil

Anonymkode: 742cd...dc5

Kanskje ikke men HI må likevel kunne forvente at pengene er på konto til rett tid om hun skal forsette å bo der!

Anonymkode: d4100...ed9

Skrevet

Om du har en grei og ryddig ung dame i sokkelleiligheten, og du får husleie, fordi om den sv og til kommer litt seint, så kommer den? 

Gode leietagere vokser ikke nødvendigvis på trær. Særlig ikke om det er en sokkelleilighet.

Ordne deg en buffer, eller et kredittkort for husleia, så blir det ikke like irriterende, og du kan ta det med et smil. 

Srlvsagt så lenge du vet at leia kommer. Hun har vel depositum, eller nav garanti? 

Anonymkode: 58bf8...da6

Skrevet

Hun har ikke depositum eller nav garanti. Så har sendt henne en mld idag siden den ikke var kommet. Det nytter ikke for oss å snakke med nav, for de sier det er leietaker som er ansvarlig og i tillegg har de taushetsplikt. Det er helt greit at den kommer for sent, men siden hun måtte betale utav egen lomme forrige gang, og noe leie fra nav aldri dukket opp så lurer jeg på hva som skjer. Hvor vanskelig kan det være for nav å betale innen fristen? Spesielt siden det har gått så fint, til de tre siste mnd da. 

Anonymkode: 2eb9e...491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...