Gå til innhold

Hva er passe lønn for denne jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 11 som bor 10 meter fra oss. Skal helle i tørrfôr og bytte vann daglig i to uker. Tviler på det blir klapp, da katten min blir en jaktpus i sommerhalvåret. Bryr seg ikke om å være inne utenom for å spise og rett ut igjen. Har ikke tid til kos engang. 

Har pleid å sette den bort til pass. Men da mjauer den på døra hver dag og lenger ut.

Så lurer på om hun skal få være nær skogen sin i denne ferien.

Hva er passe å betale?

Anonymkode: 49157...35d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere katteluke eller skal hun ha ansvar for å slippe katten inn/ut også? 

Hvis det bare er bytte vann daglig og fylle på tørrfôr så vil da ta henne maks 5 min om dagen. Så rundt 5-600kr synes jeg er passe også kjøpe en sjokolade eller noe til henne fra taxfree

Anonymkode: d97a2...ef5

Skrevet

400 kroner er nok. Det er nesten 30 koner dagen. 

Anonymkode: 33d74...6cf

Skrevet

Folk er gale! Å betale et barn på 11 år 5-600kr for en jobb som til sammen tar litt over en time? Hadde noen betalt mitt barn dette hadde jeg blitt pinlig berørt.

200kr pluss en liten feriegave synes jeg er passelig. 

Anonymkode: c681d...a27

Skrevet

Jeg gjorde dette for naboen da jeg var på den alderen, bortsett fra at det var for en kanin slik at den måtte ha ferskt kløver og løvetann også. Fikk en liten pose godis som takk. Mistenker at jenta som var venninne min skulle gi en liten pengesum også, men tok det selv.

Anonymkode: 7ef8e...742

Skrevet

Hun har ansvar for katten, og dere slipper å betale for kattehotell, evt kjente skal ta katten og plages med at den vil hjem. Jeg syns det er verdt 500, ja! Selv om jenta er 11, så gjør hun noe som er verdifullt for dere og bør få betalt deretter. 

Anonymkode: 60ef9...1d1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Folk er gale! Å betale et barn på 11 år 5-600kr for en jobb som til sammen tar litt over en time? Hadde noen betalt mitt barn dette hadde jeg blitt pinlig berørt.

Selve jobben tar kanskje en time, men hun har bundet seg opp for denne tiden. 50 kr år dag er ikke mye for å være bundet slik.

Anonymkode: bdc5f...3d6

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selve jobben tar kanskje en time, men hun har bundet seg opp for denne tiden. 50 kr år dag er ikke mye for å være bundet slik.

Anonymkode: bdc5f...3d6

Bundet? Jenta bor 10 meter unna. Det er ikke det samme som at en voksen binder seg til en jobb. Hun er der uansett, og regner med foreldrene hadde sagt fra om de hadde andre planer. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bundet? Jenta bor 10 meter unna. Det er ikke det samme som at en voksen binder seg til en jobb. Hun er der uansett, og regner med foreldrene hadde sagt fra om de hadde andre planer. 

Uansett om hun bor 10 meter unne aller 1 km unna så sier hun ja til en forpliktelse som krever at hun utfører den hver dag. Hvis hun skal få 200 kr for to uker så betaler Hi 14 kr hver dag for at katten hennes skal ha det bra, og så smålig går det faktisk ikke ann å være. Hadde noen prøvd å utnytte mitt barn på denne måten så hadde de fått så hatten passet, og jeg hadde sørget for at ingen andre hadde tatt jobben heller. Fy faen å smålige folk er!

Anonymkode: 81d07...c6b

Skrevet

Jeg hadde kun sett på hva jobben er verdt for meg, ikke om hun bor i nærheten, er 11 år osv. 5-600 + noe fra tax free hadde jeg glatt betalt, det er da ikke mye penger i 2018. Selv om alternativet hadde vært gratis kattepass hos venner så ville det vært bedre for pus å bo hjemme. Hva koster det å ha en pus på pensjonat i to uker?

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett om hun bor 10 meter unne aller 1 km unna så sier hun ja til en forpliktelse som krever at hun utfører den hver dag. Hvis hun skal få 200 kr for to uker så betaler Hi 14 kr hver dag for at katten hennes skal ha det bra, og så smålig går det faktisk ikke ann å være. Hadde noen prøvd å utnytte mitt barn på denne måten så hadde de fått så hatten passet, og jeg hadde sørget for at ingen andre hadde tatt jobben heller. Fy faen å smålige folk er!

Oi, det var voldsomt. Jeg fikk nabogutten til å stikke bort med søpla for meg i går, han fikk en saftis som takk. Bør vel forvente rasende foreldre på døra hvert øyeblikk. 😛

Anonymkode: 9e5f6...b2c

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, det var voldsomt. Jeg fikk nabogutten til å stikke bort med søpla for meg i går, han fikk en saftis som takk. Bør vel forvente rasende foreldre på døra hvert øyeblikk. 😛

Det var jo ikke i nærheten av å være der samme da...

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke så lite reflektert og dum som du fremstiller deg selv som nå? En random tjeneste en dag er ikke sammenlignbart med en oppgave som må gjennomføres hver dag over en periode. 

Skrevet

Synes 500 er en fin pris, jeg. 

Skrevet

Min 14-åring gjør det samme med naboens hund i helg i ny og ne. Dette er en hund som står ute i hundegård og han gir mat og vann en gang i døgnet. Han får gjerne 200,- for en helg. Av og til tar han hunden med på tur hvis eieren er borte over flere dager. Da får han litt ekstra. 

Anonymkode: e3f92...fbd

Skrevet

500 er fint. 

200 for en ukes arbeid er spottpris. Hvorfor spare på hundrelappene på et barns bekostning.  Og hva ville et kattehotell egentlig kostet?

Anonymkode: c7288...c5a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

500 er fint. 

200 for en ukes arbeid er spottpris. Hvorfor spare på hundrelappene på et barns bekostning.  Og hva ville et kattehotell egentlig kostet?

Anonymkode: c7288...c5a

Det er 2 uker, ikke 1.

Anonymkode: 85027...fea

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke galskap å betale 500 kroner for å vite at katten din har det bra i 2 uker. Jeg hadde gladelig betalt det, og gjerne litt mer og.

Anonymkode: 85027...fea

Skrevet

Vi betaler ei jente i nabolaget 50 kr dagen for å mate fiskene våre. Er kanskje litt lengre å gå, men vi ser huset fra vinduet vårt. Synes det er vell verdt det for å sikre meg at det faktisk blir gjort. 

Anonymkode: 9fac6...71a

Skrevet

Jeg tenker også at rundt kr 500,- er passe

Anonymkode: d887d...f75

Skrevet

Vi betaler 100 kr per besøk, eneste forskjellen er at hun tømmer kattesandkassen, også. 

Foreslår 1000 kr for to uker siden det ikke innebærer kattesandkassetømming.

Anonymkode: db892...57a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...