Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Hei, Jeg er lege og har gått ned i 60 % stilling. Jeg betaler alt av utstyr til alle barna (vi har 3 barn og har hatt konfirmant iår). Jeg er helt raka fant og har nå sett at mannen min tjener hele kr 1 600 000 netto. Vi har kr 4 200 000 i gjeld og hus og hytte. Han sier at han går i minus hver måned. Kan det stemme? Anonymkode: cc232...a7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Nei, da har dere et vanvittig forbruk. Anonymkode: 34a8e...288
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Du må jo be om å få se kontoutskriften hans da. Vi har ca samme i lån og betaler 25.000 hver mnd. Anonymkode: 0e5d3...5a9
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 Det er vel bare å be om å få se bankkontoene hans. Om han sier han går i minus på å betale lån og andre utgifter, da bør han jo lett kunne bevise det. Går han (dere) i minus hver måned må dere jo gjøre noe for å kutte kostnadene, og da er første bud å få full oversikt over fellesøkonomien for å se hvor dere kan spare. Men går han i minus hver måned så tenker jeg det er noe han ikke forteller deg ... Og da tenker jeg at du kanskje ikke bør jobbe så lite, men heller gå opp i stilling igjen for å sikre deg selv. Anonymkode: 21bfa...997
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei, Jeg er lege og har gått ned i 60 % stilling. Jeg betaler alt av utstyr til alle barna (vi har 3 barn og har hatt konfirmant iår). Jeg er helt raka fant og har nå sett at mannen min tjener hele kr 1 600 000 netto. Vi har kr 4 200 000 i gjeld og hus og hytte. Han sier at han går i minus hver måned. Kan det stemme? Anonymkode: cc232...a7c Hva betaler han da? Betaler han alle lån, mat, drivstoff osv? Anonymkode: aa6f8...999
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva betaler han da? Betaler han alle lån, mat, drivstoff osv? Anonymkode: aa6f8...999 Han betaler lån kr 4,2 og så betaler han strøm, eiendomsavgift, strøm, internett etc. Jeg betaler alt som har med barna å gjøre, mat, klær, konfirmasjon (jeg betalte alt). Selv handeler jeg til meg selv på Fretex....... Anonymkode: cc232...a7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han betaler lån kr 4,2 og så betaler han strøm, eiendomsavgift, strøm, internett etc. Jeg betaler alt som har med barna å gjøre, mat, klær, konfirmasjon (jeg betalte alt). Selv handeler jeg til meg selv på Fretex....... Anonymkode: cc232...a7c Men du vet vel hva de summene er, og når du vet at han tjener 1 600 000, så bør du jo kunne regne ut sånn ca hva han har ut og ikke. Men hvorfor lar du din lønn gå ut i ingenting, mens han sitter med hus og hytte? Anonymkode: aa6f8...999
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #8 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men du vet vel hva de summene er, og når du vet at han tjener 1 600 000, så bør du jo kunne regne ut sånn ca hva han har ut og ikke. Men hvorfor lar du din lønn gå ut i ingenting, mens han sitter med hus og hytte? Anonymkode: aa6f8...999 Jeg har bare ikke greie på økonomi Anonymkode: cc232...a7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #9 Skrevet 3. juni 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei, Jeg er lege og har gått ned i 60 % stilling. Jeg betaler alt av utstyr til alle barna (vi har 3 barn og har hatt konfirmant iår). Jeg er helt raka fant og har nå sett at mannen min tjener hele kr 1 600 000 netto. Vi har kr 4 200 000 i gjeld og hus og hytte. Han sier at han går i minus hver måned. Kan det stemme? Anonymkode: cc232...a7c Han lyver, enten svir han av penger på noe han ikke sier til deg (spillegal?) eller han sparer opp til noe han ikke vil gi deg del i. Anonymkode: c05fc...fb1
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #10 Skrevet 3. juni 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har bare ikke greie på økonomi Anonymkode: cc232...a7c Du. Det er bare pluss og minus. Anonymkode: c05fc...fb1
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #11 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare ikke greie på økonomi Anonymkode: cc232...a7c Men du kan regne pluss og minus vel? Anonymkode: aa6f8...999
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #12 Skrevet 3. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men du kan regne pluss og minus vel? Anonymkode: aa6f8...999 Tja, det klarer jeg. Anonymkode: cc232...a7c
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #13 Skrevet 3. juni 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare ikke greie på økonomi Anonymkode: cc232...a7c Når du har en mann som mest trolig lyver til deg, da er det egen-livreddning å sette seg inn i egen (dvs. familiens) økonomi. Slik du er nå er du det perfekte offer å svindle. Ellers tviler jeg egentlig på at dette er en reell tråd. Har ikke tro på at du har kommet deg gjennom legestudiet og jobber og har sååå lite peiling på økonomi. Som en annen sier, dette er helt enkel matematikk! Om det er en virkelig problemstilling, si til mannen at dere må snakke økonomi, så skriver du ut egne bankoversikter for denne perioden og får mannen til å gjøre det samme - og så ser dere hvor mye av hans lønn som faktisk går til familien. Jeg er helt overbevist at han skjuler noe for deg. Og du tillater ham det. Anonymkode: 21bfa...997
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #14 Skrevet 3. juni 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når du har en mann som mest trolig lyver til deg, da er det egen-livreddning å sette seg inn i egen (dvs. familiens) økonomi. Slik du er nå er du det perfekte offer å svindle. Ellers tviler jeg egentlig på at dette er en reell tråd. Har ikke tro på at du har kommet deg gjennom legestudiet og jobber og har sååå lite peiling på økonomi. Som en annen sier, dette er helt enkel matematikk! Om det er en virkelig problemstilling, si til mannen at dere må snakke økonomi, så skriver du ut egne bankoversikter for denne perioden og får mannen til å gjøre det samme - og så ser dere hvor mye av hans lønn som faktisk går til familien. Jeg er helt overbevist at han skjuler noe for deg. Og du tillater ham det. Anonymkode: 21bfa...997 Jeg tror ikke heller at dette er reelt Anonymkode: aa6f8...999
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #15 Skrevet 3. juni 2018 Du er ikke lege om du ikke kan regne enkle mattestykker. Og du «så nå» at mannen din tjener 1.6 mill?? Lite trolig Anonymkode: fd3cc...635
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #16 Skrevet 4. juni 2018 Dette må være tull. Hvordan man kan klare å komme inn og studere på legestudiet og er så dum at du ikke klarer regne. En lege skal kunne regne altså. Anonymkode: 4515f...62a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #17 Skrevet 4. juni 2018 Med over 100.000,- utbetalt hver måned høres det rart ut. Vet ikke hva du har i lønn, men at alt går til utstyr til barna høres rart ut det også. Han forsørger jo dere! Han betaler lån, strøm, kommunale avgifter, internet. Hva legger du i forsørging? Og tilslutt du burde forsørge deg selv. Klarer du det ikke på 60% stilling får du øke stillingsprosenten og din mann bidra mer hjemme så du klarer å øke. Anonymkode: 8cb7b...a13
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #18 Skrevet 4. juni 2018 Nei, du er ikke lege. Iallefall ikke utdannet i Norge der det er krav om gode mattekunnskaper, både for å komme inn og fullføre. Du har dessuten krav på innsyn i ektemannens inntekter og utgifter. Du bør nok få økonomisk rådgivning, mannen din fører familien sin bak lyset. Anonymkode: a2197...29e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #19 Skrevet 4. juni 2018 Du klarer knapt pluss og minus, hvordan klarer du da medisinutregning? Håper ikke du er lege, det høres livsfarlig ut. Anonymkode: 2392d...d01
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #20 Skrevet 4. juni 2018 Jeg tenker dere har for mye å betale på. Jo mer inntekt jo mer/dyrere eiendeler. Dersom han mener han går i null er det tydelig dere har for mye utgifter. Man må leve etter evne. Dersom du varig går ned i lønn og han går slik i null så må dere selge unna noe slik at dere ikke gårni null. Det er så enkelt. Høres også ut som at dere bør ha felles økonomi med felles kontoer for regninger, sparing og mat. Det skal nemlig ikke være slik i et ekteskap at han betaler hus og du mat. Anonymkode: 14de0...96e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #21 Skrevet 4. juni 2018 Lege er du vel neppe, for å bli det må du ha toppkarakter i matte fra videregående og da hadde du klart sette opp et budsjett... Men uansett hva du er, han forsørger dere jo når han betaler alle de faste utgiftene og du betaler forbruk? Du kaller han mann, er dere gift? Om dere er det har du krav på innsyn i familiens økomomi, dere har gjensidig ansvar og begge skal vite hvordan dere ligger an. Så det er bare å ta utskrift av f.eks de siste tre månedene fra begges konto, det kan dere enkelt gjøre i nettbanken, og se hva pengene går tii. Så må dere selvfølgelig sette opp et budsjett. Anonymkode: 97484...6b1
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #22 Skrevet 4. juni 2018 Han gambler, drikker, doper seg eller kjøper prostituerte. Anonymkode: 4144c...d7b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #23 Skrevet 4. juni 2018 Ja, han har vel spillegjeld en par unger på si og en drøss med barnebidrag som skal ut hver måned, ikke rart han går i minus da Anonymkode: 2fe3c...f59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå