Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #1 Skrevet 3. juni 2018 Ifølge NAV skylder jeg 90.000 EUR til mitt gamle hjemland (Belgia). Jeg er 45 år og jobber på en transittstasjon. Arbeidsgiveren min teller 8.000 kr/måned for barnebidrag. Fordi dette jeg kan ikke leie min egen bolig, så jeg er bare på en venns sofa. Kan det være personer som har lignende opplevelser og vet hvem man kontakter for å ha mindre tvangstrekk? Anonymkode: 7be5b...930
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #2 Skrevet 3. juni 2018 Ta kontakt med nav og si du vil ha økonomisk hjelp, da får du time hos en rådgiver som kan se på dette for deg. I utgangspunktet kan de ikke trekke mer enn at du kan leve av det som blir igjen, du har en minstesats du skal kunne leve av. Anonymkode: 8b8f1...e42
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #3 Skrevet 3. juni 2018 Dersom det gjelder endring av tvangstrekk, må du kontakte NAV Innkreving som nå er en del av skatteetaten. dersom du ønsker å endre størrelsen på selve bidraget, må du sende en søknad om endring til Nav. Anonymkode: dbdfa...968
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #4 Skrevet 3. juni 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ta kontakt med nav og si du vil ha økonomisk hjelp, da får du time hos en rådgiver som kan se på dette for deg. I utgangspunktet kan de ikke trekke mer enn at du kan leve av det som blir igjen, du har en minstesats du skal kunne leve av. Anonymkode: 8b8f1...e42 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dersom det gjelder endring av tvangstrekk, må du kontakte NAV Innkreving som nå er en del av skatteetaten. dersom du ønsker å endre størrelsen på selve bidraget, må du sende en søknad om endring til Nav. Anonymkode: dbdfa...968 Takk for svarene, jeg prøver Anonymkode: 7be5b...930
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #5 Skrevet 3. juni 2018 Hvordan greier man å skylde fem årslønner i hjemlandet sitt? Stakkars barn! Du kan jo aldri ha betalt en krone. Hvir mye tjener du i året her i Norge? Anonymkode: 74732...9d1
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #6 Skrevet 3. juni 2018 90.000 euro???? Hvor mange barn har du egentlig? Anonymkode: df293...8ab
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #7 Skrevet 3. juni 2018 Driver Nav inn penger til andre land? Anonymkode: 193b3...b45
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #8 Skrevet 3. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan greier man å skylde fem årslønner i hjemlandet sitt? Stakkars barn! Du kan jo aldri ha betalt en krone. Hvir mye tjener du i året her i Norge? Anonymkode: 74732...9d1 Det er en tidligere samboer som har hatt barna hele tiden. Nå er de vel 5 og 7 år gamle. Jeg så dem ikke lenger Tjener 300.000 før skatt. Anonymkode: 7be5b...930
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2018 #9 Skrevet 3. juni 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en tidligere samboer som har hatt barna hele tiden. Nå er de vel 5 og 7 år gamle. Jeg så dem ikke lenger Tjener 300.000 før skatt. Anonymkode: 7be5b...930 Det spiller ingen rolle at du ikke har hatt samvær med barna dine. Du må jo betale! Jo, mindre du ser barna, desto mer må du betale. Så når du flytter til et annet land så blir jo det vanskelig, naturlig nok. Men barna dine kan jo ha gått glipp av ting på grunn av manglende betaling fra deg. Har du ikke tenkt på det i det hele tatt? Du har ikke mye igjen å leve for i måneden. Så kanskje du kan få det senket noe. Men det er sikkert ikke så dumt å prøve å betale ned. Gjelden vil jo bare øke, blir jo bare brannslukking av ikke å betale ned så mye som mulig. Du kan øke inntekten din. 300 000 er lite om du er i full jobb. Hva med å skaffe seg en jobb til? Anonymkode: 74732...9d1
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #10 Skrevet 4. juni 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Det spiller ingen rolle at du ikke har hatt samvær med barna dine. Du må jo betale! Jo, mindre du ser barna, desto mer må du betale. Så når du flytter til et annet land så blir jo det vanskelig, naturlig nok. Men barna dine kan jo ha gått glipp av ting på grunn av manglende betaling fra deg. Har du ikke tenkt på det i det hele tatt? Anonymkode: 74732...9d1 Nei jeg gjorde egentlig ikke det. men håper de ikke har gått glipp av ting.. Vet ikke om jeg har nok energi til å arbeide ekstra. Men situasjonen nå er å betale 25% Tax. Har hørt om arbeider der man ikke betaler tax. Kanskje jeg ser etter det så jeg kan betale barnebidrag. Anonymkode: 7be5b...930
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #11 Skrevet 4. juni 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men situasjonen nå er å betale 25% Tax. Hva mener du med det? Tax? Mener du skatt? Vil du finne deg en jobb der du kan jobbe svart? Anonymkode: 193b3...b45
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #12 Skrevet 4. juni 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg gjorde egentlig ikke det. men håper de ikke har gått glipp av ting.. Vet ikke om jeg har nok energi til å arbeide ekstra. Men situasjonen nå er å betale 25% Tax. Har hørt om arbeider der man ikke betaler tax. Kanskje jeg ser etter det så jeg kan betale barnebidrag. Anonymkode: 7be5b...930 Alle må betale skatt i Norge. Om du mener svart arbeid er det ulovlig og kan skaffe deg større problemer enn tvangstrekk pga bidragsgjeld, du risikerer fengsel.... Anonymkode: 8b8f1...e42
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2018 #13 Skrevet 4. juni 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med det? Tax? Mener du skatt? Vil du finne deg en jobb der du kan jobbe svart? Anonymkode: 193b3...b45 Jeg vet ikke. Er det lett å finne i Norvegia? Anonymkode: 7be5b...930
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå