Gå til innhold

I phone til 13 åringen. Alle har i phone.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har alltid hatt Samsung. Slik som far og jeg. Hun har 14 stk i klassen og jeg vet, etter en diskusjon på forrige foreldremøte at hun er eneste som har Samsung. Eller "samsuuug" som de andre kaller det. 

Det er en del ting som er artig for 12-13-14 åringer som går an på i phone men ikke på Samsung. Ting ang musikaly3, snapp, insta, og flere sånne. Samt at det finnes såååååååå mange fine deksler til i phone....på glitter koster de jo ikke noe nesten. Finnes knapt til Samsung. 

Så hun ønsker seg ny mobil forde den hun har er arvegods fra meg og begynner nå å tulle.

Vi vurderer å kjøpe en i phone. Men aner ikke hvilken i phone ei på 13 skal ha. Vet ikke hvilke modeller de andre har..... 

Noen tips her?? 

Anonymkode: 1be4a...f24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken de har kommer rett og slett an på hva foreldrene er villig til å betale...

Min 11-åring har 5s, og er fornøyd med den, men jeg ser veldig mange av vennene hennes har nyere modeller.

Min 14-åring har 6s, og er vel egentlig fornøyd med den, men jeg ser at veldig mange av vennene hans har nyere modeller. Mange har 7'eren, og flere av de vennene som er et år eldre og konfirmanter i åre fikk iphone x til konfirmasjonen eller kjøpte den selv for pengene de fikk.

Mine har altså ikke de nyeste modellene, men er fornøyd likevel. For jeg har ikke penger til de nyeste, og synes det er tullete at unge mennesker skal gå rundt med telefoner til 10.000 kr....

Vet nevøen min på 16 år fikk tilbud om å kjøpe seg en mobil til 3.000 kr, det nektet han, så han går rundt uten mobil. Han vil ha minst 10.000 til den nyeste iphone, og får ikke det...

Anonymkode: 44097...3f9

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har alltid hatt Samsung. Slik som far og jeg. Hun har 14 stk i klassen og jeg vet, etter en diskusjon på forrige foreldremøte at hun er eneste som har Samsung. Eller "samsuuug" som de andre kaller det. 

Det er en del ting som er artig for 12-13-14 åringer som går an på i phone men ikke på Samsung. Ting ang musikaly3, snapp, insta, og flere sånne. Samt at det finnes såååååååå mange fine deksler til i phone....på glitter koster de jo ikke noe nesten. Finnes knapt til Samsung. 

Så hun ønsker seg ny mobil forde den hun har er arvegods fra meg og begynner nå å tulle.

Vi vurderer å kjøpe en i phone. Men aner ikke hvilken i phone ei på 13 skal ha. Vet ikke hvilke modeller de andre har..... 

Noen tips her?? 

Du får da Snapp og Insta og Musically på Samsung, de fleste apper går på begge. Jeg synes Samsung er bedre enn Iphone, men det er min mening. Hun kan jo spare penger til en Iphone selv, det gjør vi her til 10 åringen. Men jeg har tenkt til å kjøpe en brukt Iphone6. Ser ikke noen grunn til å bruke 6000 kr på en telefon, uavhengig av merke. Man har heller ikke vondt av å skille seg ut innimellom, vi må lære barna våre at det er fint å være annerledes!

Anonymkode: 71574...24d

Skrevet

Våre gutter på 7 og 11 har arvet iphoner av oss hver gang vi får ny på jobb. Akkurat nå har de 5s og 7. Yngste får også snart 7. 

Trenger ikke de nyeste modellene, men fra 7 og nyere er de vanntette. Det er en fordel for våre barn i hvert fall!

Anonymkode: e44d9...ccf

Skrevet

De fikk akkurat nye (spart halvparten selv, fått halvparten av oss) og de fikk 7’ern begge to. Fra før hadde 14-åringen en SE, og den var visst ikke fresh nok. «Alle» har 7 og oppover 

Anonymkode: 636a9...f19

Skrevet

Jo da, hun har snapp og insta og musikaly3 på Samsung også....men enkelte ting inne på disse appene går ikke an på annet enn i phone hbist nok.  Jo hun kunne jo arvet fra oss....hvist vi hadde i phone. Alle de mobilene hun har hatt er arvegods fra oss. 

Så det er i phone 7 som gjelder asså??? 

Skrevet

Mine har iPhone 7, de er 12,12 og 10. 

Anonymkode: 67500...676

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo da, hun har snapp og insta og musikaly3 på Samsung også....men enkelte ting inne på disse appene går ikke an på annet enn i phone hbist nok.  Jo hun kunne jo arvet fra oss....hvist vi hadde i phone. Alle de mobilene hun har hatt er arvegods fra oss. 

Så det er i phone 7 som gjelder asså??? 

Nå koster vel 6'eren og 7'eren omtrent det samme, og 7'eren er vanntett, så hadde gått for den. De få hundrelappene som skiller gjør det verdt det.

8'eren og iphone x er nyere, men svindyre.

Anonymkode: 44097...3f9

Skrevet

Min 13 åring har i phone 5. Får ikke dyrere tlf før hun kan betale for det selv.

Anonymkode: c60e4...3df

Skrevet

Vanntett og støvtett er store pluss så ville gått for 7. 8 & X er rett og slett for dyre.

Anonymkode: 68868...941

Skrevet

Datteren min kjøpte iPhone se for sine egne penger. Kostet 3000,- uten binding. 

Sparte bursdagspenger og sykepengene sine

Skrevet

Det er mange brukt å få også. 

Jeg har ikke vært iphone-fan tidligere, men har nå jobbtlf som er iphone. Helt ok.  

Barna ønsker også iphone, og det er praktisk at alle i familien har samme. Facetime og imessage er MYE brukt. Det er jo greit ovenfor venninnene hennes også ? Facetime går vel ikke an på android ? 

14 åringen har 7, og 10 åringen får straks 8.  Han har arvet telefoner hittil, og det er gjerne batteriet som ryker på dem.  Bruker "bombesikkert" deksel som tåler både støt og vann, så er ikke redd for at tlf skal bli ødelagt. 

Anonymkode: 8e40d...aa9

Skrevet

Er littskeptisk på å kjøpe brukt i phone 7. 

Er redd for å bli lurt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...