Gå til innhold

Nattevakt og gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber som nattevakt (66%). Flere som gjør det? Er det ok å jobbe nattevakt med tanke på fosteret? For min del går det greit og formen er bra. Er ingen mulighet for å gå over å jobbe dag/ettermiddag. Kan jeg risikere å bli sykemeld? Sjefen vet ikke at jeg er gravid enda men hun skal få vite det når hun kommer tilbake fra ferien sin. 

Anonymkode: 9bf38...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og andre her jobber nattevakter som gravide. Har gått bra med alle 7 barna som har blitt født di siste 4 årene her på jobb. Lykke til og gratulerer! 

Anonymkode: 93d71...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg og andre her jobber nattevakter som gravide. Har gått bra med alle 7 barna som har blitt født di siste 4 årene her på jobb. Lykke til og gratulerer! 

Anonymkode: 93d71...822

Tusen takk 😊 da kan jeg roe meg litt. 

Hi

Anonymkode: 9bf38...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke anbefalt. Forskning viser økt abortfare.

Du kan ha rett på svangerskaps penger, les på nav.no. Sykemelding er når du er syk, ikke pga risiko på arbeidsplassen.

selv har jeg gått på sv.penger to sv.skap pga nattarbeid, hard fysisk jobb, kjemikalier, smitte og risiko for vold på arbeidsplassen.

Anonymkode: edc0c...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også nattevakter, og begynner i ny nattevaktsjobb om en mnd (skikkelig dårlig timing). Så da føler jeg ikke akkurat jeg kan be om tilrettelegging det første jeg gjør. Men håper og regner med det går bra 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

På 3.6.2018 den 5.14, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke anbefalt. Forskning viser økt abortfare.

Du kan ha rett på svangerskaps penger, les på nav.no. Sykemelding er når du er syk, ikke pga risiko på arbeidsplassen.

selv har jeg gått på sv.penger to sv.skap pga nattarbeid, hard fysisk jobb, kjemikalier, smitte og risiko for vold på arbeidsplassen.

Anonymkode: edc0c...445

Prøvde de ikke å få deg over på dagtid isteden? Det gjør de her om vi mener natt ikke funker. Gikk forøverig natt med han på 10 inne på tung pleie avd. Ingen sa at det var "farlig". 

Anonymkode: 82be8...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakter i svangerskapet øker risiko for spontanabort, lav fødselsvekt og prematur fødsel. 

Anonymkode: aefb5...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...