Gå til innhold

Beste tips til nedkjøling i varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt tips: man må røre seg, men det er varmt å gå tur også - så bad med klær og sko (tights-shorts og singlet er utmerket) og gå med det til du tørker!

Anonymkode: a87b9...760

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tren på dagtid når det er varmt. Tren enten tidlig morgen eller sent på kvelden. 

Kalde dusjer

Vær på stranda og bad ofte.

Basseng i hagen

Ha et solid lager med is og iste med isbiter.

Hos meg er det umulig å sitte på terrassen, man blir kokt i løpet av 5 min. Stranda er stedet, eller jeg sitter under et stort tre med en bok.

Anonymkode: 6afaf...283

Skrevet

bade er eneste som hjelper her og masse kaldt vann

Anonymkode: 3cf80...9db

Skrevet

Spise i bassenget. Ungene digga det. 

Anonymkode: dbe0f...1de

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spise i bassenget. Ungene digga det. 

Blir ikke det grisete? Hva spiste dere?

Anonymkode: 59cbd...187

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir ikke det grisete? Hva spiste dere?

Ungene har et lite bord. Satt det i bassenget. Spiste brødmat. Satt på huk, ungene hadd vann til brystet, jeg til magen. Ikke noe gris. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ungene har et lite bord. Satt det i bassenget. Spiste brødmat. Satt på huk, ungene hadd vann til brystet, jeg til magen. Ikke noe gris. 

👍 Kan tenke meg at de koste seg 😊

Skrevet

Har ikke noen råd å komme med. Her nordpå er det 9 grader og sur nordavind. De nærmeste dagene er det meldt snø, så klarer ikke helt å sette meg inn i problemstillingen. 

Anonymkode: 794f5...939

Skrevet

Kaldt vann rundt håndleddene, eventuelt våte pulsvarmere. Da sirkulerer blod med lavere temperatur. 

Skrevet

Isvann i en bøtte forran en vifte *vend viften ned mot vannet, da kommer den kjølige luften opp og det blir svalt.

Skrevet

Varmepumpe - sett på kjølefunksjoner og gå en behagelig temperatur inne 

Anonymkode: d8d53...a36

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke noen råd å komme med. Her nordpå er det 9 grader og sur nordavind. De nærmeste dagene er det meldt snø, så klarer ikke helt å sette meg inn i problemstillingen. 

Anonymkode: 794f5...939

Jeg syns oppriktig synd på dere i nord nå. Håper det blir deres tur snart. ❤️☀️

Skrevet
1 time siden, Optatium skrev:

Kaldt vann rundt håndleddene, eventuelt våte pulsvarmere. Da sirkulerer blod med lavere temperatur. 

Våte pulsvarmere høres lurt ut, det skal jeg jammen meg teste. Har ikke tenkt på det engang

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Våte pulsvarmere høres lurt ut, det skal jeg jammen meg teste. Har ikke tenkt på det engang

Svettebånd til håndleddet  vil kanskje fungere enda bedre,. Hmm, må teste begge deler

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svettebånd til håndleddet  vil kanskje fungere enda bedre,. Hmm, må teste begge deler

Spørs sikkert på hvilket materiale det er laget av, men tipper det hjelper uansett ☺️

Skrevet

Har strender i nærheten og tilbringer mye tid der. Hjemme er det isbiter, kalde smoothier, is og div brannstasjoner i hagen (bena i en bøtte kaldt vann, vannaktivitetsleke, plaskebasseng og en dusj med spredern i ny og ne holder barna avkjølt.

Anonymkode: 3c8b5...5ef

Skrevet

*vannstasjoner mente jeg. Dvs å fylle vannbordet eller en balje med vann så barna har litt vann å leke med.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har strender i nærheten og tilbringer mye tid der. Hjemme er det isbiter, kalde smoothier, is og div brannstasjoner i hagen (bena i en bøtte kaldt vann, vannaktivitetsleke, plaskebasseng og en dusj med spredern i ny og ne holder barna avkjølt.

Vannspreder er vel ikke lov å bruke i noen av de tørre områdene nå? Den drar utrolig mye vann og de er redd det ikke skal være nok vann til brannvesenet om det skulle bli noen branner nå....

Anonymkode: ff34b...e16

Skrevet

Både

Føtene i kald vann. Og vått kaldt håndkle over nakken

Anonymkode: 8042f...a57

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vannspreder er vel ikke lov å bruke i noen av de tørre områdene nå? Den drar utrolig mye vann og de er redd det ikke skal være nok vann til brannvesenet om det skulle bli noen branner nå....

Det kommer jo helt an på hvor man bor. Vi har restriksjoner på kommunalt vann, men de fleste har brønn eller borevann i tillegg, siden vi først fikk kommunalt vann for få år siden. Vi vanner, leker i spreder, fyller svømmebasseng, vasker tøy o.l. med borevann, og har kommunalt vann på kjøkkenet og badet, så restriksjoner påvirker ikke oss. 

Ellers spiser vi is av frossen smoothie, ligger på bassengkanten med bena i vann, drikker saft med isbiter, og tar solpauser innimellom. 

Anonymkode: f1514...26c

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, det er det. Jeg bor på Sørlandet, vi har restriksjoner og vi har lov til å vanne noen timer 2 dager i uka. Min mamma som bor i nabobyen, har lov til å vanne noen timer annenhver dag

Skrevet

Jeg bor også på Sørlandet. I kommunen her er det ingen restriksjoner på vanning så langt. Vi kan også fortsatt bruke gassgrillen i egen hage ifølge kommunens hjemmeside. 

Anonymkode: c44b9...122

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Den står ikke på over tid, vi vanner ikke plen eller noe, men jeg lar ungene få en liten dusj i spredern i ny og ne når det er over 30 grader. Mer bekymret for forbruket til alle de som fyller opp sine giga badebasseng på 5000-10000 liter vann.

Skrevet

Champagne🍾 er mitt beste tips. Det mest fornuftige er en bærbar aircondition på soverommet. Elsker de varme dagene, men vil gjerne ha det litt kaldere når jeg skal sove  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...