Gå til innhold

Dere som er pollenallergikere og klør i øynene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere funnet noe som hjelper? Hver gang gresset begynner å blomstre så begynner øynene mine å klø. Jeg har hatt det sånn siden jeg var fire år, og jeg håper hvert år at det skal ha dukket opp noe nytt og bedre for øynene. Jeg tar piller, nesespray og bruker nå Zaditen øyedråper. De hjelper selvsagt forebyggende, men når kløinga først har starta, så hjelper ingenting. Jeg skyller med saltvann, vasker øyne og ansikt, men den intense kløen gir seg ikke. Er det noen av dere som har funnet noe som virker kløestillende på øynene? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å starte med allergivaksine? Vet at det ikke hjelper deg så mye nå, men starter du på senhøsten, så vil du være mye bedre til neste år. Og det er bare en tablett om dagen. Jeg er ekstremt allergisk selv, og startet på dette for 2 måneder siden.

Anonymkode: aef5c...358

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å starte med allergivaksine? Vet at det ikke hjelper deg så mye nå, men starter du på senhøsten, så vil du være mye bedre til neste år. Og det er bare en tablett om dagen. Jeg er ekstremt allergisk selv, og startet på dette for 2 måneder siden.

Anonymkode: aef5c...358

Jeg har tenkt på det, flere år faktisk, men så kommer høsten og da glemmer jeg hvor infernalsk det klør. Kanskje jeg bør gjøre alvor av det denne gangen. Merker du noen forskjell i år?

Skrevet

Det eneste tipset jeg har, er en klut med kaldt vann. Det hjelper meg når jeg klør i øynene. Men det har du sikkert prøvd. 

Skrevet
5 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Det eneste tipset jeg har, er en klut med kaldt vann. Det hjelper meg når jeg klør i øynene. Men det har du sikkert prøvd. 

Uten å overdrive, så tror jeg at jeg kan si 1000-vis av ganger. Møkkaallergi, altså! Svømte mye under vann i dag, og det hjelper jo en del. Takk og pris for 22 grader i vannet. 

Skrevet

Jeg pleier å dra ut det nederste øyelokket, så klør jeg med neglene på innsiden av øyelokket. 

Det hjelper.  Slik det hjelper å klø på solbrent hud. Intenst godt  og så etterpå fryktelig vondt. 

Eneste jeg har funnet ut lindrer skikkelig er å dra ut i båt. Saltvannsprut og frisk vind, renser bedre enn et bad. 

Skrevet

Jeg bytta fra opatanol til lomudal. Nytt liv.

Anonymkode: 61780...449

Skrevet

Eg anbefalar også å starte med vaksinering! 

Etter å ha hatt bjørke- og grasallergi i over tjue år, starta eg endeleg med vaksinering før denne sesongen. 

Denne våren har vore heilt fantastisk! Eg har hatt minimalt med plager, og har faktisk ikkje brukt så mykje som ein einaste augedrope! Eg tek allergitablettar som vanleg no, men det skal visstnok ikkje vere nødvendig lenger etter denne sesongen.

Be fastlegen om henvisning til øre-nese-hals, så er du i gang med vaksinering på seinhausten/vinteren. 

Anonymkode: 9c79b...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...