Gå til innhold

Laparoskopi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med fjerning av cyste og eggstokk med laparoskopi?

Kan dere dele erfaringene?

Tenker på prosessen før, under og spesielt etter operasjonen. Kommer de fleste seg fort? Eller må man regne med at det går flere uker før alt er i orden?

Anonymkode: 6fddd...2fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble hasteoperert i januar pga vridd eggstokk. Fjernet eggstokk og eggleder.  Operasjonen gikk greit, fikk tre små arr på magen som nesten ikke er synlig. Det verste var smertene/ubehaget i skuldrene i tiden etterpå. Det skyldes gassen de fyller buken med. Ikke alt forsvinner med en gang visstnok. Jeg ble ikke fortalt om det på forhånd, så var totalt uforberedt. Hadde absolutt ingen smerter i magen etterpå. Kun skuldrene. Måtte sitteligge  en del netter for å få sove. Fikk høre at det var viktig å røre på seg slikt gassen lettere forsvant.  Og vær forberedt på promping 😉

Lykke til!! 

Anonymkode: 2eec9...f54

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ble hasteoperert i januar pga vridd eggstokk. Fjernet eggstokk og eggleder.  Operasjonen gikk greit, fikk tre små arr på magen som nesten ikke er synlig. Det verste var smertene/ubehaget i skuldrene i tiden etterpå. Det skyldes gassen de fyller buken med. Ikke alt forsvinner med en gang visstnok. Jeg ble ikke fortalt om det på forhånd, så var totalt uforberedt. Hadde absolutt ingen smerter i magen etterpå. Kun skuldrene. Måtte sitteligge  en del netter for å få sove. Fikk høre at det var viktig å røre på seg slikt gassen lettere forsvant.  Og vær forberedt på promping 😉

Lykke til!! 

Glemte å si at jeg kom meg fort.  Etter en uke var alt ok. 

Skrevet

Så godt å høre at du kom deg fort😊 Var du virkelig tilbake i form etter bare en uke? Det lover jo bra for sommeren min...! Jeg har vært så engstelig for at jeg blir dårlig etter operasjonen hele sommeren - har sett for meg at ferien går fløyten😢 Nå er jeg mer optimistisk👍

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så godt å høre at du kom deg fort😊 Var du virkelig tilbake i form etter bare en uke? Det lover jo bra for sommeren min...! Jeg har vært så engstelig for at jeg blir dårlig etter operasjonen hele sommeren - har sett for meg at ferien går fløyten😢 Nå er jeg mer optimistisk👍

HI her

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det gikk veldig fort sånn sett. Var i fin form etter noen dager egentlig. Var bare den gassen som var litt slitsom om nettene til å begynne med. Men alt var borte etter en uke. Ble gradvis bedre og bedre.  Man kommer seg visst myye fortere etter kiķkehullsoperasjoner enn etter åpen operasjon. 

Skrevet

Er det noen flere som har erfaringer å dele?

HI🙏

Skrevet

Var gjennom et slikt inngrep for to år siden. Fikk tilbringe natten over på sykehuset da jeg var mer en 30 min fra og aleine hjemme. Var sykmeldt 2 uker (hvis ikke det var kortere?) Men, i fin form foruten luftsmerter i skuldrene. Fikk hjem barna, 6 og 12 år, dagen etter jeg kom hjem. De hjalp meg en del med det som skulle gjøres. 

Anonymkode: 715e8...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...