Gå til innhold

Slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele livet har jeg vært slank, og aldri trengt å tenke på hva jeg spiser. Plutselig etter 40 er jeg som et galt menneske. Jeg har begynt å ese ut, orker ikke trene og drømmer om mat hele tiden. Har lest meg opp på tiden før overgangsalderen og funnet ut at på grunn av hormonforandringer i kroppen før overgangsalderen, så er det vanlig for mange å få økt sultfølelse.

Før kunne jeg spise et par stykker pizza og vært helt fornøyd med det. Nå hiver jeg gjerne nedpå en hel pizza. Selv om jeg bestemmer meg for å slutte å spise feks etter 19, så er det ikke sjans. Maten drar meg mot seg, og jeg bare klarer ikke tenkt på annet selv om jeg sitter og ser på TV.

Jeg er som en alkoholiker som vurdere alle spiselige ting i huset, og det opptar veldig mye tankevirksomhet. Før tenkte jeg sjeldent på mat. Jeg spiste for å leve. Nå lever jeg nesten for å spise... 

Finnes der noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å slutte å være så enormt sulten hele tiden? 

Noe jeg kan spise uten å ha dårlig samvittighet? 

Føler meg så utrolig deppa over at jeg ikke har kontroll over meg selv.  

Anonymkode: 4d802...63a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at du trenger næringsstoffene, ikke kaloriene i maten. Ta gode tilskudd, kutt ned på raske karbohydrater og drikk mer vann. Jeg har selv gått ned flere kg og er full av energi.

Skrevet
1 minutt siden, ettori skrev:

Husk at du trenger næringsstoffene, ikke kaloriene i maten. Ta gode tilskudd, kutt ned på raske karbohydrater og drikk mer vann. Jeg har selv gått ned flere kg og er full av energi.

Tilskudd som i vitaminer?

Anonymkode: 4e3fd...fc0

Skrevet

Tilskudd som multivitaminer, fettsyrer osv av god kvalitet.

Skrevet
9 minutter siden, ettori skrev:

Har du noen tips til konkret hva jeg bør spise, som gjør at jeg er mett lengre og ikke eser ut. Raske karbohydrater - er det sukker og brød?

Skrevet

Sukker, fint brød, kaker etc. Vi er alle veldig forskjellige og det er vanskelig å gi et konkret råd uten å vite mer enn at du er 40+ :)

Om du ønsker kan du sende meg en pm

Skrevet
8 minutter siden, ettori skrev:

fettsyrer

Fettsyrer som tilskudd?

Anonymkode: 4e3fd...fc0

Skrevet

Takk for svaret. Akkurat nå sitter jeg og ser på TV og har bestemt meg for å ikke spise mer i kveld, men driver stadig å prøver å lure meg selv til å spise noen kjeks som jeg vet ligger i skapet. Det er som en liten djevel som sitter der og sier - vent med slankingen til i morgen, det er ikke så farlig med noen få kjeks osv. Det er nesten så jeg må le av meg selv 🙂 

Skrevet

I dagens kosthold får vi mye omega 6 fettsyrer, derfor tar jeg et tilskudd av 3 og 9 samt jeg spiser noe fet fisk og mandler. Mandler inneholder da omega 6, men også mye annet bra.

Tar også L Arginin sammen med vitaminer og antioksydanter hver dag.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svaret. Akkurat nå sitter jeg og ser på TV og har bestemt meg for å ikke spise mer i kveld, men driver stadig å prøver å lure meg selv til å spise noen kjeks som jeg vet ligger i skapet. Det er som en liten djevel som sitter der og sier - vent med slankingen til i morgen, det er ikke så farlig med noen få kjeks osv. Det er nesten så jeg må le av meg selv 🙂 

Send meg gjerne en privatmelding når det passer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...